Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 t/m 14 van 14

Onderwerp: Zolder 2 motorrijders zwaar gewond vandaag

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    14
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chris46R1 Bekijk Berichten
    MSSZ sucks dat is al langer geweten. Telt maar 1 ding €€€ zolang dat primeert ga je nooit veilig kunnen rondrijden op zolder..
    Wat Fissette betreft daar spreek je van 1 rijder duw er 15 tussen de trage groep en je ktijgt een gans ander verhaal..
    Bij vele organisaties wordt je na 1 of 2 sessies herverdeelt maar niet bij MSSZ... tuurlijk niet want dan moet ie werken da lui euro varkentje...
    En waarom zou hij zich ook moe maken, animo genoeg 😉
    Aan diegene die toch de stap naar circuitrijden willen zetten of zij die willen afhaken rijd ne keer bij deftige organistaties en dan spreek ik vooral (eigen ondervinding) over duitse organisaties, red zone racing uit belgie enige nadeel je moet wel naart buitenland, voordeel je rijd op supercircuits 😎
    Klopt niet. Ik ben zelf ook al terug geplaatst geweest bij mssz, omdat mijn tijd niet "voldeed" (met mijn ktm'etje). Degene die mij de sticker voor de tragere groep gaf, wilde niet luisteren naar mijn argumenten, nochtans mag ik bij trackdays.be altijd in de snelste groep rijden. Laptimes zeggen echt niet alles. Nu ze me goed kennen bij mssz, word ik uiteraard niet meer teruggezet.

En ik heb ook al bij meerdere buitenlandse organisaties gereden. Sommigen top, anderen flop.

Dus Chris, get your facts straight.

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    14
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Dat gebeurt natuurlijk al eens op circuit.
    En zo lang MSSZ vast houdt aan slechts 2 niveau's met daardoor zeer grote onderlinge snelheidsverschillen in één groep,zal het niet veiliger worden.
    Hopelijk komt alles goed met de slachtoffers.
    In dit geval had het niets met groepsverdelingen te maken. Ik ken de "zwaargewonde", en hij had gewoon brute pech.

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    51
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ine Bekijk Berichten
    In dit geval had het niets met groepsverdelingen te maken. Ik ken de "zwaargewonde", en hij had gewoon brute pech.
    Yip, Timmy zijn verwondingen vallen gelukkig nog wel mee. En aan iedereen die vind dat de snelheden in de groepen te veel verschillen moet maar eens gaan motorcrossen. Daar rijdt bij de trainingsdagen alles door elkaar: van een beginner tot en met een GP rijder. De fratsen die ik daar al gezien heb...

4. The Following User Says Thank You to BCM For This Useful Post:

MannyG (05-10-2017)

Registratie
    Mar 2009
    Thanks
    50
    Snel beterschap voor de twee rijders in elk geval, ik was ook bij de ongelukkigen vorig jaar, tijdens een vrij rijden sessie net voor een race weekend op Zolder. Zelf gevallen door een highsider en nog eens aangereden door achteropkomend verkeer. Streep door het weekend uiteraard, en drie maand out.
    Kan je dit verhalen op de verschillen in snelheid, tja mss wel. Ik herinner me nog de inschrijving die dag, o ja jij rijdt bij de twin, morgen wedstrijd, rij jij maar bij groep snel, nuja, met mijn twin, tussen de 1000 en 600... was ik niet echt blij mee. Uiteindelijk qua tempo viel het mee, ik kon aanpikken bij enkele 1000 en 600 op een natte baan, wat het wel leuk maakt dan. En het ongeval was dubbele pech...

Uit mijn geringe ervaring vanuit het BK twin, weet ik wel dat de BK rijders heel proper mensen voorbij gaan, idd zoals een Marc Fisette, iedere wedstrijd ben ik gedubbeld geweest dit jaar door minstens de eerst vijf in onze wedstrijd op verschillende circuits en telkens heel proper en veilig. Er is gewoon een groot onderling respect voor man en machine.

Als ik de laatste jaren zie op die circuitdagen met alle organisaties (de ene al beter dan de andere), in een groep minder snel bv. word je daar voorbijgevlogen op een ver van propere manier door iemand die 10s vlugger rondgaat en die in de snelle groep thuis hoort, maar daar niet wil rijden omdat deze persoon dan niet zoveel mensen kan voorbijgaan, of zelf continue word voorbijgegaan... een terugkerend fenomeen overal.

Enkel de organisaties die werken met transponders kunnen hier iets aan doen, dat ze dat niet of wel doen laat ik in het midden. ik ga niet oordelen.
    Het is dan wel zo als je maar twee snelheidsgroepen hebt wordt het moeilijk en idd gevaarlijk soms...
    Organisaties met drie of vier groepen hebben dat probleem veel minder.
    Het aan ons de keuze waar je rijdt hé, eens je dit weet, moet je voor jezelf uitmaken welke organisaties je je best past.

Op het einde van de dag gaat het om onderling respect, en dat is een groot gemis op vele circuitdagen ongeacht de organisatie!

Vandaar ook dat ik wss eerder terug het BK twin ga opzoeken, gewoon omdat het zo veel meer fun is op en naast het circuit, en je zoveel meer opsteekt.
    Uiteraard ga ik ook nog circuitdagen rijden, ik heb sowieso nog heel veel training nodig, maar dit ga ik bv. niet op Zolder doen voor bovenvermelde redenen, ander circuits genoeg voor stukken minder centen ook, want onze hobby is mss niet alleen niet de meest veilige maar ook niet de goedkoopste

6. The Following 2 Users Say Thank You to Monster707 For This Useful Post:

Antropos (10-10-2017),chris v (08-10-2017)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten