Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 14

Onderwerp: Zolder 2 motorrijders zwaar gewond vandaag

Registratie
    Apr 2017
    Thanks
    9

Zolder 2 motorrijders zwaar gewond vandaag

BMW 1200GS/LC (gestolen)
    BMW S1000XR

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    201
    Dat gebeurt natuurlijk al eens op circuit.
    En zo lang MSSZ vast houdt aan slechts 2 niveau's met daardoor zeer grote onderlinge snelheidsverschillen in één groep,zal het niet veiliger worden.
    Hopelijk komt alles goed met de slachtoffers.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Sep 2008
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    En zo lang MSSZ vast houdt aan slechts 2 niveau's met daardoor zeer grote onderlinge snelheidsverschillen in één groep,zal het niet veiliger worden.
    Yep, spijtig genoeg Ist geen veilige hobby 😉
    Dat en de groepen overvol duwen 😕😏

Snel herstel gewenst aan betrokkenen 😎
    Never forget who helped you!
    Never forgive who fu*ked you.
    Doing a trackday is like "SEX", no matter what happens you'll want to hit it again..

Kawasaki GPZ500S '95 --> Kawasaki ZX-9R '98 --> Honda VTR SP1 '01 --> Suzuki GSXR 1000 '03 --> Kawasaki ZX-10R '08 --> KAWASAKI ZX-10R '11

Registratie
    Apr 2017
    Thanks
    9
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Misschien een gerelateerde vraag dan? In welke groep hoor ik thuis bij welke organisatie?
    BMW 1200GS/LC (gestolen)
    BMW S1000XR

Registratie
    May 2012
    Thanks
    6
    afhankelijk van het aantal inschrijvingen. Heb nog geweten dat ze bij MSSZ alles onder de twee minuten in de snelle groep staken. Langs de andere kant heb ik nog rondes van 1:56 bij de minder snelle groep gereden.
    • GSX1100R 1996 - (2002-2005) Verkocht
    • Zx9r 1999 (C2) Cicuit. (2005 - 2014) Verkocht
    • Z1000SX 2011 (2011 - )
    • GSX-r1000 2015 Circuit - OW

Registratie
    Apr 2013
    Thanks
    2
    Laatste keer dat ik met MSSZ in Mettet reed ( bij minder snel-groep ) was er een testdag voor journalisten van de nieuwe gsxr1000 .
    Marc Fissette fungeerde hierbij als voorrijder met zijn full-geprepareerde gsxr1000 . Na het tonen van de ideale rijlijnen in het begin van iedere sessie , werkte hij de rest van de sessie af als eigen training , dit zowel bij snel , minder snel als bij +1 .
    Ik heb hem hierbij niet 1x iemand van de andere rijders in gevaar zien brengen ondanks dat ik hem klokte op 1,06 en 1,07 tijdens de les-sessie +1 !! Tijdens onze sessies is hij mij -tig keer voorbij gekomen , steeds op een veilige manier met voldoende tussenafstand . Hetgeen wel erg verschilde met sommige andere rijders uit onze groep . Ze zijn ongeveer even snel ( of traag !) als jezelf , zijn al enkele rondes achter je aan 't 'jagen' en besluiten je dan maar uit te remmen op een onmogelijke plaats ... Zelf denk je dan : wat doet die 'halvegaare' nu , vervolgens ga je zelf op hem 'jagen' en is de cirkel rond , tot 't misgaat natuurlijk .

Hopelijk geeft dit wat stof tot nadenken , maar uiteindelijk blijft 't circuitrijden/-racen en idd geen veilige hobby

7. The Following User Says Thank You to chris v For This Useful Post:

neok (30-09-2017)

Registratie
    Jan 2014
    Thanks
    58
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chris v Bekijk Berichten
    . Ze zijn ongeveer even snel ( of traag !) als jezelf , zijn al enkele rondes achter je aan 't 'jagen' en besluiten je dan maar uit te remmen op een onmogelijke plaats ...
    :
    Heb al een paar keer van het circuitrijden geproefd en het is om bovenvermelde reden dat het circuitrijden me niet echt aantrekt. Reeds op die enkele keren al paar keer dergelijke situatie meegemaakt. Ik vertrouw mezelf wel genoeg bij snel rijden maar niet al die anderen die je eventueel meesleuren in hun overmoed...
    KAWASAKI Z900RS

"THE LEGEND RETURNS"

9. The Following 4 Users Say Thank You to Sugomi For This Useful Post:

Antropos (03-10-2017),MARJO (28-09-2017),msxx (28-09-2017),Nicky (11-10-2017)

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    201
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bapetc Bekijk Berichten
    Misschien een gerelateerde vraag dan? In welke groep hoor ik thuis bij welke organisatie?
    Met 2:05 op Zolder zou ik zeggen in de groep boven de beginners,dus de 2e van 4 groepen,elke organisatie gebruikt zijn eigen benaming.
    Bij MSSZ minder snel,want daar zijn maar 2 groepen.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    192
    MSSZ sucks dat is al langer geweten. Telt maar 1 ding €€€ zolang dat primeert ga je nooit veilig kunnen rondrijden op zolder..
    Wat Fissette betreft daar spreek je van 1 rijder duw er 15 tussen de trage groep en je ktijgt een gans ander verhaal..
    Bij vele organisaties wordt je na 1 of 2 sessies herverdeelt maar niet bij MSSZ... tuurlijk niet want dan moet ie werken da lui euro varkentje...
    En waarom zou hij zich ook moe maken, animo genoeg 😉
    Aan diegene die toch de stap naar circuitrijden willen zetten of zij die willen afhaken rijd ne keer bij deftige organistaties en dan spreek ik vooral (eigen ondervinding) over duitse organisaties, red zone racing uit belgie enige nadeel je moet wel naart buitenland, voordeel je rijd op supercircuits 😎

Registratie
    Apr 2013
    Thanks
    2
    Dat Euro-varkentje-verhaal ivm MSSZ heb ik idd al dikwijls horen passeren , misschien toch eens tijd om volgend jaar eens een andere organisatie te proberen ... hopelijk zit ik daar vóór de herverdeling niet tussen 15 Fisettes

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten