Pagina 2 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 65

Onderwerp: 2015 Ducati 899 Panigale - panigale.be

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4514
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door panigale.be Bekijk Berichten
    Ducati tips in verband met onderhoud etc zijn altijd welkom
    Is nie zo moeilijk.
    Gewoon regelmatig ne nieuwe kopen en ge kunt blijven bollen.

2. The Following 4 Users Say Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

Cowboy (22-04-2017),kazzz (21-04-2017),panigale.be (21-04-2017),Tam-Ara (02-05-2017)

Registratie
    Oct 2007
    Thanks
    9
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Is nie zo moeilijk.
    Gewoon regelmatig ne nieuwe kopen en ge kunt blijven bollen.
    Dat klopt inderdaad, regelmatig doe ik dat dan ook, mijn 900ss 180.000km mee gereden, toen een st3 Ducati voor 84.000, en nu terug een st3 en die heeft er al 106.000km. Regelmatig es verwisselen he, zo blijven we rijden. Ouderdom of km's van de riemen in't oog houden, kleppenspeling ook elkjaar kontroleren, en voor de rest filters, olie bougies vervangen en rijen maar.
    matig uw kinderen denk aan mijn snelheid

4. The Following 5 Users Say Thank You to t-ducateer For This Useful Post:

CBR_dude (31-10-2017),Cowboy (22-04-2017),Ducky3 (06-05-2017),panigale.be (22-04-2017),Schussboelie (23-04-2017)

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3144
    Ik begrijp je helemaal! Maar nu ik haar nieuwe eigenaar ben gaat er wel degelijk mee gereden worden
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

6. The Following User Says Thank You to Cowboy For This Useful Post:

panigale.be (22-04-2017)

Registratie
    Apr 2017
    Thanks
    20

2015 Ducati 899 Panigale - panigale.be

Na een zonnig weekend en twee dagen rijden met de baby Panigale heb ik eindelijk tijd voor de eerste update neer te schrijven die ik vrijdagavond nog heb gedaan: de tail tidy van NRC (New Rage Cycles).

Donderdagavond verzonden vanuit de UK door Design Corse en vrijdag rond 10:00 al geleverd. Daarover ga ik niet klagen. Al had de manier waarop het was ingepakt iets beter kunnen zijn.

Volgens NRC is het een plug & play kit, zou dus zo klaar moeten zijn... En dat was het ook. De nummerplaathouder moest je gewoon vastschroeven aan de bevestigingspunten van de voetsteunen voor de passagier.

De nummerplaathouder was wel te klein voor de Belgische nummerplaten. Omdat ik niet meteen door mijn nummerplaat wou boren ben ik nog snel voor sluitingstijd bij RAD in Hasselt langsgegaan en heb mij daar een aluminium plaathouder gekocht.

De "whale tale" van Ducati ging er gewoon af door vier schroeven los te draaien. Drie connectors uitpluggen in inpluggen in de nieuwe richtingaanwijzers en ergens onderin wegsteken. Uiteraard wel even testen alvorens je alles terug gaat vastschroeven!

De module van richtingaanwijzers zit slechts met één bout vastgedraaid, dat was piece of cake.

Ét voilà, dat was het enige wat ik moest doen! Het resultaat mag er zijn. Nu heeft ze ineens een strakker poepke. En de LED richtingaanwijzers zijn stukken feller dan die van de "whale tale".

Nog even een overzicht van de kosten:
    - NRC Tail Tidy: €229,32
    - RAD alu nummerplaathouder: €7,99

Ik kan deze upgrade alleen maar aanraden aan de eigenaars van een Panigale. De totaalprijs valt nog mee en je krijgt direct een hele andere motor.
    Laatst gewijzigd door panigale.be; 06-10-2017 om 19:42.
    Volg mijn Panigale op Instagram & Facebook.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3335
    Ik kan verkeerd zitten, maar volgens mij heb je nu je achter veerweg zeer beperkt.
    't zou me niet verbazen dat er situaties gaan zijn waar uw nummerplaat tegen uw spatbord komt.

Mijne setup staat veel veiliger (nummerplaat achteraan), en ook mijn nummerplaat heeft de band al geraakt.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

za 24 augustus: 2fast4u Clubavond

9. The Following 2 Users Say Thank You to E.M. For This Useful Post:

Ducky3 (06-05-2017),Scoob (05-10-2017)

Registratie
    Apr 2017
    Thanks
    20
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Ik kan verkeerd zitten, maar volgens mij heb je nu je achter veerweg zeer beperkt.
    't zou me niet verbazen dat er situaties gaan zijn waar uw nummerplaat tegen uw spatbord komt.

Mijne setup staat veel veiliger (nummerplaat achteraan), en ook mijn nummerplaat heeft de band al geraakt.
    Daar had ik ook al aan gedacht maar moest dat het geval zijn plooi ik de houder wat meer naar achter.

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3144
    Daar had ik ook al aan gedacht maar moest dat het geval zijn plooi ik de houder wat meer naar achter.
    Dat is een mogelijke oplossing, maar denk er aan dat er een bepaalde hellingshoek is waar je met de nummerplaat niet voorbij mag van de wetgever
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Jun 2016
    Thanks
    28

Ik dacht net hetzelfde, 1 verkeersdrempel en je spatbord zit in je nummerplaat. (of omgekeerd)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Dat is een mogelijke oplossing, maar denk er aan dat er een bepaalde hellingshoek is waar je met de nummerplaat niet voorbij mag van de wetgever
    Ik weet zelfs niet of dat nu al reglementair staat zo ver naar voren. Een flitspaal kan je plaat niet meer zien denk ik.
    Yamaha MT03 - Sold (2009-2010)
    Kawasaki Z750 - Sold (2010-2016)
    Kawasaki 1400 GTR -
    Sold (2016-2017)
    Ducati 1098 -
    Sold (2016-2018)
    KTM Super Adventure 1290 S - Sold (2017-2018)
    ? - Current (2018- /)

Registratie
    Apr 2017
    Thanks
    20
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bin Bekijk Berichten
    Ik dacht net hetzelfde, 1 verkeersdrempel en je spatbord zit in je nummerplaat. (of omgekeerd)

Ik weet zelfs niet of dat nu al reglementair staat zo ver naar voren. Een flitspaal kan je plaat niet meer zien denk ik.
    Heb dat getest door iemand eens goed te laten doorzakken en dan heb ik nog redelijk wat speling. Dit weekend heb ik er gelukkig nog geen last van gehad. Moest dat in de toekomst het geval zijn zorg ik er voor dat mijn plaat onder de richtingaanwijzers komt.

Ook aan flitspalen heb ik gedacht Heb al ne keer foto genomen van meer dan 2 meter hoogte en die plaat is nog leesbaar.

14. The Following User Says Thank You to panigale.be For This Useful Post:

Schussboelie (01-05-2017)

Registratie
    Jan 2014
    Thanks
    58

Zelfde mening, binnen de kortste keer is die nummerplaat ingedeukt of afgebroken, zelfs misschien uw spatbord stuk, ken EM zijn bevestiging en die vertoont serieuze deuken ook al staat die veel verder naar achter.
    Is wel ideaal voor die kleine rechthoekige nummerplaten zoals in USA en Frankrijk.
    KAWASAKI Z900RS

"THE LEGEND RETURNS"

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten