Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 t/m 30 van 35

Onderwerp: Word ik te oud om nog op circuit te rijden?

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    468
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door realnuts Bekijk Berichten
    Ik schrik er van dat niemand gewoon "ja" antwoordt.
    Of is dat mijn slecht karakter dat boven komt?
    Ik heb me ook in moeten houden

Eerlijk: de vraag stellen is ze beantwoorden.
    Met twijfels moet je niet rijden.

Registratie
    Mar 2017
    Thanks
    51
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Je rondetijden hebben geen belang,zolang jij er maar plezier aan hebt.
    De indeling en de grootte van de groepen heeft mij en vele anderen al doen besluiten niet meer op Zolder te rijden met MSSZ.
    Ik kom er alleen nog met Inter-Track,dan zijn er 4 verschillende groepen.
    Hoe bedoelt ge,ik zou deze zomer graag een paar cursussen willen volgen,eerst 1 en dan 1+ die cursus kan toch alleen maar volgen bij motosportschool zolder of heeft inter-track ook zo’n cursussen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Registratie
    Oct 2009
    Thanks
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scoob Bekijk Berichten
    Hoe bedoelt ge,ik zou deze zomer graag een paar cursussen willen volgen,eerst 1 en dan 1+ die cursus kan toch alleen maar volgen bij motosportschool zolder of heeft inter-track ook zo’n cursussen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    bij andere organisaties is dit beginners en rooky's en dat is bijna hetzelfste maar bij zolder krijgt ge na elke sessie bij de niveau 1 wat feedback en bij niveau1+ de eerste 3 sessies de rest is dan vrij rijden

ofdat andere organisaties ook feedback geven na de sessies daar heb ik geen idee van maar dacht bij inter-track wel bij de beginners
    if you obey all the rules
    you miss all the fun

racen is net gelijk kleuren ge moet binnen de lijntjes blijven

kawasaki z1000 '07
    yamaha r6 '99 circuit -> 01/09/18 killed in action
    suzuki gsxr750 k5 circuit -> if you're not braking or krank the throttle ,you're waisting time

4. The Following User Says Thank You to B-Gone For This Useful Post:

Scoob (22-01-2018)

Registratie
    Jul 2014
    Thanks
    0
    Aaah ja ergens nog een cursus volgen en ook vanaf een bepaalde leeftijd ....ahem.... het wat meer op je "gemak" doen wat "veiliger" te spelen enz.... . Ook ben ik te oud geworden ..... Antwoord Ja........

Welja stoppen met circuitrijden bah ik vrees dat ik dan de debiel zou gaan uithangen op de openbare weg. Dat was vroeger zo en denk dat het gewoon in mij zit om een beetje gas /te(veel) gas te geven eens ik op een moto kruip.

Dus ik ga blijven rijden op circuit hoor. Dat lijkt me gewoon 1000 keer veiliger in dat geval.

Bon ik probeer wel iets te doen om mijn rondetijden te verbeteren maar zonder zotte dinges te doen.

Bijvoorbeeld en ik zeg al op voorhand t is miss geen echt verstandige of zelfs veilige aanpak:

Ik concentreer mij op 2 bochten, ik weet aan welke snelheid ik ze neem zonder probleem. Wat ik dan doe is diezelfde 2 bochten nemen aan dezelfde snelheid maar proberen om bij het uitkomen van de bocht 2 meter weg te blijven van de buitenkant van de baan. Als dat vlot lukt en ik dat systematisch en met vertrouwen kan doen dan ben ik klaar om iets sneller te gaan in die bochten. Dan heb ik een marge bij het uitkomen van de bocht. Dat lukt hoor.

Nu ja ik heb me wel al afgevraagd of dat veilig is naar andere rijders toe omdat ik hierdoor wel afwijk van de ideale rijlijn en dus wat onvoorspelbaar ben.

Lijkt me duidelijk dat wat les volgen voor mij op zijn plaats zou zijn. Heb dat nog maar één keer gedaan met MSportschool Zolder laagste niveau......k heb me dan verveeld.....dat ging zo ellendig traag de eerste 4 sessies.

Didier De Radigues school dat lijkt me wel wat, lijkt me met momenten toch een zeer individuele aanpak op circuit wat volgens mij toch wel nodig is. Ik zie dat niet zo onmiddellijk bij MSS Zolder of inter track maar kan verkeerd zijn en wss zijn er nog vele andere alternatieven.

Michel

Registratie
    Oct 2006
    Thanks
    101
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B-Gone Bekijk Berichten
    bij andere organisaties is dit beginners en rooky's en dat is bijna hetzelfste maar bij zolder krijgt ge na elke sessie bij de niveau 1 wat feedback en bij niveau1+ de eerste 3 sessies de rest is dan vrij rijden

ofdat andere organisaties ook feedback geven na de sessies daar heb ik geen idee van maar dacht bij inter-track wel bij de beginners
    Wij geven inderdaad les in de beginnersgroep met telkens na elke sessie een woordje theorie erbij. In de andere groepen zijn er geen lessen maar we zijn wel altijd beschikbaar voor wat feedback of om eens een sessie mee de baan op te gaan.

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    201
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scoob Bekijk Berichten
    Ik had het over vrij rijden.
    Bij MSSZ heb je maar 2 groepen,waardoor het snelheidsverschil binnen de groep veel te groot is,en de groepen zijn veel te groot.
    Er is geen enkel ander circuit waar ze zoveel mensen tegelijk toelaten op het circuit,geld is duidelijk het belangrijkste bij MSSZ.
    Bij Inter-Track heb je 4 groepen vrij rijden,bij de traagste kun je begeleiding volgen als je wil.
    En ik ken uw niveau niet,maar ik vind Zolder geen geschikt circuit voor een echte trage beginner.
    BOCHTJES PIKKEN

8. The Following User Says Thank You to Lucasfalt For This Useful Post:

Scoob (23-01-2018)

Registratie
    Jul 2014
    Thanks
    0
    Ik had het over vrij rijden.
    Bij MSSZ heb je maar 2 groepen,waardoor het snelheidsverschil binnen de groep veel te groot is,en de groepen zijn veel te groot.
    Er is geen enkel ander circuit waar ze zoveel mensen tegelijk toelaten op het circuit,geld is duidelijk het belangrijkste bij MSSZ.
    Bij Inter-Track heb je 4 groepen vrij rijden,bij de traagste kun je begeleiding volgen als je wil.
    En ik ken uw niveau niet,maar ik vind Zolder geen geschikt circuit voor een echte trage beginner.
    Ik weet ook niet of ik een echt trage beginner ben. Is 2min5 echt traag? Wss wel.

Ik ben ook al 1 keer naar Mettet geweest met Inter-Track. Ik moet toegeven dat ik daar relatief hogere bochtensnelheden haalde, afin een hogere hellingshoek. Kon daar in de meeste bochten een kneedown doen. Niet dat ik dat het ultieme vindt hoor een kneedown.

In Zolder lukt dat niet en ik denk dat het iets te maken heeft met het feit dat de snelheid veel hoger is op het circuit van Zolder en dat je als beginner je meer op je gemak bent op een trager circuit als Mettet. Ik vermoed dat het dat is wat je mij probeert duidelijk te maken.

Grtjs

Michel

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    201
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slowmichael Bekijk Berichten
    Ik weet ook niet of ik een echt trage beginner ben. Is 2min5 echt traag? Wss wel.

Ik ben ook al 1 keer naar Mettet geweest met Inter-Track. Ik moet toegeven dat ik daar relatief hogere bochtensnelheden haalde, afin een hogere hellingshoek. Kon daar in de meeste bochten een kneedown doen. Niet dat ik dat het ultieme vindt hoor een kneedown.

In Zolder lukt dat niet en ik denk dat het iets te maken heeft met het feit dat de snelheid veel hoger is op het circuit van Zolder en dat je als beginner je meer op je gemak bent op een trager circuit als Mettet. Ik vermoed dat het dat is wat je mij probeert duidelijk te maken.

Grtjs

Michel
    2:05 is zeker niet heel traag,dan zit je bij Inter-Track zeker al niet meer bij de beginners.
    Bij MSSZ zit je tot +/- 2:00 nog bij minder snel,maar daar rijden er ook aan 2:30 rond,wat ik dus heel gevaarlijk vind!
    Iemand die 2:30 rijdt op Zolder hoort niet thuis in het vrij rijden,die zou eerst een cursus moeten volgen!

Je begrijpt het inderdaad goed dat ik bedoel dat Zolder te snel is voor een echte beginner,je hebt het duidelijk zelf ondervonden.
    Als je dan ook nog tussen piloten zit die veel sneller zijn en je gewoon voorbij vliegen,voel je je nog minder op je gemak.
    Mijn eerste circuitdag ooit was ook op Zolder,maar dat was wel een cursus,en ik had al snel door dat ik niet zo goed reed als ik dacht.
    Mettet bestond toen nog niet,maar toen ben ik meerdere keren naar Croix geweest,en daar heb ik veel meer bijgeleerd.

Ik denk dat er dit jaar buiten Mettet ook weer een 2fast4u dag met Inter-Track zal zijn op Zolder,schrijf je daar maar eens in.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    193
    Ik zal zeggen wat er veel niet durven zeggen..
    De meeste en ik zeg wel de meeste voorrijders hier in Belgie zijn alleen opt circuit voor hun eigen plezier punt andere regel..
    Dat ze al maar is beginnen met het opleiden van voorrijders zou heel wat anders zijn, zijn er veel die niet eens de vlaggen kennen laat staan al de rest..
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

12. The Following User Says Thank You to Chr-Re-ie For This Useful Post:

Antropos (24-01-2018)

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3639
    Bij MSSZ zit je tot +/- 2:00 nog bij minder snel,maar daar rijden er ook aan 2:30 rond,wat ik dus heel gevaarlijk vind!
    Iemand die 2:30 rijdt op Zolder hoort niet thuis in het vrij rijden,die zou eerst een cursus moeten volgen!

Je begrijpt het inderdaad goed dat ik bedoel dat Zolder te snel is voor een echte beginner,je hebt het duidelijk zelf ondervonden.
    Ik heb begrepen dat er vanaf dit jaar ook een beginners groep zal zijn bij MSSZ voor mensen die meer dan 2:15 minuten rijden op Zolder of rijders die enkel ‘Cursus niveau 1’ gereden hebben.

Slowmichael, ik zou sowieso niveau 1+ gaan doen daar als ik jou was. Ik heb die vorig jaar 2x gedaan en heb er veel bijgeleerd. Eens je die gedaan hebt, zou je klaar moeten zijn voor de groep minder snel in Zolder.

En always remember, je leert meer bij als je even niet focust op goeie tijden neerzetten maar op goeie rijtechniek en goeie lijnen rijden. En daar zijn de cursussen op Zolder ideaal voor. Eens je die dingen onder de knie hebt dan komt de snelheid vanzelf. En dat is goeie raad die van een wereldkampioen komt en dus niet zomaar van mezelf
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten