Resultaten 1 t/m 5 van 5

Onderwerp: Eerste motor kopen... HELP!

Registratie
    Nov 2017
    Thanks
    0

Eerste motor kopen... HELP!

Hallo allemaal,

Net nieuw op dit forum, dus mijn excuses als deze vraag al voor de honderdste keer aan bod komt. Ik ben momenteel bezig met mijn A1-rijbewijs, en ben van plan om gedurende mijn studentenperiode met een 125-cc motor rond te rijden (de komende 5 jaar). Misschien belangrijk om te vermelden is dat ik niet van plan ben om op de autostrade te rijden met mijn motor.

In februari/maart zou ik graag mijn eerste motor aankopen, maar wat ik precies best zou kopen is mij nog niet duidelijk. Ik heb een budget van 2000 euro voor een motor (aangezien een jaar verzekering ook al 600 euro kost). Kledij en dergelijke heb ik al.

Nu vraag ik mij af:
    Koop ik best een nieuwe motor of een tweedehands? En wat voor motor koop ik dan best?

De nieuwe motoren waar ik momenteel bij zit te twijfelen zijn de Skyteam Skymini 125 en de Benelli Tornado Naked TNT 125.

De Skymini is een Chinese motor en daardoor is deze zo goedkoop. De reden waarom me dit niet tegenvalt is omdat er hier immens veel (goedkope) wisselstukken zijn moest er eens iets kapotgaan na de 2j garantie.
    link: http://www.skyteammotor.com/Product/Skymini_125_E4/125/

De Benelli TNT is een Italiaanse motor, en deze laat zijn motoren ook in Azie maken. Nu deze spreekt mij erg aan omdat deze de grootte heeft van een Honda Grom, eigenlijk ideaal voor een student volgens mij. Het nadeel hiervan is echter wel dat ik online nergens wisselstukken of tuningparts kan vinden, waardoor ik een beetje bang ben dat ik er niet aan kan geraken.
    https://www.benelli-moto.be/winkel/m...o-naked-t-125/

De gebruikte motoren waar ik momenteel bij zit te twijfelen zijn nogal uiteenlopend. Ik zoek niets specifiek, maar zou graag iets hebben dat dus nog wel enige tijd meegaat. Daar heb ik dus al zeker mijn twijfels bij, aangezien ik enerzijds vrijwel niets van motoren afweet, en anderzijds men gewoon niet 100% zeker kan zijn dat er geen defecten zijn. Enige tweedehands voorbeelden:

De KSR GRS 125 is van een Oostenrijks merk en lijkt me een goedkoop alternatief voor het duurdere Oostenrijks merk: KTM.
    http://www.lagunamotors.be/ksr-moto-grs-125-2/

Eveneens ook vrij bekende motoren die geen uitleg vereisen neem ik aan:
    Honda CBF 125
    Honda CBR 125 (R)
    Yamaha YBR

Ik ben enorm benieuwd wat voor wijsheid en tips jullie me kunnen bijbrengen!

Alvast bedankt

Registratie
    Nov 2012
    Thanks
    19
    Ik ben geen echte 125cc kennner, maar deze lijkt me er goed geprijsd:
    https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...e8ea?cldtidx=2

Op die site (uitgebreid) zoeken en dan max bedrag 2.000+11kW en sorteren op vermogen aflopend (anders krijg je allemaal scooters).

Beste is iemand meenemen die kennis heeft van moto's en die je wat kan bijstaan. Ik zou eerder voor een 2e hands gaan met weinig km (onder 15-20k) dan een nieuwe. Dan ben je vaak toch het beste af qua prijs-kwaliteit.

Wat voor motor je het best koopt? Eentje die je zelf het liefste wilt en voldoet aan je eisen. Een varadero 125 met topkoffer is misschien de meeste praktische en 'slimme' aankoop, als je hem lelijk vind laat je hem beter links liggen.
    Ik zou zelf wel eerder gaan voor een 'grotere moto' ipv een 'grote brommer'. Dat rijd toch nog anders en zal de overstap naar a2 makkelijker maken.
    Mt-09 Sport tracker '15

3. The Following User Says Thank You to jimmeh For This Useful Post:

E.M. (26-11-2017)

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    238
    Ik zou voor een Honda/Yamaha kiezen.
    Bewezen kwaliteit,ook qua remmen /ophanging en je zal nooit problemen hebben als je onderdelen nodig hebt.
    Voor die Sky is misschien ook wel veel te koop,maar afhankelijk van je eigen grootte vraag ik mij af hoe comfortabel je daar op zit als je eens een wat grotere verplaatsing wil doen.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Nov 2009
    Thanks
    40
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Ik zou voor een Honda/Yamaha kiezen.
    Bewezen kwaliteit,ook qua remmen /ophanging en je zal nooit problemen hebben als je onderdelen nodig hebt.
    Voor die Sky is misschien ook wel veel te koop,maar afhankelijk van je eigen grootte vraag ik mij af hoe comfortabel je daar op zit als je eens een wat grotere verplaatsing wil doen.
    Gelijk heb je Luc ,ik zou ook voor de Honda gaan met de keuzemogelijkheid die in dit topic te zien is .
    Ook nog eens de beste prijs.

Registratie
    Aug 2017
    Thanks
    0
    Ik rij zelf met een honda cbr 125r van 2014 en ik hield van deze motor, snel optrekken, gaat niet in het rood op de snelweg, was een leuke A1motor. Ik doe de mijne wel weg binnekort omdat in een A2 rijbewijs heb gehaald. Moest je interesse hebben of gewoon al eens wilt testen hoe deze rijd kan je het altijd vragen. Heb hem overkocht en in 4maand tijd 3000km mee gereden. Teller staat op 3600 nu maar gebruik hem voor woon-werk hij is wel zwart

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Nieuwe motor kopen
    Door Bauri in forum Een Motor Kopen of Verkopen
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 01-10-2018, 09:58
  2. Eerste motorfiets kopen als leek
    Door Svekke84 in forum Een Motor Kopen of Verkopen
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 06-05-2014, 20:24
  3. Andere motor kopen of ...
    Door Caveman! in forum Circuitrijden Algemeen
    Reacties: 0