Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 2345
Resultaten 41 t/m 47 van 47

Onderwerp: Yamaha Ténéré 700

Registratie
    Sep 2014
    Thanks
    252
    Vandaag toch maar eens gaan testen bij F&J, zonder echte hoge verwachtingen want, ik was toch op zoek naar wat meer vermogen dan de Tiger 800 voor mijn volgende motor. Maar vermits hij er wel "potent" uitziet, wou ik het toch eens proberen.
    Ik moet zeggen dat ik mij te pletter geamuseerd heb! Aanvankelijk wel wat moeten wennen aan het grote voorwiel en de vrij kordate gasaanname in 1e en 2e (vooral op het eerste rondpunt dat ik tegenkwam), maar vanaf dan was het één en al gooi en smijtwerk. Hadden ze me gezegd dat het een 900cc-motorblok was, had ik het geloofd.
    Enkele kilometers snelweg gedaan, maar ook daar heel goeie balans. Het schermpje is relatief klein, maar de wind is zuiver, dus nauwelijks turbulentie op de helm.
    Aanvankelijk vreesde ik dat ik met mijn 1m76 wat te klein zou zijn, maar ik kom met de tippen van mijn voeten op de grond, en hij weegt 2 keer niks, dus dat wende ook snel.
    Dat lichte gewicht heeft natuurlijk ook z'n nadeel op de snelweg. Zo is de combinatie, groot voorwiel, parabool-bocht aan de afrit, en een zijdelings rukwind iets wat niet echt vertrouwen geeft.... het kan ook aan mijn beperkte capaciteiten liggen.
    Moest mijn woon-werkafstand niet zo groot zijn (76km enkel, waarvan 65km snelweg), zou het een sterke kandidaat zijn voor mijn volgende motor.
    In vergelijking met de F850 GSA enkele weken terug, heeft hij wat minder tourcapaciteiten, maar een hogere funfactor, en dat voor nog geen 9.799 euro.
    Had niet verwacht dat een Yamaha mij zo zou bekoren... wellicht is het de eenvoud die de essentie en de charme van het motorrijden doet beleven. Geen TFT waar eerste een hele tekenfilm afspeelt voor hij start, geen bochten-ABS, geen IMU,.... gewoon motorrijden zonder toeters en bellen, wat er niet is, kan U ook niet in panne doen staan!

2. The Following User Says Thank You to Mig1 For This Useful Post:

Leville (12-10-2019)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    545
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mig1 Bekijk Berichten
    wat er niet is, kan U ook niet in panne doen staan!

Bwa... 't is ne Yamaha.. zo snel ga je niet in panne staan...

Het was druk bij F&J, toen ik na het werk rond half vier nog even passeerde stond de parking nog vol...
    Zelf niets getest vandaag...
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

4. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

Mig1 (12-10-2019)

Registratie
    Sep 2014
    Thanks
    252
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten

Het was druk bij F&J, toen ik na het werk rond half vier nog even passeerde stond de parking nog vol...
    Zelf niets getest vandaag...
    Ik was er vroeg bij vanochtend, en ondanks ze 3 Ténéré's ter beschikking hadden, moest ik toch nog een klein uurtje wachten.

Registratie
    Aug 2008
    Thanks
    29
    Ik was er vroeg bij vanochtend, en ondanks ze 3 Ténéré's ter beschikking hadden, moest ik toch nog een klein uurtje wachten.
    Ik heb dan mee voor uw wachttijd gezorgd...

Om 10u (na inschrijving iets na 9) ook even met de T7 mogen spelen. Leuk fietske, off-road kreeg ik wel echt meer het motocross “gooi & smijt er maar mee” gevoel dan met mijn 1090 adventure R. Verschil in gewicht lijkt echt groter dan het eigenlijk is. Na enkele bochtjes direct wel genoeg vertrouwen om vlot mee door te rijden.
    Met de 70 pk is wel best wat lol te beleven off-road, maar had toch wat meer mogen zijn voor gebruik op de weg. Aangezien ik mijn weg wel redelijk ken in de buurt werd het ongeveer 50/50 asfalt/veldweg.
    Heb em dan ook ineens zijn eerste modderbadje gegeven. :-)
    Ready to

7. The Following 2 Users Say Thank You to Nico_VDB For This Useful Post:

Cowboy (14-10-2019),Leville (14-10-2019)

Registratie
    Sep 2014
    Thanks
    252
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nico_VDB Bekijk Berichten
    Heb em dan ook ineens zijn eerste modderbadje gegeven. :-)
    De wit-rode die ik had, had inderdaad een moddersmoeltje, maar dat stond hem wel!

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    227
    Hadden ze me gezegd dat het een 900cc-motorblok was, had ik het geloofd.

Had niet verwacht dat een Yamaha mij zo zou bekoren...
    Als je niet offroad wil gaan raad ik je aan om eens een Tracer 900 te testen,als je al vond dat dit aanvoelde als een 900.
    BOCHTJES PIKKEN

10. The Following User Says Thank You to Lucasfalt For This Useful Post:

Mig1 (17-10-2019)

Registratie
    Jul 2010
    Thanks
    635
    Everybody dies. Not everybody lives.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten