Pagina 2 van 12 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 120

Onderwerp: TomTom Rider 550

Registratie
    Apr 2011
    Thanks
    0
    hopekijk heeft de 550 minder condens problemen dan de 450
    Of dan de 400 ! ... een jaar gehad maar terug overgestapt op een Garmin en de kans dat ik nog eens terugkeer naar TT is zeer klein .

Registratie
    Apr 2011
    Thanks
    0
    Spreek ook uit eigen ervaring ... condens en met de zon erop kan je onmogelijk nog de route volgen !

Hier foto uit vakantiefilmpje gehaald :

Registratie
    May 2010
    Thanks
    3

TomTom Rider 550

Dat is pech en dik ambetant natuurlijk. Garmin heeft er in het verleden ook een paar jaar last van gehad. En dan kom je terug thuis en jij met de gps terug naar de winkel en dan...... Hoe is het aangepakt door de naverkoopdienst? Geld teruggekregen? Nieuw toestel gekregen?

Registratie
    May 2010
    Thanks
    11
    Ik heb een tt 450 en al mee in de gietende regen van luxemburg naar huis gereden, geen last gehad van condens bij die van mij.

Registratie
    Mar 2006
    Thanks
    100
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jamez Bekijk Berichten
    Dat is pech en dik ambetant natuurlijk. Garmin heeft er in het verleden ook een paar jaar last van gehad. En dan kom je terug thuis en jij met de gps terug naar de winkel en dan...... Hoe is het aangepakt door de naverkoopdienst? Geld teruggekregen? Nieuw toestel gekregen?
    Mijn zumo 660 heeft nog niets van problemen gehad, rijdt ondertussen al meer dan 100dkm mee

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk
    Proud member of AfricaTwin.org.

Registratie
    May 2008
    Thanks
    11
    Hier ook een tevreden Zumo 660 gebruiker, een 10 jaar geleden besloot de 660 op de Brusselse ring een solouitstap te maken.
    Niet goed vastgeklikt in de houder, oprit naar de ring floepie daar vloog de 660 onmiddellijk aan de kant en gelukkig had hij onderweg zo'n schrik gepakt dat hij de pechstrook was opgesprongen ! De drie stukken weer bij elkaar gevoegd en nu 10 jaar later nog steeds waterdicht. Bij ons groepke "De Goldwingvrienden" wel 2 gebruikers die bij regenweer hunne goudvis konden meepakken op de moto. Wel in beide gevallen netjes opgelost en beide een nieuw toestel gekregen.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3401
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cooper Bekijk Berichten
    Hier ook een tevreden Zumo 660 gebruiker, een 10 jaar geleden besloot de 660 op de Brusselse ring een solouitstap te maken.
    Niet goed vastgeklikt in de houder, oprit naar de ring floepie daar vloog de 660 onmiddellijk aan de kant en gelukkig had hij onderweg zo'n schrik gepakt dat hij de pechstrook was opgesprongen ! De drie stukken weer bij elkaar gevoegd en nu 10 jaar later nog steeds waterdicht. Bij ons groepke "De Goldwingvrienden" wel 2 gebruikers die bij regenweer hunne goudvis konden meepakken op de moto. Wel in beide gevallen netjes opgelost en beide een nieuw toestel gekregen.
    Mijn eerste 660 heeft zijn solovlucht op de R0 niet overleeft ... volle spits en 5 rijvakken (waar de E40 vanuit Gent op de R0 komt.
    Den tweede houdt het ondertussen toch ook al even uit
    Al is het ding wel pokketraag vs de nieuwere generatie.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    May 2014
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door black-devil Bekijk Berichten
    Maar zoals Je zegt het " mug - olifant " verhaal is ook een mogelijkheid
    Het is een beetje mug/olifant, maar tegelijk ook weer niet.

Het punt is allicht dat iemand die het probleem niet heeft het niet zal melden. Daardoor lijkt op facebook al snel dat 'iedereen' het probleem heeft.
    Bij met name de Rider 400 was het aantal meldingen echter echt wel behoorlijk talrijk; bij de 410 veel minder, bij de 450 sporadisch.

Het goede nieuws: in ALLE gevallen wordt een toestel met condensproblemen onder garantie vervangen, ook als is de periode van twee jaar garantie inmiddels verlopen (de rider 400 kwam een kleine drie jaar geleden op de markt..)...

Vervanging is een kwestie van contact opnemen met TomTom. Men geeft aan eea binnen twee weken op te lossen, mijn ervaring is dat het sneller gaat.

Neem van me aan: bovenstaande is voor TomTom een kostbaar dingetje dat ze echt wel door betere kwaliteitsprocedure zullen willen voorkomen.

Ergo: het condensverhaal is an sich correct, maar speelde vooral bij de eerste modellen. Ik zou om deze reden niet afzien van aanschaf van een Rider 550. En zelfs niet van een tweedehands Rider400.

9. The Following 4 Users Say Thank You to MrGPS.nl For This Useful Post:

black-devil (26-02-2018),Cowboy (26-02-2018),McDaddy (04-05-2018),smolders luc (26-02-2018)

Registratie
    Dec 2011
    Thanks
    195
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrGPS.nl Bekijk Berichten
    Het goede nieuws: in ALLE gevallen wordt een toestel met condensproblemen onder garantie vervangen, ook als is de periode van twee jaar garantie inmiddels verlopen (de rider 400 kwam een kleine drie jaar geleden op de markt..)...

Vervanging is een kwestie van contact opnemen met TomTom. Men geeft aan eea binnen twee weken op te lossen, mijn ervaring is dat het sneller gaat.

Neem van me aan: bovenstaande is voor TomTom een kostbaar dingetje dat ze echt wel door betere kwaliteitsprocedure zullen willen voorkomen.

Ergo: het condensverhaal is an sich correct, maar speelde vooral bij de eerste modellen. Ik zou om deze reden niet afzien van aanschaf van een Rider 550. En zelfs niet van een tweedehands Rider400.
    Ik kan bovenstaande bevestigen.
    Ook mijn Rider 550 had condensvlekken achter het scherm.
    Vooral 's ochtends... Hoe langer de GPS opstond des te meer trok de vlek wel weg.

Contact opgenomen met TomTom en het enige minpuntje is dat ik 12 min in wachten heb gestaan.
    Maar hierna vriendelijke persoon aan de lijn gekregen, incident gelogd, UPS shipment label gekregen en GPS op hun kosten opgestuurd.
    3 dagen later zending terug ontvangen met hierin een nieuwe TomTom 500.
    Op zich geen probleem want eens verbonden met de GSM werden al mijn routes vanuit TomTom MyDrive meteen terug ingeladen.

Gesproken over TomTom MyDrive...
    Samen met TYRE is dit een leuke combinatie.
    GPX inladen, eens bekijken en syncen met TomTom MyDrive.
    Tegen dat ik aan mijn GPS kom staat de route er al op klaar.
    Ook heb ik recent gemerkt dat waypoints missen niet langer een drama is... de route past zich dynamisch aan
    en de rit wordt gewoonweg verder vervolgd.

Registratie
    Dec 2011
    Thanks
    195
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cooper Bekijk Berichten
    Ergens aan de zijkant van de Expressweg, die niet voor niets lokaal ook de 'abortusweg' wordt genoemd vanwege de boomwortels onder het asfalt die hier en daar motorrijden wel heel spannend maken , moet er nog ergens een TomTom Urban Rider 2 liggen

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten