Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 35

Onderwerp: 1ste 'echte' motorvakantie

Registratie
    Mar 2010
    Thanks
    40

1ste 'echte' motorvakantie

Hallo iedereen,

Lang geleden dat ik nog iets poste hier op het forum,maar nu komt het er toch nog eens van

Eind april vertrekken we, samen met de vriendin achterop ,richting het zuiden met de XR

Het is de 1ste keer dat ik zo'n trip onderneem in het iets meer dan 10j. motorrijden, vorige tripjes waren een weekendje ardennen en Duitsland.Eerlijk is eerlijk,ik vindt het best spannend maar zie het volledig zitten.(tips and tricks zeker welkom bezienswaardigheden zeker ook )

De trip begint thuis,Kieldrecht richting Luxemburg,aangezien ik geen fan ben van lange stukken autostrade,zal er hier en daar binnendoor gereden worden,om te eindigen in Lyon waar we 1 overnachting hebben geboekt.
    Ik weet er zijn er die alles ineens rijden, maar dit wil ik zelf vooral niet onderschatten,daarom de overnachting .

Van hieruit gaan we verder richting Andorra La Vella, eveneens niet enkel de saaie autostrades,maar regelmatig binnendoor of mss wel het meeste aangezien de mooie bochtige wegen daar.
    Hier verblijven we 3nachten,het bezoek aan het world champions 99 museum/bar staat bovenaan de lijst dat we moeten gedaan hebben,jup nog altijd een Jorge Lorenzo fan

Na een aantal rustigere dagen gaan we verder,richting zuiden,Malgrat de mar als uitval basis om een dagje Barcelona te bezoeken,ook het circuit montmello staat als passage op de lijst maar ook een aantal mooie routes en toch een dagje nixen luieren zal zeker deugd doen

ik heb ondertussen al een bip and go aangschaft voor de eventuele tolwegen om het toch iets makkelijker te laten verlopen aan de tolhuisjes
    Als er ervaringsdeskundigen zijn die tips hebben of zaken die ik zeker niet mag vergeten,laat het zeker weten

foto's,filmpjes en verslag van de hele trip zal zeker gepost worden,alsook de komende route's die we gaan 'proberen' maken om daar te rijden zal ik indien gewenst posten

Grts Whiteman
    BUrn rubber not your soul

history : 1st suzuki gsxf 600 '97-2nd kawa gpz 600 '85-3rd honda cbr 600 f '95-
    4th suzuki tl1000s fighter-5th yamaha R6 2002-6th yamaha R1 2003-7th Yamaha R1 2004 -8th Yamaha R1 2003 - Yamaha R1 2004 Lorenzo rep. - Bmw S1000XR 2017

2. The Following User Says Thank You to Whiteman For This Useful Post:

Tam-Ara (12-03-2018)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    679
    Wij gaan dit jaar ook die kant uit...

Voor ons enkel autosnelweg tot over de Franse grens, vanaf dan over gewone wegen.
    In 3 dagen rijden we tot Andorra, heb ook nog gekeken om in Andorra La Vella iets te vinden, maar een hotel met een gegarandeerde plaats in een garage was zoeken naar een speld in een hooiberg.
    In welk hotel verblijven jullie?

Ik zou toch ook proberen om wat mooie stuurwegen in de Pyreneeën mee te nemen, je bent dan toch daar...

Na Andorrra rijden wij via de Spaanse kant van de Pyreneeën naar Los Mallos en Bardenas Reales. Dan even terug de Franse kant van de Pyreneeën om een paar "bekende" passen te nemen om dan via Vielha naar de Spaanse kust te rijden.
    Vanaf daar binnendoor terug naar België in 5 dagen. door de Cevennes, Ardèche, Vercors, Jura en Vogezen.

Zowieso geen Péage voor ons

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    5053
    Klinkt als een mooie rit!
    Maar tot in Lyon vanuit Kieldrecht via binnenwegen?
    Dat is al een heel eind hoor...

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    82
    Zelfde bedenking hier, eigenlijk. In België en N-Frankrijk zou ikzelf toch ook de snelweg nemen, denk ik. Tot Arras (eerste péage), en vanaf daar zijn de landschappen mooier en uitgestrekter, en de wegen heel wat minder druk...
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

6. The Following User Says Thank You to flupp For This Useful Post:

Schussboelie (12-03-2018)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    4073
    Hoeveel km denk je via binnenwegen te doen op een dag?
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Mar 2010
    Thanks
    40
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Wij gaan dit jaar ook die kant uit...

Voor ons enkel autosnelweg tot over de Franse grens, vanaf dan over gewone wegen.
    In 3 dagen rijden we tot Andorra, heb ook nog gekeken om in Andorra La Vella iets te vinden, maar een hotel met een gegarandeerde plaats in een garage was zoeken naar een speld in een hooiberg.
    In welk hotel verblijven jullie?
    :
    Was voor ons (mij) een vereiste bij het boeken van de hotels, motor moet deftig en 'veilig' kunnen geparkeerd staan.
    wij verblijven in Hotel Pyrénées in Andorra La Vella ,met gereserveerde parking,bovengronds overdekt en enkel binnen te geraken met hotelkaart wat toch een 'veiliger' gevoel heeft.

ik denk dat ik me trouwens ook verkeerd heb uitgedrukt ivm de 1ste rit tot Lyon,dit zal toch eerder autostrade worden aangezien het al snel 800km tot daar.
    Eens we dan van Lyon richting Andorra gaan zal dit tot Narbonne autostrade zijn om vanaf daar een route te maken richting Andorra,binnendoor.

4th suzuki tl1000s fighter-5th yamaha R6 2002-6th yamaha R1 2003-7th Yamaha R1 2004 -8th Yamaha R1 2003 - Yamaha R1 2004 Lorenzo rep. - Bmw S1000XR 2017

9. The Following 2 Users Say Thank You to Whiteman For This Useful Post:

adventurer (12-03-2018),Schussboelie (12-03-2018)

Registratie
    Mar 2010
    Thanks
    40
    Hoe maken jullie trouwens de route's om zonder tol tot daar te rijden??
    Ik gebruik nu vooral google maps en MyRouteApp
    Basecamp, van men gps vindt ik persoonlijk veel moeilijker werken dan bovengenoemde.

@ E.M. het aantal km's per dag vindt ik moeilijk op voorhand in te schatten eerlijk gezegd,ook om mezelf niet te overschatten.
    Duitsland vorig jaar hadden we 500km op een dag maar was toen blij dat ik in het hotel was,hele dag in de regen op bochtige wegen in het Sauerland.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    679
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Whiteman Bekijk Berichten
    Ik gebruik nu vooral google maps en MyRouteApp
    Basecamp, van men gps vindt ik persoonlijk veel moeilijker werken dan bovengenoemde..

Ik maak m'n routes in Basecamp, ben het programma nu goed de baas maar idd, ge moet er wat tijd insteken.

MyrouteApp vind ik dan weer niet zo interessant....

het aantal km's per dag vindt ik moeilijk op voorhand in te schatten eerlijk gezegd,ook om mezelf niet te overschatten.
    Duitsland vorig jaar hadden we 500km op een dag maar was toen blij dat ik in het hotel was,hele dag in de regen op bochtige wegen in het Sauerland.

Ik probeer toch steeds onder de 400km te blijven voor de dagritten, zeker als er een paar passen of bezienswaardigheden in zitten.
    Meestal zit onze rit er elke dag rond 16u, ten laatste 17u op zodat we nog wat aan onze avond hebben.....

Verbindingsritten mogen meer kilometers bevatten, gaande van 450km als het voornamelijk vlotte secundaire wegen zijn tot 800-900km als er ook veel snelwegkilometers inzitten.

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    82
    ...
    BaseCamp vind ik goed om routes te maken, je kunt daar de optie "tolwegen vermijden" aanvinken bij het maken van een route. Ik zie dat dat ook in MyRouteApp zit, toch ?

Let wel : verleden jaar had ik op die manier toch wél een stuk van zo'n 50 km in de route zitten die blijkbaar in het kaartmateriaal van BaseCamp niet gekend was als zijnde tolweg. Dus BaseCamp is ook maar net zo goed als het kaartmateriaal dat ter beschikking is.
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Mar 2010
    Thanks
    40
    @adventurer
    idd,hier het zelfde, per dag een 4 a 500km is meer dan genoeg,het is tenslotte vakantie maar om zoals gezegd van hier naar Lyon te rijden wil ik gerust 800km doortrekken

@ flupp
    Bij Myroute zit deze optie er idd ook in dit had ik dus nog niet gezien thx voor de tip
    en voor de,oeps toch tol , hebben we de bip and go hahahah

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. wie gaat waar op motorvakantie 2011
    Door smolders luc in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 35
    Laatste bericht: 22-05-2011, 20:38
  2. uitrusting motorvakantie.
    Door vinkske in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 45
    Laatste bericht: 08-08-2010, 17:19
  3. onze 1ste motorvakantie: Noord-Rijn-Westfalen - TIPS
    Door gismo in forum Motorvakantie en Reisverslagen