Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 33

Onderwerp: Snellere rondetijden neerzetten, hoe pak je dat aan?

Registratie
    Jan 2010
    Thanks
    19
    Uw nickname veranderen mss
    I feel the need 4 the speed
    speedtriple 2008 ( sold )+ r6 '99 circuit ( sold )
    streettriple R 2013 Sold + R6 2005 circuit ( sold )
    MT09 SP 2018

Registratie
    Oct 2006
    Thanks
    69
    Inderdaad.
    Kom es een dagje bij InterTrack rijden. We leggen je gefundeerd uit waar je je nog kan verbeteren, wat je wel al goed doet maar mischien nog verfijning nodig is.

We maken geen Rossi van je, maar de vele rijders die ons komen vertellen dat er gemiddeld vijf seconden van hun rondetijd is gegaan na een dagje (gratis) instructie is legio bij de Rookie groep..
    Oude nickname : Houtentunnel

3. The Following User Says Thank You to 268 For This Useful Post:

Tam-Ara (27-06-2017)

Registratie
    Jul 2014
    Thanks
    0
    Thanks voor de tips en reacties.

Heb al 2 cursussen gevolgd. Ne keer intertrack ne keer motorrijschool.
    Inderdaad zeer de moeite waard. Ik probeer dus wel op mijn houding te letten maar of ik dat goed doe weet ik totaal niet. Feedback op dat gebied zou goed zijn.

Michel

Registratie
    Sep 2008
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slowmichael Bekijk Berichten
    Thanks voor de tips en reacties.

Heb al 2 cursussen gevolgd. Ne keer intertrack ne keer motorrijschool.
    Inderdaad zeer de moeite waard. Ik probeer dus wel op mijn houding te letten maar of ik dat goed doe weet ik totaal niet. Feedback op dat gebied zou goed zijn.

Michel
    De mssz cursus niveau 2 is ni echt da vond ik (is wel al meer dan 10j geleden dus mss Ist nu beter).
    Waar ik het meeste geleerd heb (buiten het stelen met uw ogen van snellere rijders wat trouwens geheel gratis is) was wdrs (werner daemen racing school) in mssz, ik weet ni of da nu nog zo noemt. Kleine groepjes waardoor ge bijna en individuele begeleiding krijgt, Steven Casaer heeft mij toen het meeste geholpen. Mijn gehele achterste sectie vanaf de sacramentsheuvel tot aan de tunnel zat fout waardoor ik teveel tijd verloor en ik moest mijn zithouding ook nog wa aanpassen.
    Over andere cursus kan ik niks zeggen, dees waren de enige cursussen die ik gevolgd heb. Niveau 1 bestond in 1998 nog ni, da was eerder vrij rijden met wa begeleiding in de vorm van 5 rondjes achter ne voorrijder en daarna mocht ge is iets vragen en leek het op nen track day met open pit lane 😏
    Never forget who helped you!
    Never forgive who fu*ked you.
    Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Registratie
    Jan 2010
    Thanks
    19
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haga46 Bekijk Berichten
    De mssz cursus niveau 2 is ni echt da vond ik (is wel al meer dan 10j geleden dus mss Ist nu beter).
    Waar ik het meeste geleerd heb (buiten het stelen met uw ogen van snellere rijders wat trouwens geheel gratis is) was wdrs (werner daemen racing school) in mssz, ik weet ni of da nu nog zo noemt. Kleine groepjes waardoor ge bijna en individuele begeleiding krijgt, Steven Casaer heeft mij toen het meeste geholpen. Mijn gehele achterste sectie vanaf de sacramentsheuvel tot aan de tunnel zat fout waardoor ik teveel tijd verloor en ik moest mijn zithouding ook nog wa aanpassen.
    Over andere cursus kan ik niks zeggen, dees waren de enige cursussen die ik gevolgd heb. Niveau 1 bestond in 1998 nog ni, da was eerder vrij rijden met wa begeleiding in de vorm van 5 rondjes achter ne voorrijder en daarna mocht ge is iets vragen en leek het op nen track day met open pit lane 😏
    Ben daar ook nog geweest in die jaren en twee maal een cursus gevolgd , toen spraken ze nog van eerst de achterrem
    te gebruiken en dan de voorrem nu zoveel jaar later weet ik niet eens meer wat een achterrem is op het circuit
    Op een van de cursussen werden we in groepjes verdeeld en reden we naar een bepaalde plaats op het circuit waar je mocht oefenen
    zoals bvb de chicane voor de sacramentsheuvel maar hoe we de sacramentsheuvel het best overreden werd ons niet geleerd.
    Ook ter hoogte van de pitlane vertrekken en de linker en rechter bocht nemen hoorde erbij maar de lesgever stond toe te kijken
    en dan mocht je blij zijn dat hij het onthouden had uit die 15 man die hij begeleide wat, waar en hoe je kon verbeteren .
    Het waren de eerste stappen op het circuit en je leert er wel iets van bij maar zoals je zegt " stelen met de ogen "
    daarmee kun je heel wat bijschaven aan jezelf maar ook het lef opbouwen van later remmen en sneller door de bochten te gaan
    MT09 SP 2018

Registratie
    Jul 2014
    Thanks
    0
    De 2 keer dat ik cursus gevolgd heb dat was absoluut zinvol maar langs de andere kant grote groep geen echte individuele begeleiding en al zeker niet op bepaalde segmenten van het circuit oefenen.
    Prijs was ook heel democratisch dus dan mag je ook niet super veel verwachten.

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    159
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door black-devil Bekijk Berichten
    Ben daar ook nog geweest in die jaren en twee maal een cursus gevolgd , toen spraken ze nog van eerst de achterrem
    te gebruiken en dan de voorrem nu zoveel jaar later weet ik niet eens meer wat een achterrem is op het circuit

Op een van de cursussen werden we in groepjes verdeeld en reden we naar een bepaalde plaats op het circuit waar je mocht oefenen
    zoals bvb de chicane voor de sacramentsheuvel maar hoe we de sacramentsheuvel het best overreden werd ons niet geleerd.
    Ook ter hoogte van de pitlane vertrekken en de linker en rechter bocht nemen hoorde erbij maar de lesgever stond toe te kijken
    en dan mocht je blij zijn dat hij het onthouden had uit die 15 man die hij begeleide wat, waar en hoe je kon verbeteren .
    Het waren de eerste stappen op het circuit en je leert er wel iets van bij maar zoals je zegt " stelen met de ogen "
    daarmee kun je heel wat bijschaven aan jezelf maar ook het lef opbouwen van later remmen en sneller door de bochten te gaan
    da moet je anders ne keer aan Lorenzo vragen of hij het weet waarvoor nen achterrem dient nu ie op Ducati zit..
    kpeins dat ie u dadelijk een zeer duidelijk antwoord kan geven..

BTW ik gebruikte steeds eerst de achterrem dadelijk gevolgd door de voorrem waarbij ik uiteraard de achterrem loste..
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Jan 2010
    Thanks
    19
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chris46R1 Bekijk Berichten
    da moet je anders ne keer aan Lorenzo vragen of hij het weet waarvoor nen achterrem dient nu ie op Ducati zit..
    kpeins dat ie u dadelijk een zeer duidelijk antwoord kan geven..

BTW ik gebruikte steeds eerst de achterrem dadelijk gevolgd door de voorrem waarbij ik uiteraard de achterrem loste..
    Ik zit op geen Ducati hé
    MT09 SP 2018

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    159
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door black-devil Bekijk Berichten
    Ik zit op geen Ducati hé
    Ik zat ook op gennen Ducati maar thielp me wel om sneller rond te gaan
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Jul 2014
    Thanks
    0
    Iemand ervaring met Didier De Radigues school?

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten