Resultaten 1 t/m 6 van 6

Onderwerp: Nieuw op het forum

Registratie
    Jan 2018
    Thanks
    40

Nieuw op het forum

Zoals gevraagd stel ik met even voor.

Ben 54j, rij al sinds ong. mijn 19de met de motor.
    Laatste jaren uitsluitend enduro, eerder jaren '80 Maico 400 en 320 enduro, dan vanaf '92 tot 2004 Ducati 888 SP4, in 2004 overgeschakeld naar Honda SC57 (Fireblade Repsol tot 2007), daarna terug enkel enduro.

Echter het lichaam begint te "spreken" meer bepaald: rug, knieën, schouders, ellebogen, waardoor ik het i/h terrein maar bij mountainbiken hou sinds een jaar.

Nu had ik in november de nieuwe naked van Honda op het EICMA gezien, en heb ik op het voorbije salon hier toch maar deze besteld, na alles eens goed bekeken te hebben....wel lange levertijd, vooropgesteld was april, maar dit blijkt nu al 2 weken opgeschoven en alle voorziene voor de eerste levering zouden al verkocht zijn volgens de dealer.....ondanks dat velen hem spuuglelijk vinden is het blijkbaar een succes, ofwel hebben ze er zo weinig van toegewezen gekregen hier dat alles sowieso verkocht is.

Nu we zullen zien,..... dat ene exemplaar dat tentoon stond zit me comfortabel en past me perfect qua rijhouding. Dat is voor mij het belangrijkste naast een goede vering, wendbaarheid en koppel.

mvg
    Erwin
    Laatst gewijzigd door ESR; 29-01-2018 om 00:14.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4690
    Welkom Erwin!
    Ben benieuwd naar de nieuwe!!

Registratie
    Jan 2011
    Thanks
    46
    welkom erwin

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3636
    Welkom op 2fast4u Erwin !

Zolang jij de moto geschikt vind, niets vd rest aantrekken.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

5. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

ESR (09-02-2018)

Registratie
    Jan 2018
    Thanks
    40
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Welkom op 2fast4u Erwin !

Zolang jij de moto geschikt vind, niets vd rest aantrekken.
    Och, idd. maakt me niet zoveel uit, ik heb die grotendeels om rationele redenen gekocht. Weinig werk om a/d bougies te kunnen, de tank eraf en je kan a/h klepdeksel om de kleppen af te stellen, zeer weinig plastic prullen eraan, genoeg elektronica aan boord maar ook niet te veel, een gewoon LCD scherm ipv de TFT manie en Honda is in regel wat beschaafder qua rijkarakter ondanks het vooropgestelde vermogen. Een lagere prijs kunnen bedingen, (niettegenstaande Honda vanaf 2018 een kortingloze politiek hanteert).

Natuurlijk zijn er ook minpunten tov de concurrentie: een monoshock zonder linkage (dus direct o/d achterbrug, is kosten/gewichts besparend, maar een open vraag ivm demping), een plastic waterpijp opzij v/d motor die de radiatorflexibel met de waterpomp verbindt (breekbaar dus), de voorvork heeft maar 1 demper (weliswaar groot debiet, maar toch) dit uit gewichtsbesparende reden, (ik stel me hierbij vragen over duurzaamheid, maar het is de trend tegenwoordig). De gewichtsverdeling achter/voorwiel stel ik me ook vragen bij ivm stuurkarakter.

Maar verder lijkt het me wel ok, en aan een redelijke prijs als ik vergelijk met al het andere speelgoed wat me interesseerde....MT10, Speed Triple, Monster 1200S, Z1000R, Z1000SX, en nog wat verder af de BMW S1000R (altijd met die kloterij van die opties of "packs" die je moet bijbetalen). De Monster S viel er tussenuit om volg. redenen: prijs 2017 ong. 16900 euro, na 1 jan. 2018 plots 17200 euro (zonder meer, voor iets wat op voorraad was), ik zeg tegen die verkoper: "En wat is je beste prijs?", "Wij geven geen korting meneer, dat gaat zo bij ons"....O ja...tot ik plots o/h salon van de man een sms kreeg, "Goed nieuws Erwin, je krijgt een speciale korting op de Monster 1200S", ik antwoordde dus: "Nog beter nieuws, heb net een bestelbon bij Honda getekend"......daarna radiostilte. De Speed triple ook zo'n grap, ik was op de hoogte dat er een geupdate versie op til was en ik vroeg ernaar......"officieel weten wij van niets, maar we kunnen je wel extra korting geven op stockmodellen tot de voorraad uitgeput is". "En daarna?" vroeg ik, "Wel dan is het nieuwe model er....." "O ja, en wanneer?" "Wij weten verder van niks" was het antwoord, en idd. vandaag of zo is de geupdate Speed triple gepresenteerd dus, dan zeg ik lepe smeerlappen, als je eerlijk was geweest kon je een Triumph verkocht hebben maar met doorzichtige leugens kom je er niet bij mij. Van Kawasaki of zijn dealers geen slecht woord, zeer correct behandeld en geïnformeerd en goede prijzen gehad, ook ernstig overwogen, oerdegelijk en sterk blok, stuurt perfect, maar wou nu toch eens iets onbekends proberen (dus de Honda). De MT10 had me iets te veel fragiel geplaatst plastiek rondom....Tja keuzes zijn moeilijk, iedereen kiest zijn "goesting" zeker?, en zo rijden we niet allemaal met hezelfde rond, een remedie tegen eenheidsworst.....

7. The Following User Says Thank You to ESR For This Useful Post:

E.M. (29-01-2018)

Registratie
    Mar 2017
    Thanks
    110
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ESR Bekijk Berichten
    en zo rijden we niet allemaal met hezelfde rond, een remedie tegen eenheidsworst.....
    Voila! Veel plezier ermee en welkom nog.
    KTM SA 1290 S '17
    Kawaski Versys 1000 (Sold)

9. The Following User Says Thank You to Binkje For This Useful Post:

ESR (09-02-2018)

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Nieuw op forum
    Door BennyMV in forum Even voorstellen
    Reacties: 15
    Laatste bericht: 13-09-2014, 20:50
  2. nieuw op het forum
    Door Noland in forum Even voorstellen
    Reacties: 9