Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 t/m 30 van 46

Onderwerp: trip naar RoemeniŽ

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3487
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freejerre Bekijk Berichten
    Puur qua uiterlijk vind ik iets zoals de triumph bonneville prachtig, maar ik denk dat voor een trip zoals die naar RoemeniŽ een ander kaliber moto wenselijk is.
    Schrijf die Bonneville niet TE snel af hoor

Kijk maar eens naar deze dame: https://www.revzilla.com/common-trea...ss-record-ride

foto:

In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

2. The Following 5 Users Say Thank You to Cowboy For This Useful Post:

adventurer (02-03-2017),E.M. (02-03-2017),freejerre (02-03-2017),ine444 (02-03-2017),Schussboelie (05-03-2017)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    4310
    Het doel van de reis is m'n vader zijn assen uitstrooien aan ťťn van de bochten van de transfagarasan.
    Dus bochtenwerk zal wel aan de dagorde komen 😊

Hoe naar ginder gaan hebben we nog niet uitgeplozen, dag zal wat afhangen van hoeveel tijd we er voor uittrekken. Mijn voorkeur gaat in ieder geval uit naar binnenwegen.

Da's met enkel snelweg al snel 4000km op en neer,
    pure saaie snelweg = 800km per dag (is al veel saaiheid op een dag) + dag daar = 6 dagen. Maar dan heb je er volgens mij geen fluit aan.
    Als je binnenwegen neemt, reken dan op 300-400km per dag veiligheidshalve.
    Meerdere kan ook natuurlijk, maar dat moet je voor jezelf best eerst op voorhand uitmaken door te testen, en het type terrein is hier van veel belang. Vermoeidheid gaat zich na een tijd ook opstapelen, kleine kwaaltjes worden irritanter etc.
    Ter refferentie, op de 2fast4u weekends zijn de routes tussen de 280 & 440 km, maar wel puur bochten.

Je kan een pak mooie gebieden op je traject meenemen, maar dan gaat het niet steeds met een rechte lijn naar de bestemming gaan.
    Enkel kronkelwegen en je zit rap aan +8000km.
    Een gelijkmatige afwissseling tussen snelweg + leuk gebied ... (snelweg - Eifel + HŁnsruck + snelweg + Oosterse Alpen + snelweg + RoemeniŽ) + zelfde ratio terug en je zit snel aan 6000km.

Met bochtenwerk bedoelde ik eerder de ratio ervan in je reis, en hoe smal de baan is + hoe bochtig.
    De transfagarasan is spectaculair, maar kan je gerust met elke motor doen.
    Als je 1000km van je reis op 4m brede banen zonder middenstreep doet, waar echt de ene bocht na de andere gaat, dan wordt dat toch al een pak zwaarder met een zware toermotor.
    Zwaarder ... maar zeker en vast niet onmogelijk.

Het lijkt me wel onwaarschijnlijk dat je na zulke reis de motorkriebels niet vast zult hebben.
    In principe is zo'n reis met elke motor mogelijk, mits wat aanpassingen (voor bagage).
    Maar elk hebben hun voordelen en nadelen, en welke beter geschikt is hangt dan ook vooral af van je traject naar ginder.

Eventueel kan je ook de motortrein als optie nemen.
    Op een nacht zit je dan in de Alpen. Kost wel wat, maar naft en banden etc ... en verlofdagen, dat kost ook wel wat.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)
    2013 Pixel Carpet (rainbow)

Braaaaaaaap braaaaaaap

4. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

freejerre (02-03-2017)

Registratie
    Feb 2017
    Thanks
    22
    Ik wist dat het een goed idee was om op dit forum wat ervaring te raadplegen!
    Bedankt!

Nu stap 1: rijbewijs.

Ik hou jullie op de hoogte...

6. The Following User Says Thank You to freejerre For This Useful Post:

ine444 (02-03-2017)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    680
    Puur qua uiterlijk vind ik iets zoals de triumph bonneville prachtig, maar ik denk dat voor een trip zoals die naar RoemeniŽ een ander kaliber moto wenselijk is.

Voorlopig budget: max Ä5000

Met 5000Ä kan je alle kanten op...

En zo'n Bonneville is idd een ferm ding, als je dat graag ziet zou ik er gewoon voor gaan. Eigenlijk kan je zo'n trip met elk type motor doen.
    Mooi voorbeeld van iemand die niet binnen de lijntjes kleurt: http://www.sjaaklucassen.nl/

8. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

freejerre (02-03-2017)

Registratie
    Dec 2016
    Thanks
    99
    Wat een mooi eerbetoon! Jullie hebben al zeker een beschermengel van formaat!
    Je zou zo snel mogelijk je theoretisch rijexamen moeten gaan afleggen. Dit kan in elk examencentrum zonder afspraak. Er zijn heel wat websites waar je de oefenexamens kan afleggen en waar je ook de specifieke vragen voor het rijbewijs A kan terugvinden. Even googelen ...
    Als je kiest voor twaalf uur rijles bij een rijschool kan je rechtstreeks je examen manoeuvres en weg afleggen met een motor van de rijschool. Kies je voor 9 uur rijles kan je het examen manoeuvres afleggen met de motor van de rijschool. Na minimum een maand oefenen met je eigen motor kan je dan het examen op de weg afleggen. Voor het rijbewijs A moet dit minstens 40 kw zijn. Een bonneville T100 komt zeker in aanmerking!
    Hou wel rekening met wachttijden! Zelf heb ik anderhalve maand moeten wachten vooraleer ik aan de rijlessen kon beginnen. Ook voor de praktische proeven moet je toch best 6 weken op voorhand contact nemen.
    Wat de motor betreft, veel proberen en testrijden. Ik was ook vertrokken met een bonneville in gedachte en na de testritten thuisgekomen met een Tiger 800 xc. als beginnend rijder vond ik ABS wel belangrijk, maar dat is een persoonlijke keuze! Veel succes voor jullie beiden.

10. The Following User Says Thank You to NikDam For This Useful Post:

freejerre (03-03-2017)

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    4663
    Qua rijschool, zou ik idd zeker naar Fury in Geel gaan!

Succes!
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

Registratie
    Feb 2011
    Thanks
    73
    5000Ä is budget zat voor een geschikte motor.

Maak snel werk van het rijbewijs, misschien valt het nu nog mee maar hoe dichter we bij de lente komen, hoe drukker het daar wordt (dito voor een afspraak praktijkexamen).

Met die afstand op korte tijd is comfort simpelweg cruciaal, echter zal het niet gemakkelijk zijn om dit, zonder ervaring, in te schatten tijdens een korte testrit.

Hou voldoende budget over voor kledij en eventuele aanpassingen aan de motor (comfortzadel?).

13. The Following User Says Thank You to Hennie For This Useful Post:

freejerre (03-03-2017)

Registratie
    Jun 2005
    Thanks
    7
    Is het een optie om een reismotor te huren? Dan kan je nadien misschien een eigen motor aanschaffen naar eigen smaak.
    Succes ermee. Misschien zijn er ervaren mensen die met jullie mee willen gaan?
    HOnda DOminator (2003 eerste motor)
    Kawasaki Versys 650, 2008
    Zero DS ZF 13.0, 2018(elektrisch)

Registratie
    Jan 2014
    Thanks
    6
    Ik kan ook Fury aanraden, mijn vriendin en ik hebben ons rijbewijs daar ook gehaald

Registratie
    Apr 2017
    Thanks
    154
    hallo,

even de situatie schetsen: m'n vader (een fervent motorrijder) is gestorven en ondertussen gecremeerd.
    Zijn laatste wens was om uitgestrooid te worden in RoemeniŽ, dus mijn broer en ik gaan zijn wens vervullen.

Om hem te eren gaan we dit doen met de moto, ťťn probleem, we hebben geen motorijbewijs en dus ook geen moto

Ik rij al jaren met een vespa px 125cc, mijn broer vroeger met een 49cc-scootertje, tot daar onze rij-ervaring.
    We gaan zo snel mogelijk aan ons rijbewijs starten, maar zonder moto is dit een beetje stom.

Dus mijn vragen aan jullie experts:1: kopen we meteen een moto die een tocht naar RoemeniŽ aankan, en zoja, wat voor iets?
    eerder richting transalp of toch richting een echte touring?

2: kopen we eerst een moto om enkel ons rijbewijs te halen en nadien door te verkopen?

bedankt voor jullie raad!
    Jeroen
    Een mooi eerbetoon, Jeroen! En ik zou zeggen: ga ervoor! Ik ben indertijd (prille '80ties) nog tot het meest zuidelijke punt v/d SinaÔ woestijn gereden samen met mijn echtgenote (toen vriendin) op een volledig bepakte Honda CX500 uit 1979 of '78...

Wikipedia: "De Honda CX500 is een motorfiets van Honda met een tweecilindermotor van 496 cc. Het eerste productiejaar was 1977.
    De Honda CX500 was voor z'n tijd een bijzonder moderne motorfiets, met name door het feit dat hij wordt aangedreven door een cardanas in plaats van een ketting en waterkoeling heeft. Het V-twin-blok was eigenlijk juist ouderwets aangezien deze opstelling al in de vijftiger jaren een beetje in ongenade was gevallen. Voordeel van deze motoropstelling is een goede ingebouwde uitbalancering en daarmee een soepel draaien van de motor. Deze motorfiets valt met z'n gewicht van rond de 200 kg in de middelzware toerklasse. De CX is een oerdegelijke motor. Het is niet zeldzaam een exemplaar tegen te komen met meer dan 100.000 km op de teller. Van deze motor zijn heel veel verschillende modellen uitgebracht: het toermodel, de custom, de turbo, de sportuitvoering en als een soort mini Honda Goldwing, de Silverwing. Met de drie motorvarianten 500 cc, 650 cc en 400 cc - speciaal voor de Japanse markt - en de verschillen tussen de Europese en Amerikaans-Canadese uitvoeringen bestaan er totaal bijna 30 varianten op het concept. Deze verschillen van elkaar op basis van het motorvermogen, zo hebben de Amerikaanse modellen 36,8/Kw en de Europese-Canadese en Japanse 34,8/Kw."....
    Het bleek een hťťl betrouwbaar motorfietsje waar we onderweg (gedurende 6,5 maanden) geen enkel probleem mee ondervonden. Vooraleer we vertrokken hadden we die laten nakijken, met slechts een oliebeurt & 1 nieuwe radiator propeller als broodnodige ingrepen ter waarde van 4000 oude Belgische Franken. Indertijd moesten we zelfs nog Joegoslavische benzinebonnen kopen alvorens te vertrekken! Dit motoravontuur bleek naderhand de mooiste periode uit ons jonge leven, veel goeie herinneringen en mooie plaatsen gepasseerd. Good luck!
    Laatst gewijzigd door Tam-Ara; 19-04-2017 om 16:05. Reden: quote gefixt

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Reisgenoot (m/v) Transfagarasan RoemeniŽ
    Door Johan61 in forum Motorweekendjes en Reizen
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 12-03-2018, 16:29
  2. Off-road trip: the splinter trip
    Door De Max in forum Motorfilmpjes en Foto's
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 24-05-2017, 09:08
  3. 27/12/16 Laatste trip naar Luxemburg