Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 25

Onderwerp: Noorwegen trip 2018

Registratie
    Mar 2014
    Thanks
    76
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Dit is wel een topic dat ik ga blijven volgen.

Ik ben vooral benieuwd hoe je vriendin dit gaat volhouden...

Ik ben vorige zomer met 2 op 1 motor gaan toeren voor 15 dagen (wel niet elke dag gereden) van hotel naar hotel en ik zou er volgende keer toch twee keer over nadenken. Mijn motor is niet bepaald een toermotor dus qua bagage waren we beperkt maar wij hadden ook geen kampeergerief mee te sleuren. Altijd dat inpakken, zeulen, proppen en dan weer uitpakken..... en dan nog eens het voortdurende gezaag van "mijn gat doet zeer" of "ik verveel mij" of "niet zo snel"....

Ik overdrijf een beetje want we hebben een superreis gehad (veel gedaan en gezien) en moest ik geld hebben dan koop ik een sportieve naked EN een dikke tourer zodat we dit ieder jaar kunnen doen maar ik zou er zeker voor zorgen dat er voldoende pauzes tussen de rijdagen zitten (hiking, dagje wellness,stadje bezoeken,...).

2. The Following User Says Thank You to stgro For This Useful Post:

Schussboelie (01-03-2018)

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3190
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stgro Bekijk Berichten
    ik ben vooral benieuwd hoe je vriendin dit gaat volhouden...
    Toen wij in 2016 van de ferry reden was er een Vlaams koppeltje van pakweg de leeftijd van spraz die het met één KTM Adv 990 deden en ik had niet de indruk dat ze er tegen op zagen

Het is een prachtig land met veel natuur, leuke wegen en alles om al kamperend door te trekken. De "gemiddelde Noor" reist ook quasi altijd van "hytte" naar "hytte" of heeft er minstens ergens één op den buiten.....

Moest het "algemeen leven" aldaar niet zo duur zijn, ik zou er quasi elk vrij moment van mijn leven vertoeven.
    Als excuus zou ik dan zeggen dat ik mijn 4 jaar Noorse les moet laten renderen

Het "weer" is natuurlijk een bepalende factor bij motorreizen, vandaar dat velen graag in het Zuiden vertoeven
    Maar met een beetje deftige uitrusting (en een beetje meeval zo nu en dan) kan dat zeker geen showstopper zijn om daar zalig rond te trekken.

Ik kijk nu al uit naar het reisverhaal
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Feb 2014
    Thanks
    35
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Ik zou, zeker gezien de beperkte baggage met 2 op één motor, inderdaad opteren om van camping naar camping te trekken, van "hytte" naar "hytte".
    Werkt prima, je kan er altijd zelf iets koken wat je onderweg gekocht hebt want uit eten gaan is ook.......een opgave
    Als je op tijd stopt overdag om te kijken wat nog vrij is zal het zeker lukken. Al zullen de "hyttes" bij slecht weer sneller volzet zijn dan bij stralend weer natuurlijk.

Preikestolen is echt al............serieus druk door de vele toeristen, ook al omdat die "tocht" voor de meesten vlot te doen is.
    Kjerag is al iets anders, al zal je daar op een drukke dag ook in de file staan om de felbegeerde foto te nemen op die ronde rots.
    Bessegen ben ik zelf nog nooit geweest
    Hoedanook kan je daar, qua routes en qua wandelen, niet veel verkeerd plannen
    Hoe het nu gepland zit is het echt wel de bedoeling van zoveel mogelijk in de tent te slapen. Waarschijnlijk wel vaak op campings, eten gaan we ook zelf maken. Kwa bagage heb ik 125L aan koffers en op de 2 zijkoffers heb ik nog 2 duffels van 32L, mss wat overladen... Heb al eens gaan testrijden met alles erop, en viel nog goed mee kwa behendigheid. We gaan zoiezo ook nog eens "test kamperen" ergens in april ofzo in Duitsland.

Origineel plan was in Augustus te gaan, maar in oudere topics hier werd vooral juni aangeraden kwa regenweer en drukte. Daardoor is het eind mei tot half juni geworden, hoop dat dan alle banen al sneeuwvrij zijn .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stgro Bekijk Berichten

Ik ben vooral benieuwd hoe je vriendin dit gaat volhouden...

Ik ben vorige zomer met 2 op 1 motor gaan toeren voor 15 dagen (wel niet elke dag gereden) van hotel naar hotel en ik zou er volgende keer toch twee keer over nadenken. Mijn motor is niet bepaald een toermotor dus qua bagage waren we beperkt maar wij hadden ook geen kampeergerief mee te sleuren. Altijd dat inpakken, zeulen, proppen en dan weer uitpakken..... en dan nog eens het voortdurende gezaag van "mijn gat doet zeer" of "ik verveel mij" of "niet zo snel"....
    Met de Super Adventure zit het kwa comfort wel goed denk ik vorig jaar heeft ze niet 1 keer geklaagd van pijn, het jaar daarvoor op mijn toenmalige cbr600 was het wat anders. Saai kan mss wel vorig jaar een paar keer moeten stoppen omdat ze int slaap viel achterop. Ik hoop dat de mooie omgeving ginder het minder saai zal maken. Ze gaat zich ook bezighouden met foto's trekken vanop de moto.

Normaal ben ik ook iemand die altijd maar wil doorrijden maar heb mij hier voorgenomen om alles op het gemak te doen en nooit iets op een tijdschema te zetten, om het ook voor de vriendin leuk te houden. Het steeds inpakken en uitpakken kan ik me niet echt over uitspreken. Maar hoop dat het zal meevallen als we ons nooit moeten haasten omdat we ergens moeten zijn.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4559
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spraz Bekijk Berichten
    Daardoor is het eind mei tot half juni geworden, hoop dat dan alle banen al sneeuwvrij zijn .
    Dat lijkt me zeker vroeg genoeg.
    Pakt maar ne goeie slaapzak mee.

6. The Following User Says Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

spraz (02-03-2018)

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3190
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spraz Bekijk Berichten
    Origineel plan was in Augustus te gaan, maar in oudere topics hier werd vooral juni aangeraden kwa regenweer en drukte. Daardoor is het eind mei tot half juni geworden, hoop dat dan alle banen al sneeuwvrij zijn .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten

Maar...........augustus is ook al behoorlijk spannend. Het "kampeerseizoen" stopt eigenlijk al grotendeels midden augustus
    OK, de meeste campings gaan nog open zijn al draaien ze voornamelijk op halve kracht vanaf dan.

Beste systeem is de tent mee nemen, daar grotendeels in slapen, al dan niet op campings (daar meer mogelijkheden qua koken en sanitair natuurlijk) en indien het rotweer is kan je dan als back-up de hutten achter de hand houden.

Maar..........zoals Schussboelie al aangaf, investeer zeker in een goede slaapzak en eventueel een poncholiner om er bij in te steken (scheelt een hoop qua temperartuur, neem het aan van een ervaringsdeskundige ).
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

8. The Following User Says Thank You to Cowboy For This Useful Post:

spraz (02-03-2018)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3431

Maar...........augustus is ook al behoorlijk spannend. Het "kampeerseizoen" stopt eigenlijk al grotendeels midden augustus
    OK, de meeste campings gaan nog open zijn al draaien ze voornamelijk op halve kracht vanaf dan.

Beste systeem is de tent mee nemen, daar grotendeels in slapen, al dan niet op campings (daar meer mogelijkheden qua koken en sanitair natuurlijk) en indien het rotweer is kan je dan als back-up de hutten achter de hand houden.

Maar..........zoals Schussboelie al aangaf, investeer zeker in een goede slaapzak en eventueel een poncholiner om er bij in te steken (scheelt een hoop qua temperartuur, neem het aan van een ervaringsdeskundige ).
    Idd, begin september was met sommige nachten van 2 a 3 graden al behoorlijk fris om te kamperen.

En begin juni lag er nog 20 a 30 cm sneeuw aan dat groot meer in Lapland (langs de E10 richting Lofoten)

10. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

spraz (02-03-2018)

Registratie
    Feb 2014
    Thanks
    35
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten

Hmm, zou van 16 juli tot 5 augustus dan toch beter zijn?

Ik ga morgen slaapzakken halen. Wat is jullie visie op comfort temperatuur die op slaapzakken worden aangegeven, acuraat of helemaal niet?

Had deze op het oog die van 5°C (special forces) voor mij en die van 0° (tactical 2) voor de vriendin. Iemand toevallig er al ervaring mee?
    https://www.snugpak.com/outdoor/slee...ecial-forces-1
    https://www.snugpak.com/outdoor/slee...ags/tactical-2

Met een poncholiner bedoel je zoiets? Win je er effectief veel "graden" mee?
    http://www.seatosummitusa.com/produc...=0&o2=0&o3=149

Alvast bedankt voor al de reacties.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3431
    Imo, het kan koud zijn, maar paar dagen nadien ook weer warmer.
    Die echte winterslaapzakken zijn dan weer oncomfortabel warm als het niet al te koud is.
    Je kan ook in layers werken door in thermisch ondergoed te gaan slapen.

Ik gebruik steeds een donzen slaapzak 5°, en doe thermisch ondergoed aan vanaf de temp meer zakt. De enige koude momenten had ik uit de slaapzak. Bv s'ochtends voor de koffie als het aan't regenen was.
    Voordeel donzen slaapzak is dat die zeer compakt op te rollen zijn. (trekking model van quesha)

13. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

spraz (02-03-2018)

Registratie
    Nov 2017
    Thanks
    35
    Even die snugpack special force gegoogled , verdomme zeg die zijn toch wel duur voorwat het is moet ik zegge .
    Je kan beter zo'n 3 seizoen dubbel slaapzak kopen , als het dan toch te koud word kruip je gewoon dichter bij elkaar .

Registratie
    Feb 2014
    Thanks
    35
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fredjeuh Bekijk Berichten
    Even die snugpack special force gegoogled , verdomme zeg die zijn toch wel duur voorwat het is moet ik zegge .
    Je kan beter zo'n 3 seizoen dubbel slaapzak kopen , als het dan toch te koud word kruip je gewoon dichter bij elkaar .
    Even voor de zekerheid want je hebt ook een combinatie "bundel" wat een special forces 1 en special forces 2 samen is die je dan kunt combineren tot 1 slaapzak. Die kost €300 en is goed voor -20. Ik zou enkel de special forces 1 kopen komt op €115 goed voor 5°C. Heb die vooral gekozen vanwege zijn pakgrote 16x16(gespecifierd natuurlijk weet niet of het effectief ook zo is).

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten