Resultaten 1 t/m 5 van 5

Onderwerp: ritten van 1000km

Registratie
    May 2016
    Thanks
    1

ritten van 1000km

Wat is eigenlijk de reden dat men aanraad om lange ritten op te splitsen? Heeft dit met het aantal km te maken of door een te veel aan waypoints?
    Voor deze zomer ben ik bezig met het maken van een rit naar Oostenrijk (grootste deel autostrade), het aantal waypoint zou ik dus kunnen beperken tot 20 a 30.
    Het toestel is een Garmin 390LM.

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    509
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MVG Bekijk Berichten
    Wat is eigenlijk de reden dat men aanraad om lange ritten op te splitsen? Heeft dit met het aantal km te maken of door een te veel aan waypoints?
    Voor deze zomer ben ik bezig met het maken van een rit naar Oostenrijk (grootste deel autostrade), het aantal waypoint zou ik dus kunnen beperken tot 20 a 30.
    Het toestel is een Garmin 390LM.
    Herberekenen duurt soms wat te lang. Speelt met name een rol met de instelling 'autostrade vermijden'. Zolang je op de autostrade rijdt maakt dat helemaal niets uit wegens kinderlijk eenvoudig te berekenen

Registratie
    May 2014
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MVG Bekijk Berichten
    Met geen van beiden. Althans:

Waar het om gaat is dat er een limiet is is het aantal afslagen/roadclasss veranderingen dat het toestel aan kan.

Een route over de snelweg naar Zuid Frankrijk is geen probleem; ga je diezelfde route over de kleinste wegen laten lopen wél. Dat is onafhankelijk van het aantal waypoints etc. Evenmin is het gebruik van een track als routebasis van invloed. Waar deze grens precies ligt is moeilijk aan te geven.

mijn advies is: maak routes die je in één dag rijdt en je zult zelden of nooit tegen die grens aanlopen.

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3163
    Ik vermoed dat de region en de drukte van het locale wegennet ook hun invloed hebben.

Vorig jaar een route van 2500km enkel gereden van Malmö (Zweden) via Stockholm over naar Turku (Finland) en dan naar het punt waar Noorwegen, Zweden en Finland samen komen.
    Nadien terug 2200km naar beneden vanuit Finland door Zweden terug tot Malmö.

Beide keren geen problemen gehad, maar veel kruispunten en afritten kom je onderweg niet tegen natuurlijk.

Waren trouwens "sporen" dat ik in de TT400 van Cowgirl geUpload had.
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    May 2014
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Beide keren geen problemen gehad, maar veel kruispunten en afritten kom je onderweg niet tegen natuurlijk.

Waren trouwens "sporen" dat ik in de TT400 van Cowgirl geUpload had.
    Genoemde limiet speelt met name bij de Zumo, veel minder bij de Rider (ofschoon je ook daar niet in één klap mee naar Gibraltar rijdt).

Maar, ter verduidelijking: Bij zo'n Noordelijke lange rit zul je veelal op dezelfde weg blijven rijden; al was het maar omdat er weinig alternatieven zijn. Je zult dus niet vaak wisselen qua wegnaam cq roadclass. De begrenzing zit 'm in dat aantal wisselingen.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten