Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 35

Onderwerp: Word ik te oud om nog op circuit te rijden?

Registratie
    May 2012
    Thanks
    3
    Toen ik na mijn zware crash op Zolder terug bij bewustzijn kwam, had ik ook zoiets van "I am getting to old for this shit". Maar een uur later, toen mijn vrouw in het hospital vroeg of ik nu zou stoppen antwoordde ik volmondig "nee, ik denk het niet". Nog niet zo oud, maar ook geen 20 meer, dit jaar 45.
    • GSX1100R 1996 - (2002-2005) Verkocht
    • Zx9r 1999 (C2) Cicuit. (2005 - 2014) Verkocht
    • Z1000SX 2011 (2011 - )
    • GSX-r1000 2015 Circuit - OW

Registratie
    Jul 2013
    Thanks
    317
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door black-devil Bekijk Berichten
    Idd een sportievere naked zou-zal het worden dan , de koper voor mijn R6 kan hier elk moment aankomen en zit nu al wat te mijmeren
    mss staat er hier wel sneller terug één voor op circuit dan ik zelf heb durven denken
    Collega op 't werk rijdt al enkele jaren met een Honda CB 600 Hornet op circuit.
    Blijkbaar dikke fun want hij geeft 't niet op

3. The Following User Says Thank You to Nightwing For This Useful Post:

black-devil (18-01-2018)

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    14
    Komkommertijd!

Vraag 1: Wat is oud?

Vraag 2: Voelt ge u oud?

Ik ken een man die op zijn 65ste een race cursus heeft gevolgd. Het jaar erna begon hij te racen. Hij is nu bijna 70, en geniet er nog steeds van. Coole vent, en ik vind zijn keuze niet meer dan normaal. Hij doet het graag.

Anderszijds ken ik ook mannen die inderdaad schrik hebben van een lange revalidatie na een crash. Begrijp ik ook, en ik vind dat ook heel normaal als zij ervoor kiezen te stoppen.

Doe gewoon wat juist aanvoelt voor u, en geniet van het leven!
    Laatst gewijzigd door Ine; 19-01-2018 om 01:21.

Registratie
    Mar 2009
    Thanks
    50
    Zoals menig al hebben gezegd, je bent zo oud zoals je zelf voelt. Anderen mogen zeggen wat ze willen, je kan naar hun mening luisteren, maar voel je je er nog goed bij, ga ervoor. We zijn hier maar één keer.
    En leeftijd, in de snelheid BK twins rijden er momenteel enkele "jong gepensioneerde", dus zo zie je maar...

Ik zit nog niet aan deur nr 4 zelfs, maar eerlijk een zware crash in 2016 heeft me wel aan het denken gezet, ik rij mss wel iets gereserveerder toch zeker afgelopen seizoen, maar dit jaar ga ik er proberen vol voor te gaan.
    En ja ook mijn omgeving staat daar ook niet om te springen, maar ze respecteren de beslissing uiteindelijk wel.

En 70 tuffen op de openbare weg vind ik ook maar niks niet meer, ene mm gas teveel en je bent deze dagen je rijbewijs kwijt, dus denk ik dat circuitrijden en best leuk alternatief is, en persoonlijk mss wel veiliger!
    Gewoon blijven doen!

Registratie
    Jul 2014
    Thanks
    0
    Bedankt voor de vele reacties.

Denk dat men zo reageert omdat het inderdaad langer duurt om te herstellen van breuken vanaf een bepaalde leeftijd. Afin ik heb daar zelf gelukkig geen ervaring mee.

Wel zo dat mijn beste vriend een beenbreuk opgelopen heeft door een skiongeval en dat heeft echt lang geduurd vooraleer dat weer helemaal goed was.

Ben al veel gevallen in mijn leven. My God met de moto, met de MTB, met mijn koersfiets, al skiënd. Tot nu toe nooit ernstig nooit breuken. Ik heb een goede engelbewaarder zeker.

Vorig jaar gevallen op circuit, de ziekenhuisbocht in Zolder. Traag bochtje dus. Had eigenlijk niets maar wel lang pijn gehad. Bah ja het was niet erg hoor.

Wel een schaafwonde aan mijn hand. Door dat incident heb ik geïnvesteerd in een racepak, degelijke handschoenen en laarzen.

Het is ook niet mijn bedoeling om supersnelle tijden te rijden. Op Zolder is mijn beste tijd 2min6. Jaja nu kunt ge mij allemaal uitlachen. Afin ik kan daarmee leven hoor.

Ik zou wel willen verbeteren qua rijtechniek en misschien nog investeren in veiligheidsmateriaal.

Vorig jaar heb ik een aantal mensen gezien met externe airbagvesten op circuit. Dat zou een goed idee kunnen zijn, ik zeg dus wel kunnen zijn hè.

Ik rijd altijd op Zolder en moet zeggen dat de groepen daar nogal groot en heterogeen zijn ook geen goed mix lijkt mij. Ik ga toch ook eens iets anders doen volgend seizoen.

Grtjs,

Michel

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    152
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slowmichael Bekijk Berichten
    Bedankt voor de vele reacties.

Denk dat men zo reageert omdat het inderdaad langer duurt om te herstellen van breuken vanaf een bepaalde leeftijd. Afin ik heb daar zelf gelukkig geen ervaring mee.

Wel zo dat mijn beste vriend een beenbreuk opgelopen heeft door een skiongeval en dat heeft echt lang geduurd vooraleer dat weer helemaal goed was.

Ben al veel gevallen in mijn leven. My God met de moto, met de MTB, met mijn koersfiets, al skiënd. Tot nu toe nooit ernstig nooit breuken. Ik heb een goede engelbewaarder zeker.

Vorig jaar gevallen op circuit, de ziekenhuisbocht in Zolder. Traag bochtje dus. Had eigenlijk niets maar wel lang pijn gehad. Bah ja het was niet erg hoor.

Wel een schaafwonde aan mijn hand. Door dat incident heb ik geïnvesteerd in een racepak, degelijke handschoenen en laarzen.

Het is ook niet mijn bedoeling om supersnelle tijden te rijden. Op Zolder is mijn beste tijd 2min6. Jaja nu kunt ge mij allemaal uitlachen. Afin ik kan daarmee leven hoor.

Ik zou wel willen verbeteren qua rijtechniek en misschien nog investeren in veiligheidsmateriaal.

Vorig jaar heb ik een aantal mensen gezien met externe airbagvesten op circuit. Dat zou een goed idee kunnen zijn, ik zeg dus wel kunnen zijn hè.

Ik rijd altijd op Zolder en moet zeggen dat de groepen daar nogal groot en heterogeen zijn ook geen goed mix lijkt mij. Ik ga toch ook eens iets anders doen volgend seizoen.

Grtjs,

Michel
    heb 20j opt circuit gereden in binnen en veel buitenland, mijne zwaarste crash was tegen 240 en nog wel een paar tegen iets minder hoge snelheid nooit niks gebroken of echt pijn gedaan.
    nooit nie tussen de oren gekropen, integendeel de eerst volgende keer op het circuit waar ik gevallen was bijna telkens PB verbeterd.
    btw ben gestopt in 2012
    1 omdat de motor versleten was en geen zin had om weer 20 a 25000€ te spenderen om er 1ne wedstrijd klaar te maken.
    2 omdat ik veel teveel verlof moest pakken om met de motor int buitenland te rijden dan me lief was.
    3 de vrouw er ook nie altijd content mee was
    vorig jaar in juli op de openbare weg tegen amper 60 a 70 per uur in iets dat je amper een bocht kan noemen, schoof de motor achteraan weg ik zet mijn voetje met alqs gevolg enkelbreuk waar ik momenteel nog steeds niet van hersteld ben met een waarschijnlijke operatie die nog moet komen plaat erop en bouten erin
    Nu is het wel tussen mijn oren gekropen zo hard zelfs dat ik de schuld bij de motor leg en hij bijgevolg te koop staat, goed wetende dat het met elke motor zou gebeurd zijn.
    stop ik met motorrijden neen want mijn volgende motor vakantie is al in de planning, enkel het vertrouwen in de motor is momenteel wat zoek.
    wat ik hiermee wil zeggen is, op het circuit vind ik het veiliger dan op de weg, als je valt heb je plaats, de baan is in principe altijd proper op de openbare weg ook nie altijd het geval, en je uitrusting zou ten allen tijde tip top in orde moeten zijn, wat niet wil zeggen dat het op de weg nie het geval is, maar ik reed met motorschoenen ipv met laarzen omdat het te warm was, zal waarschijnlijk nie meer gebeuren.
    enfin doen wat je graag doet zolang je het kan en je er plezier aan beleeft.
    20180117_201647.jpg
    zo ziet den enkel er nu uit se na meer dan 6 maanden, is wel ne foto nadat ze me pas een paar keer ingespoten hebben
    laatste hulpmiddel voor de geplande operatie van 9/02
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    186
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slowmichael Bekijk Berichten

Je rondetijden hebben geen belang,zolang jij er maar plezier aan hebt.
    De indeling en de grootte van de groepen heeft mij en vele anderen al doen besluiten niet meer op Zolder te rijden met MSSZ.
    Ik kom er alleen nog met Inter-Track,dan zijn er 4 verschillende groepen.
    BOCHTENPIKKERS.BE

9. The Following User Says Thank You to Lucasfalt For This Useful Post:

Schussboelie (24-01-2018)

Registratie
    Oct 2009
    Thanks
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Je rondetijden hebben geen belang,zolang jij er maar plezier aan hebt.
    De indeling en de grootte van de groepen heeft mij en vele anderen al doen besluiten niet meer op Zolder te rijden met MSSZ.
    Ik kom er alleen nog met Inter-Track,dan zijn er 4 verschillende groepen.
    mijnen jongsten rijdt op 30 april in zolder bij de beginners maar mij gaat ge op de baan niet zien
    if you obey all the rules
    you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
    yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
    suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    311
    Zelfde probleem hier met voorlopig bevredigende oplossing.
    Werken tussen de oren
    sinds '90 op circuit te vinden, geen idee hoe vaak ik er naast lag, maar dat was toen : terug erop, volgende twee dagen wat stijfheid afschudden. Dat is nu wel anders, een bijna off bezorgd me een week recuperatiepijnen.
    Mijn oplossing in het algemeen : beperk risico's (en blijkbaar wil dat nog steeds niet zeggen dat ik traag ben)(zonder garantie, shit happens)
    Op de weg : makkelijk, drie keer nadenken ipv 2 keer, ineteractie van medeweggebruikers nog meer wantrouwen maar ook niet twijfelen bij een actie.
    Op circuit : rij oldscool, lange vloeiende lijnen, gegarandeerd tragere tijden maar ook veel langer op hellingshoek (waar bij mij het plezier om draait) en tegelijk minder risico op vaak agressieve frontwheel crashes (in combinatie met minder last minute remmen)
    tijden zijn niet belangrijk, daar speelt money tegenwoordig meer rol bij vrij rijden dan talent, werk er gewoon aan tussen je oren het niet erg te vinden dat iemand sneller is, doe je eigen ding. Dat alleen beperkt het risico enorm.
    Inderdaad jammer dat weinig track-organisatoren met onze groep geen rekening houdt, te snel op hellingshoek voor de tragere klassen, te traag voor snellere klassen. Alles lijkt gebaseerd op tijden. Dat en de onmogelijkheid te anticiperen op weersomstandigheden bij maanden op voorhand inschrijven, heeft mij de laatste paar jaar weerhouden om circuit te rijden.
    Liever, in plaats van al het gedoe rond circuit ( voorinschrijven, weeromstandighedenstress, verplaatsing (vaak ver om het leuk te houden), prijzen, extra motor etc.) rij ik terug op de weg, braaf flitsvlaanderen uit om dan een iets gematigder feestje te beginnen, op mijn tempo -20%, nothing to prove.
    Lots off fun, last minute beslissen of je al dan niet gaat met de weersomstandigheden, en toch redelijk veilig voetsteunen, en sliders gebruiken met een aangename stop tussendoor waar en wanneer je dat zelf wil.
    Er naast gaan liggen kan altijd, je laten opjagen door anderen werkt dat in de hand, op de baan of op circuit, been there done that.
    Ik kies voor een volgende dag boven een snellere tijd en ben de laatste 10 jaar maar 1 keer onderuit gegaan, de 10 jaar daarvoor (toen ik huidige instelling aan het oefenen was) een keer of twee, de wilde jaren daarvoor een gemiddelde van 2 per jaar denk ik.
    Wil je het risico helemaal uitsluiten moet je stoppen met rijden, en op straat komen, en onbeveiligd op een stoel zitten, en ademen want wie weet wat er in de lucht zit.....
    Sluit competitiviteit uit en kijk wat je zelf leuk vind en je bent een heel stuk verder en veiliger.
    S1000XR

Registratie
    Jan 2009
    Thanks
    57
    Ik schrik er van dat niemand gewoon "ja" antwoordt.
    Of is dat mijn slecht karakter dat boven komt?
    "Perfection is in the mind that makes mistakes"

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten