Resultaten 1 t/m 5 van 5

Onderwerp: OBK Belgian Twin Trophy 2018

Registratie
    Mar 2009
    Thanks
    50

OBK Belgian Twin Trophy 2018

Heel recent werd deze mooie kalender vastgelegd voor het seizoen 2018 Belgian Twin Trophy, terug een open kampioenschap.

- Circuit de Croix en Ternois (F) 14/04/2018 to 15/04/2018
    - Circuit Nurburgring (D) 05/05/2018 to 06/05/2018
    - Circuit Jules Tacheny de Mettet (B) 26/05/2018 to 27/05/2018
    - TT Circuit Assen (NL) 06/07/2018 to 08/07/2018
    - Circuit de Chimay (B) 27/07/2018 to 29/07/2018
    - Oschersleben (D) 18/08/2018 to 19/08/2018
    - Circuit Goodyear (LU) 08/09/2018 to 09/09/2018

Meer info op http://www.belgiantwintrophy.be

Heel mooie circuits, ikzelf ga beginnen met Croix, gezien de matige prestaties vorig jaar bekijk ik race per race welke ik ga rijden. Mijn doel vooral is de motor afgesteld te krijgen, iets waar ik enorm mee heb gesukkeld afgelopen jaar. En vooral genieten, want deze races zijn echt wel fun op en naast de circuits. Als ik alle wedstrijden finish zoals vorig jaar ben ik al heel tevreden!!!

2. The Following 3 Users Say Thank You to Monster707 For This Useful Post:

E.M. (08-01-2018),Lucasfalt (09-01-2018),Schussboelie (08-01-2018)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4414
    Succes! En vooral veel plezier!!

4. The Following User Says Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

Monster707 (08-01-2018)

Registratie
    Mar 2009
    Thanks
    50
    Ietwat laat mss maar toch een verslag van afgelopen twee races.

Croix, het was afwachten, ik had enkele aanpassingen aan de motor gedaan om de motor stabieler te krijgen in snelle bochten. Een week voor de wedstrijd eerste circuitdag op Croix, en de motor stuurt stukken beter, nog een kleine aanpassing gedaan op aanraden van een heel ervaren rijder, Marc, en kijk de motor rijd heel anders en stabiel!

Direct betere tijden kunnen realiseren tov vorig jaar, meteen een seconde eraf, nog lang niet genoeg om mee te kunnen in het BTT, maar kom het gaat de goede richting uit!
    Dan om heel zeker te zijn de machine afgegeven aan Marc, en hem laten rijden, het is en het blijft een zelfbouw, het kan nog altijd zijn dat de motor niet te berijden valt..., in nog geen vier ronden reed hij al een 1:03, ik zat toen nog eind de 1:07, besluit, het zit in de motor, maar nog niet in de rijder, motor goed bevonden, terug een beetje vertrouwen meer!

De wedstrijd, was goed, zelfde tijden als de week ervoor, het was weer wat zoeken tijdens de wedstrijd, vooral wanneer ze begonnen te dubbelen, wat het heel moeilijk maak nog wat van je tijden af te krijgen. De BTT rijders aan de top zijn bloedsnel (0:58 op een 650 twin!!!)
    Nu mijn tijden zitten zo ver niet meer van de laatste groep, een kwestie van nu alle tips die ik heb gekregen mee te nemen en uit te voeren.

Een circuitdag op Croix een maandje later, terug aanvallen, heel veel fun gehad en jawel de eerste keer een 1:05 zien verschijnen, heel tevreden, ik weet nog waar ik kan verbeteren.
    Nog een maandje later en dagje Mettet, ook daar twee sec af van mijn wedstrijdtijden vorig jaar, maar ook hier moet ik blijven werken, aan lijnen en rempunten.

En dan, na heel wat twijfelen me ingeschreven voor Chimay, en zo hard naar dit weekend uitgekeken.
    Ik had geen hoge verwachtingen qua tijden, daar het de eerste keer was daar, mijn doel was kwalificeren en genieten.
    De eerste ronden tijdens de vrijdagtraining op Chimay, supersnelle stukken, snelle blinde bochten in het bosgedeelte en technische chicanes, gewoon spectaculair!
    Rustig aan opgebouwd, en best al tevreden met mn tijden, nog niet overdreven veraf van de laatste groep. dus kwalificeren zat erin.
    En jawel de zaterdag zonder problemen binnen de tijd gekwalificeerd en al enkele seconden beter dan de vrijdag, alle bochten begin ik nu voorzichtig te kennen en sneller te nemen, maar nog steeds met heel veel marge, ik had nog niet het lef om vol in die blinde bochten te duiken zoals de ervaren chimay rijders, vandaar het niet mogelijk was hun te volgen. Nu heb ik wel ondervonden dat mijn motor heel goed mee kan met de laatste groep qua snelheid ik maak gemakkelijk enkele seconden op de rechte stukken, maar ik verlies alles in de technische gedeelten.
    De eerste kwalificatie wel een groot momentje gehad, net voor de laatste bocht, voorrem bijna volledig weg tijdens het aanremmen, rechtdoor en met de resterende remdruk en achterste rem net op tijd kunnen stoppen aan de inkom van de toeschouwers bleek achteraf enkel de regeling van de hendel die stuk was en had enkele maar een remslag van 1cm op de remhendel tot aan de gas. Ik heb niet meer gereden toen in die sessie, ik ga niet met een onbetrouwbare voorrem op dit circuit rijden.
    Tweede kwalificatie, super sessie, tevreden met mn tijd, en echt genoten!

Race 1, die starts zijn verslavend, helaas na drie ronden moeten binnenrijden, motorvermogen viel telkens weg als ik uit een chicane kwam, en kwam dan plots weer terug, was te gevaarlijk om verder te rijden. Na wat zoeken, enkel een toegenepen benzineleiding gevonden. Onzeker dat dit het zal zijn, uit voorzorg ook de filter veranderd. Het rare is dat in de rechte stukken er geen problemen zijn.

Race 2, goeie start, maar helaas bij de tweede chicane kwam het probleem terug, en in de derde zelfs stilgevallen bij het uitkomen en direct terug aan de kant gezet, en dan maar genoten van de race aan de zijlijn. Voor zover ik nu kan inschatten is het probleem duidelijker en is er één cilinder die telkens wegvalt, dus ofwel een bobijn of terug de pickup kapot, ik gok op die laatste, afwachten, dat moet ik nog uitzoeken.

Chimay, straatrace, het blijft hangen, ik had al het geluk gehad nog op Oostende te kunnen rijden toen de laatste ooit, en had toen ook een roes na dat weekend, maar nu nog veel meer! Het circuit, toeschouwers, gewoon verslavend, als ik het budget rondkrijg doe ik deze zeker nog eens volgend jaar!

Dit was meteen ook de laatste wedstrijd voor dit jaar voor mij, combinatie budget, tijd, werk en gezin laat het niet toe nog wedstrijden te rijden.
    Ik zal zeker nog enkele circuitdagjes mee pikken, vooral om uit te zoeken als deze gerepareerd is, en naar volgend jaar toe al, heb ik een nieuwe achterveer gekocht, en deze moet tegen dan ook afgesteld staan!

6. The Following 4 Users Say Thank You to Monster707 For This Useful Post:

De makke (02-08-2018),E.M. (01-08-2018),Lucasfalt (01-08-2018),Schussboelie (01-08-2018)

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3603
    mooi verslag! Jammer van de technische problemen

Spijtig dat het allemaal zoveel geld kost he...
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

.

Registratie
    Mar 2009
    Thanks
    50
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    mooi verslag! Jammer van de technische problemen

Spijtig dat het allemaal zoveel geld kost he...
    Idd, nu heb ik dit jaar heel veel geluk gehad qua crashes of mechanische pech, ik heb al andere jaren gehad.

Nog enkele sfeerbeelden van afgelopen weekend:
    https://www.youtube.com/watch?v=3fE1h8Z-gkA
    https://www.youtube.com/watch?v=DPysNiHd-yw&t=182s
    https://www.youtube.com/watch?v=Cz6vJKd5fA4&t=456s

9. The Following User Says Thank You to Monster707 For This Useful Post:

E.M. (01-08-2018)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten