Resultaten 1 t/m 10 van 10

Onderwerp: Circuit tijd verbeteren

Registratie
    Apr 2017
    Thanks
    9

Circuit tijd verbeteren

Beste motorrijders,

Vorige week niveau1+ gevolgd op het circuit van Zolder. Het was zeer leerrijk, en snakt voornamelijk naar meer
    Spijtig genoeg maar 1 vrije sessie kunnen rijden, 2 de sessie viel volledig in het water :-( En met mijn motor waarmee ik ook woon/werk verkeer doe, wou ik het niet riskeren.
    Nu zei dat instructeur mij dat ik nu kan/mag meerijden met de trage groep vrij rijden.
    Mijn tijd was 2:05 voor mijn vrije sessie.
    Nu is de vraag, waarmee moet ik beginnen om mijn betere ronde tijden te halen?
    Want het leek al voor mij althans dat ik aan de limiet reed :-)

Iemand tips waarmee ik kan beginnen om sneller en sneller tijden te kunnen rijden?
    Mijn banden zijn nog de originele: Batlax T30
    BMW 1200GS/LC (gestolen)
    BMW S1000XR

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    u niet laten leiden/opjagen door betere rondetijden. gewoon rije rije rije rije rije rije rije rije en dan komt dat wel vanzelf.

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    201
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janbros Bekijk Berichten
    u niet laten leiden/opjagen door betere rondetijden. gewoon rije rije rije rije rije rije rije rije en dan komt dat wel vanzelf.

Veel rijden (op technische circuits),en letten op zithouding en rijlijnen.
    Kijken naar houding en lijnen van snelle rijders.
    Als je de kans krijgt een instructeur om tips vragen,dit kan bij veel organisaties ook bij vrij rijden.
    BOCHTJES PIKKEN

4. The Following User Says Thank You to Lucasfalt For This Useful Post:

Skimatti (27-09-2017)

Registratie
    Apr 2017
    Thanks
    9
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten

Veel rijden (op technische circuits),en letten op zithouding en rijlijnen.
    Thx, wat bedoel je met technische circuits? Zolder is geen dan? Mettet een betere optie?
    BMW 1200GS/LC (gestolen)
    BMW S1000XR

Registratie
    Sep 2008
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bapetc Bekijk Berichten
    Thx, wat bedoel je met technische circuits? Zolder is geen dan? Mettet een betere optie?
    Dees vind ik altijd wa dubbel ask da lees 'technische circuits' ik ben nog geen ander tegengekomen 😁 of het nu een traag of snel circuit is, uw lijn moet altijd technisch prefect zijn om zo snel mogelijk rond te komen 😉

Ik sluit mij aan bij Jan, zoveel mogelijk rijden en stelen met uw ogen van snellere rijders. Rempunten, zithouding etc. en vragen stellen, boekje lezen, films zien Troy Corser heeft een goe filmke over voet positie maar wie zoekt die vind er is genoeg online en gratis te vinden 😉

Btw ik denk dat de meeste met technische circuits eerder tragere circuits bedoelen, mettet is daar eentje van en bevat van alles een beetje 😉

Registratie
    Feb 2015
    Thanks
    477
    Ach neem gewoon een binnendoor weg.

Registratie
    May 2012
    Thanks
    6
    was al gezegd, rijden, rijden en nog eens rijden! En letten op uw houding. vertrouwen opbouwen en iedere keer uw PB proberen te verbeteren.
    • GSX1100R 1996 - (2002-2005) Verkocht
    • Zx9r 1999 (C2) Cicuit. (2005 - 2014) Verkocht
    • Z1000SX 2011 (2011 - )
    • GSX-r1000 2015 Circuit - OW

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    201
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bapetc Bekijk Berichten
    Ja en bvb. ook Croix en zeker Ecuyers.
    Voor zover ik kan zien heb je een S1000XR,dus heel veel vermogen ter beschikking.
    Je gaat daarmee altijd (onbewust) proberen je fouten goed te maken met je vermogen op rechte stukken.
    Op een technisch circuit waar bochten zichzelf veel meer opvolgen zonder snelle stukken ertussen,ga je beter ondervinden of je rijlijnen goed zijn.
    Het stuk vanaf de eerste chicane tot de ziekenhuisbocht op Zolder zou ik technisch noemen,de rechte stukken en heel de kanaalsectie (voor een beginner) niet.
    Je zal zelf ook ondervinden dat je vanaf de chicane geen voordeel zal hebben van je vermogen,terwijl dat op de snelle stukken wel het geval is,maar daar leer je niets van.
    De laatste circuitdag die ik op Zolder was stonden we tegenover de otobar,dus met zicht op de eerste chicane na het rechte stuk.
    Ik heb er daar 4 gewoon de grindbak zien inrijden omdat ze (dachten) niet gestopt te raken voor de bocht,allen met een 1000cc bij de rookies.
    De meeste hadden die bocht zelfs gewoon kunnen nemen,maar gingen gewoon te hard en konden hun remafstand niet inschatten.
    Daarboven nog een heel deel die bij het uitkomen van die bocht over die "Franse broden" sprongen die achter de curbstones liggen,alleen doordat ze door te hoge snelheid hun bocht te laat instaken.
    Zo'n zaken zie je veel minder op een technisch circuit.
    Eerst leren gaan en dan leren lopen zegt het spreekwoord.
    BOCHTJES PIKKEN

10. The Following User Says Thank You to Lucasfalt For This Useful Post:

bapetc (28-09-2017)

Registratie
    Sep 2008
    Thanks
    2
    Hier is een soortgelijk topic https://www.2fast4u.be/threads/43716...eerzetten-hoe- 😉
    Never forget who helped you!
    Never forgive who fu*ked you.
    Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

12. The Following User Says Thank You to haga46 For This Useful Post:

B (28-09-2017)

Registratie
    Oct 2014
    Thanks
    2
    Koop een low budget motor waardoor je ’ik ben bang om te crashen’ gedachte uitschakelt en alles gaat al veel vlotter. Voor amper 3000€ heb je al een goeie raceklare fiets.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten