Pagina 12 van 16 EersteEerste ... 29101112131415 ... LaatsteLaatste
Resultaten 111 t/m 120 van 156

Onderwerp: Nieuwe Michelin Pilot Road 5

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    47
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuperDuke08 Bekijk Berichten
    Op welke manier zou de bandenmaat een factor kunnen zijn bij het bepalen van de ideale (of beter gezegd de voorgeschreven) bandendruk?
    Geen flauw idee. Maar volgens mijn bandenboer moest er op de banden van de fazer (160 vanachter) minder druk dan op de vfr (180 vanachter).
    Suzuki RF600R '92 (verkocht)
    Honda VFR 800 '98 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 2012 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 XRT 2018 (verkocht)
    Honda CBR600F F4i (huidig)
    KTM 1090 Adventure (huidig)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    193
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DavyDavy Bekijk Berichten
    Geen flauw idee. Maar volgens mijn bandenboer moest er op de banden van de fazer (160 vanachter) minder druk dan op de vfr (180 vanachter).
    Voor zoveel ik er van ken blijft 2.5 en 2.9 druk in je band 2.5 en 2.9 ongeacht de bandenmaat of ben ik verkeerd...
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Jan 2011
    Thanks
    46
    nieuwe tourbanden test van het motorrad magazine
    1 dunlop roadsmart 3 439 p

1pirelli angel st 439 p

3continental road attack 3gt 437 p

4michelin road 5 431 p

5metzeler roadtec 01 427 p

5bridgestone t31 427 p

ik heb nooit een goed gevoel gehad met dunlop banden maar zou nu toch overwegen om in de toekomst de roadsmart uit te proberen .ik heb actueel de road 5 die zijn aan vervanging toe en in de motorrad komen ze aan dezelfde bevindingen als mezelf goede band maar te snel versleten .ik heb nog een nieuwe voorband van metzeler roadtec 01 liggen en ga daar een achterband bij bestellen .daarna zal ik de roadsmart 3 uitproberen .of zou ik met de roadtec 01 voorband durven gaan met een roadsmart 3 achterband ?

Registratie
    Feb 2018
    Thanks
    0
    hoi iedereen,
    ik rij nu met de Dunlop Sportsmart 2 op de Tuono, en ik moet zeggen deze hebben nu +/- 8000km en zijn bijna op hun einde, dit is mijn tweede set en ik blijf bij de Dunlop, snel warm en een goed gevoel in de regen.
    gr. Peter

Registratie
    Sep 2014
    Thanks
    234
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smolders luc Bekijk Berichten
    nieuwe tourbanden test van het motorrad magazine
    1 dunlop roadsmart 3 439 p

ik heb nooit een goed gevoel gehad met dunlop banden maar zou nu toch overwegen om in de toekomst de roadsmart uit te proberen.
    Ik ben op de Street triple destijds overgeschakeld van de Pirelli diablo Corsa Rosso's (of iets dergelijks ), naar de roadsmart 3 en ik was zo gelukkig als ne puppy! Eindelijk moest ge U van de weersomstandigheden weinig aantrekken, die dingen gaven zoveel vertrouwen.... en qua slijtage was het ook een hele stap voorwaarts!

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    193
    ik wou nog even mijn ondervindingen met de pilot road 5 toelichten met het volgende.

De laatste 1500 a 2000km met de road 5 begon de motor boven de 140km p/u hard te trillen vooraan..
    Ik dacht persoonlijk aan de lagers of remschijven, aangezien het seizoen ten einde liep heb ik het toen zo gelaten.
    Met het mooie weer van de week last minut (normaal start ik zo vroeg niet) de Dunlop MK3 gestoken om een rit te doen.
    het eerste wat in me opkwam was om te zien of de trillingen er nog waren.
    Op de autostrade dadelijk een paar keer geprobeerd en tot mijn grote verbazing was de trilling helemaal weg.
    Nu blijkt dat de voorband in het profiel verslijt met kleine verkanting, dus de achterkant van het profiel verslijt meer dan de voorkant.
    Je voelt het beste als je met je hand zacht over de band wrijft in rol richting, na een telefoontje met een kenner zouden de trillingen daar best het gevolg van kunnen geweest zijn, laat ons hopen.
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3215
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chr-Re-ie Bekijk Berichten
    ik wou nog even mijn ondervindingen met de pilot road 5 toelichten met het volgende.

De laatste 1500 a 2000km met de road 5 begon de motor boven de 140km p/u hard te trillen vooraan..
    Ik dacht persoonlijk aan de lagers of remschijven, aangezien het seizoen ten einde liep heb ik het toen zo gelaten.
    Met het mooie weer van de week last minut (normaal start ik zo vroeg niet) de Dunlop MK3 gestoken om een rit te doen.
    het eerste wat in me opkwam was om te zien of de trillingen er nog waren.
    Op de autostrade dadelijk een paar keer geprobeerd en tot mijn grote verbazing was de trilling helemaal weg.
    Nu blijkt dat de voorband in het profiel verslijt met kleine verkanting, dus de achterkant van het profiel verslijt meer dan de voorkant.
    Je voelt het beste als je met je hand zacht over de band wrijft in rol richting, na een telefoontje met een kenner zouden de trillingen daar best het gevolg van kunnen geweest zijn, laat ons hopen.
    Ik had exact hetzelfde probleem bij de PR3, en heb anderen er ook al over horen klagen bij andere PR's.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    47
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Ik had exact hetzelfde probleem bij de PR3, en heb anderen er ook al over horen klagen bij andere PR's.
    Is voor mij de reden om volgende keer misschien toch de conti road attack 3 eens te proberen ...
    Suzuki RF600R '92 (verkocht)
    Honda VFR 800 '98 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 2012 (verkocht)
    Triumph Tiger 800 XRT 2018 (verkocht)
    Honda CBR600F F4i (huidig)
    KTM 1090 Adventure (huidig)

Registratie
    Aug 2015
    Thanks
    6
    Had vroeger de pilot road 4 op de ninja, ze hadden me niet bepaald overtuigd. Ze hebben fantatische grip in regen en kouder weer. De moment dat het 20-25 graden is en je begint iet vlotter te rijden zijn ze direct overhit waardoor ze gaan smeren, had last van cupping voor en achter (vanvoor kreeg ik ook een pulserende rem alsof mijn remschijf krom stond).
    Heb die pilots halverwege weggedaan want hadden mijn vertrouwen kompleet om zeep geholpen.
    Dan metzeler m7rr genomen, en nooit klagen gehad, super in droog en nat.
    Nu staan er op de tuono roadattacks 3, en heb nog nooit zoveel grip gevoeld als met deze band, vanaf de eersten bocht dan nog.
    https://www.google.com/url?sa=t&sour...5Mg4TkN_AhSc6T
    Wel als deze kerel met nen 1290 duke volgas kan geven in een bocht zonder dat den band grip verliest....
    1998 GSX600 Katana
    2009 GSX650F
    2002 ZX6R 636 (huidig)
    2007 Fz1n (huidig)

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    468
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 31S3NPUNK Bekijk Berichten
    Wel als deze kerel met nen 1290 duke volgas kan geven in een bocht zonder dat den band grip verliest....
    Dan geeft hij dus geen volgas.

Met een 1290 trek je al strepen van 50 meter als je rechtdoor rijdt. En in de bochten grijpt de TC gewoon in als je teveel gas geeft. Met elke band zal je gripverlies hebben als je het gas open trekt.

Een PR4 heb ik op de Multistrada gereden en enkel de zijkant van de achterband smeert bij >30graden. Niet dat dit niet beter kon, want de Angel GT deed dit wel degelijk beter.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten