Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 31 t/m 35 van 35

Onderwerp: Word ik te oud om nog op circuit te rijden?

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    144
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    Ik heb begrepen dat er vanaf dit jaar ook een beginners groep zal zijn bij MSSZ voor mensen die meer dan 2:15 minuten rijden op Zolder of rijders die enkel ‘Cursus niveau 1’ gereden hebben.

Slowmichael, ik zou sowieso niveau 1+ gaan doen daar als ik jou was. Ik heb die vorig jaar 2x gedaan en heb er veel bijgeleerd. Eens je die gedaan hebt, zou je klaar moeten zijn voor de groep minder snel in Zolder.

En always remember, je leert meer bij als je even niet focust op goeie tijden neerzetten maar op goeie rijtechniek en goeie lijnen rijden. En daar zijn de cursussen op Zolder ideaal voor. Eens je die dingen onder de knie hebt dan komt de snelheid vanzelf. En dat is goeie raad die van een wereldkampioen komt en dus niet zomaar van mezelf
    hetgeen int dik sta, is klopt gelijk ne zwerende vinger en zal dieje wereldkampioen zeker gezegd hebben. Maar hetgeen onderlijnt sta heeft em er zeker weten niet bij gezegd

destijds toen ik nog opt circuit reed en ergens op een nieuw circuit kwam deelde ik het circuit meestal in 4 delen.
    ik focuste me dan de eerste sessie op deel 1 de 2de sessie op deel 2 en zo verder.
    niet dat je na 1 sessie het eerste deel kent maar het lukte me beter zo dan proberen het ganse circuit in 1ne keer te leren kennen.
    gemakkelijk was natuurlijk de open renners kwartieren, dan kon je rijden zolang je wilde of aankon en kon je je uiteraard langer focussen op een deel van het circuit.

bij beginnende circuitrijders zal dat uiteraard veel meer tijd in beslag nemen dan 20min maar hebt toch reeds van veel circuitrijders gehoord die ik die raad meegaf ze uiteindelijk het circuit beter onder de knie kregen dan voorheen toen ze probeerden om van stap 1 een gans circuit te leren kennen.
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3442
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chris46R1 Bekijk Berichten
    hetgeen int dik sta, is klopt gelijk ne zwerende vinger en zal dieje wereldkampioen zeker gezegd hebben. Maar hetgeen onderlijnt sta heeft em er zeker weten niet bij gezegd
    haha, correct! dat onderlijnde had ik er achteraf nog aan toegevoegd en er niet bij stilgestaan dat de rest dan niet meer klopte
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600F4i 2005 & CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

MEDEDELING VAN HET BESTUUR:
    De 2fast4u kalender voor 2019 staat online en de lidkaarten 2019 zijn te koop in de webshop.

Registratie
    Mar 2017
    Thanks
    48
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Ik had het over vrij rijden.
    Bij MSSZ heb je maar 2 groepen,waardoor het snelheidsverschil binnen de groep veel te groot is,en de groepen zijn veel te groot.
    Er is geen enkel ander circuit waar ze zoveel mensen tegelijk toelaten op het circuit,geld is duidelijk het belangrijkste bij MSSZ.
    Bij Inter-Track heb je 4 groepen vrij rijden,bij de traagste kun je begeleiding volgen als je wil.
    En ik ken uw niveau niet,maar ik vind Zolder geen geschikt circuit voor een echte trage beginner.
    Zo als ik begrepen heb kan ik beter bij inter-track eens ne circuit dag mee doen bij de beginners.( track-day 2fast)

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    185
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    Ik heb begrepen dat er vanaf dit jaar ook een beginners groep zal zijn bij MSSZ voor mensen die meer dan 2:15 minuten rijden op Zolder of rijders die enkel ‘Cursus niveau 1’ gereden hebben.

En always remember, je leert meer bij als je even niet focust op goeie tijden neerzetten maar op goeie rijtechniek en goeie lijnen rijden. En daar zijn de cursussen op Zolder ideaal voor. Eens je die dingen onder de knie hebt dan komt de snelheid vanzelf.
    Ik ben even op de site van MSSZ gaan zien en het klopt spijtig genoeg maar gedeeltelijk.
    Tijdens sommige weekends is er inderdaad een beginners groep,maar op geen enkele weekdag is er een beginners groep en blijft alles dus zoals het al jaren is.

Dat van die techniek en rijlijnen hebben ze mij destijds ook zo aangeleerd,en ik zeg dat ook altijd tegen beginners.
    Maar toch heb ik de indruk dat iedereen tegenwoordig vooral bezig is met zijn rondetijden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scoob Bekijk Berichten
    Zo als ik begrepen heb kan ik beter bij inter-track eens ne circuit dag mee doen bij de beginners.( track-day 2fast)
    Inderdaad.
    Ik weet natuurlijk niet hoe jij rijdt,en ik heb ondervonden dat je niet kan uitgaan van de uitleg van mensen die van zichzelf vinden dat ze sportief rijden.
    Er zijn er die na een halve circuitdag eigenlijk al naar een hogere groep kunnen,en anderen hebben daar 10 circuitdagen voor nodig.
    Iemand met veel talent zal Zolder mogelijk al onmiddellijk aan kunnen,een ander zal zich daar helemaal niet thuis voelen.
    Dat zul je zelf moeten ondervinden.
    Over de lesdagen bij MSSZ kan ik je niet veel zeggen,dat is lang geleden en intussen allemaal veranderd.
    Maar volgens mij is het nog altijd beter dat je op de 1e dag ontdekt dat je te snel bent voor je groep,dan dat je een schrik pakt op een veel te snel circuit dat je niet aankan.
    BOCHTENPIKKERS.BE

5. The Following User Says Thank You to Lucasfalt For This Useful Post:

Scoob (24-01-2018)

Registratie
    Oct 2007
    Thanks
    34
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    volgens mij is het nog altijd beter dat je op de 1e dag ontdekt dat je te snel bent voor je groep,dan dat je een schrik pakt op een veel te snel circuit dat je niet aankan.
    hehe, klinkt herkenbaar. Zo heb ik eens met een ouwe VFR (100.000km+) op Francorchamps mogen rijden. Het regende bubbelkes Na anderhalve sessie rijden met toegeknepen billen heb ik het opgegeven. Bang gelijk ne wezel. Achteraf wel blij dat ik er eens gereden heb natuurlijk.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten