Pagina 39 van 39 EersteEerste ... 2936373839
Resultaten 381 t/m 385 van 385

Onderwerp: Wat heb ik gekocht vandaag...... editie 2018

Registratie
    Oct 2014
    Thanks
    108
    Was gratis verzending bij MLMparts, dus heb ik maar een nieuwe gaspijp, Oxford handvatverwarming en een paar stuurgewichtjes gekocht.
    Maakt 'm klaar voor de winter
    Spot mij en win niets! | Mijn YT kanaal: CDA441 | Mijn Blog: CDA441
    1998 Suzuki XF650 Freewind (2014 - 2017)
    2013 Honda NC700XA (2017- 2018)

2004 Honda VFR 800 VTEC ABS (2018-/)

Registratie
    Nov 2017
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Aparte keuze voor op een allroad.
    Waarom juist dat model
    Leek me juist een voor de hand liggende keuze voor offroad.
    De PLR6408 omdat het een quicklock draagstel is en ik dat dus vlug kan (de)monteren en zonderhttps://www.2fast4u.be/threads/44297-Wat-heb-ik-gekocht-vandaag-editie-2018/page39
    zijkoffers (wat toch de meeste tijd het geval is) niet graag met zo'n basisplaat aan weerszijden rij.
    De GRT709 omdat ze (op papier) vlug op de basisplaat zijn te monteren (schuiven) en afnemen en
    slotvast kunnen bevestigd worden. En omdat het zachte koffers zijn die bij opbergen en gedeeltelijk
    gebruik minder plaats innemen dan harde koffers. En bij offroad bij een val (bij lage snelheid) minder
    snel beschadigd raken dan harde koffers.
    Dat was tenminste de theorie achter het idee.
    Spijtig genoeg bleek de praktijk een beetje anders:
    1. De Givi GRT709 past gewoon niet op het PLR709 draagstel. Dit in tegenstelling tot de beschrijving op de
    GIVI en RAD website en per mail bevestigd door RAD, voor de bestelling werd geplaatst.
    2. De buitenzak van de GRT709 is aan de buitenzijde zeer dun (in vergelijking met gelijkaardige modellen van de concurrentie)
    uitgevoerd en, volgens mij, niet bestand tegen welke val dan ook.
    3. Het slotsysteem van de GRT709 is een ontwerp "huilen waar je bijstaat" en is geen pluspunt maar een bron van frustratie.
    Als je het al slotvast krijgt (waar zelfs de winkelbediende van RAD niet in geslaagd is, heeft er enkel een geforceerde rug en een paar pijnlijke polsen aan overgehouden) breekt gegarandeerd vroeg of later je sleutel af in het slot.

Het hele zootje dus terug binnengebracht in een RAD winkel.
    Het hele verhaal heeft me bijna een dag gekost.
    - Eerst uitvoerig naar RAD gemaild met de vraag of de PLR709 op een model 2018 past (op de instructies staat dat dit voor een model 16-17 is en in juni bevestigde zowel RAD als GIVI dat dit niet past op het model 2018. Werd mij nu schriftelijk bevestigd dat er geen verschil is tussen 16-17 en 18 model (voor bevestiging van de zijracks).
    - Hele zaak dan besteld bij RAd via internet. Dat was top, geleverd twee dagen later en binnen de voorspelde tijdsvork van een uur.
    - Eerst het draagstel uitgepakt en gemonteerd (om zeker te zijn dat dit op de motor zelf paste). Als niet handige harry een uurtje mee bezig geweest maar an sich stelde zich hierbij geen enkel probleem. Een techneut doet dat waarschijnlijk in minder dan 30 minuten.
    - Dan de koffers uitgepakt en de basisplaat gemonteerd op het draagstel. Bleek dan dat je maar 2 van de vier benodigde klampen kon monteren (op de twee overige zit een dubbele buis in de weg die zelfs op het montageblad niet getekend staat). Van alles geprobeerd in het uur daarna en tot het besluit gekomen dat het niet door mijn domheid kwam (wat ook een mogelijkheid was) maar door het ontwerp zelf.
    - Uitvoerig het probleem, met foto's, gemaild naar RAD en GIVI. In eerste instantie was de reactie van RAD dat GIVI hun bevestigde dat alles moest passen. Van GIVI kreeg ik de reactie dat ik niet het OEM draagstel van Triumph mocht gebruiken omdat de GRT709 alleen past op hun standaard draagstellen. Gezien dat het probleem niet was, juist daarom een GIVI draagstel en GIVI kofferset gekocht, gingen ze het "uitzoeken".
    - Dus maar 50 km afgelegd naar een fysieke RAD winkel. Een uurtje bezig geweest met een uiterst behulpzame winkelbediende die er ook niet wijs uit geraakte en bovendien tot de slotsom kwam dat noch het slotsysteem op het mij geleverde exemplaar van de GRT709 werkte en dat dit op het demo exemplaar in de winkel alleen werkte door zeer grote kracht uit te oefenen op de sleutel terwijl je van achteren (! doe dit maar eens eenmaal gemonteerd op een motorfiets ) ) hard tegen de plastic basisplaat duwt.
    - Met het hele zootje naar huis tot GIVI de oplossing zou bezorgen (tegen beter weten in).
    - Enkele dagen later een berichtje van RAD dat ze van GIVI vernomen hadden dat de combi idd niet past en dat ze "hun website zo gingen aanpassen".
    - Het WE daarop terug naar de winkel om alles binnen te leveren en het betaalde bedrag terug op mijn rekening te laten storten.

Einde verhaal.

Iemand die nog interesse zou hebben in deze tassen (en zeker een Tiger Explorer/1200 rijder) kan zijn voordeel maar doen met deze info.
    Het slotprobleem ben ik inmiddels nog tegengekomen op andere websites.

Gezien het (tot nu toe) zeer beperkte after marked gebeuren voor een Tiger1200 is de enige andere optie die ik tot nu toe gevonden heb de combi van een SW-Motech Evo side carrier met de Kriega OS reeks. SW-Motech heeft inmiddels al bevestigd dat hun EVO past op de Tiger 1200 (MY2018). Wat betreft de Kriega ben ik nog op zoek naar een dealer (de tassen is geen probleem maar nog geen bevestiging gekregen van een dealer in de buurt die ook de OS draagplaat 2018 verkoopt). Maar we hebben nog een winter tijd.
    Bijkomend voordeel van de Kriega basisplaat is dat hier ook de Rotopax cans op gemonteerd kunnen worden.
    Laatst gewijzigd door IvoB; 10-12-2018 om 20:50.

Registratie
    Nov 2017
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Ik denk dat IvoB niet vaak langs komt op het forum
    Ik had even andere dingen aan mijn hoofd. Zie hiervoor.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4319

5. The Following 3 Users Say Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

E.M. (10-12-2018),keke1983 (11-12-2018),Tam-Ara (10-12-2018)

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    2906
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IvoB Bekijk Berichten
    Ik had even andere dingen aan mijn hoofd. Zie hiervoor.
    Jammer van te moeten lezen dat je uiteindelijk na een hoop gedoe nog steeds niet geholpen bent qua bagage

Succes met het vervolg
    Bike history: GSX-F 750, RF-900, R1, V-Max, CBR 1100xx, ZZR 1400, Tiger Explorer, SMT, Tiger 800XCx.
    Present
    : Tiger Explorer XCa & Bonneville T-120

Cowboy is my middle name.........
    Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten