Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 31 t/m 35 van 35

Onderwerp: 1ste 'echte' motorvakantie

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    4073
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Whiteman Bekijk Berichten
    Net eens doorgelezen fantastisch gewoonweg en nog meer zin en ongeduld tot wij zelf kunnen vertrekken

Ik vraag me wel wat af, ik heb nu geen bandenwissel 'ingerekend',tenzij ik een,hopelijk niet, kapotte band rij
    ik lees een bandenslijtage van jewelste,2500 tot 3500km en bandje vervangen,hoop ik eerlijk gezegd niet op,ik kan me natuurlijk inbeelden dat het rijden daar (bergen,bochten a volonte,wegdek) anders is dan hier,ardennen of DE,bij deze dus ook maar al in het to do lijstje voor vertrek genoteerd,lijstje met bandencentrale/motorwinkel in de plaatsen waar we overnachten

Ik had nu een brute schatting gemaakt om een 4500km tot 5000km te rijden op de 10dagen tijd
    Zal iets sneller slijten, maar ga niet af op iemand anders zijn slijtage (slijtage is nadien ook hetzelfde in Ardennen, Lux en DE).

De ruwe asfalt in Frankrijk maakt wel een verschil als je doorpeert, en sport touring banden zien rapper af op hoge temp (35°C etc)
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    679

Ik had nu een brute schatting gemaakt om een 4500km tot 5000km te rijden op de 10dagen tijd

Ik zou me geen zorgen maken, in die kilometers zitten ook nog eens lange snelwegstukken in en je haalt nu ook al +7000km met je banden.

Een bandenwissel tijdens je reis lijkt mij onwaarschijnlijk. (rekening houdend dat je met een vrij vers setje vertrekt uiteraard)

Registratie
    Mar 2010
    Thanks
    40
    Jup,verse set bandjes voor vertrek alsook alles eens laten controleren

Doorperen,zal er niet hele tijd inzitten,aangezien we met 2 rijden

Ik merk soms aan mezelf dat er toch een gezonde dosis zenuwen opspelen tijdens het plannen enzo,mss omdat het de 1ste grote trip is voor DE had ik daar totaal geen last van,gewoon alles gepakt en gezakt route naar het hotel ingegeven en that's it, geen routes gemaakt of op voorhand al eens gekeken waar we naar toe wilde rijden,eens we daar waren gewoon beginnen rijden en zien waar we uitkwamen

Zijn er nog die dit ervaren?die zenuwen??

Grts
    BUrn rubber not your soul

history : 1st suzuki gsxf 600 '97-2nd kawa gpz 600 '85-3rd honda cbr 600 f '95-
    4th suzuki tl1000s fighter-5th yamaha R6 2002-6th yamaha R1 2003-7th Yamaha R1 2004 -8th Yamaha R1 2003 - Yamaha R1 2004 Lorenzo rep. - Bmw S1000XR 2017

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    82
    ...

...
    Zenuwen niet per se. En er is niets mis met "gewoon goed" plannen, hee. Maar durf ook wel vertrouwen op jouw eigen mogelijkheid om "onvoorziene omstandigheden" ter plaatse op te lossen. Als je écht álles wil gepland hebben, dan slaap je (véél) slechter (om alle mogelijke situaties vóór te zijn), ga je zodanig veel plannen hebben dat 't stresserend wordt. En op die manier kom je dus tóch nog hier of daar onvoorziene omstandigheden tegen.

Als je bij vertrek de mindset aanneemt die "onvoorziene omstandigheden" niet onmiddellijk "problemen" noemt, dan ga je een stuk relaxter aan de trip beginnen, heb ik de indruk. Per slot van rekening ben je toch al met twee, dus te laat thuis komen ga je al niet doen
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    570

Ik merk soms aan mezelf dat er toch een gezonde dosis zenuwen opspelen tijdens het plannen enzo,mss omdat het de 1ste grote trip is

Grts
    Tijdens het plannen nooit. Maar een paar dagen op voorhand als ik alles echt in orde begin te brengen wel. En dat stopt pas als ik een uur onderweg ben
    Laten we het erop houden dat je voelt dat je leeft

6. The Following 2 Users Say Thank You to msxx For This Useful Post:

BikerBen (19-03-2018),Whiteman (20-03-2018)

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Gelijkaardige Onderwerpen

1. wie gaat waar op motorvakantie 2011
    Door smolders luc in forum Motorvakantie en Reisverslagen
    Reacties: 35
    Laatste bericht: 22-05-2011, 20:38
  2. uitrusting motorvakantie.
    Door vinkske in forum Algemene Motorpraat
    Reacties: 45
    Laatste bericht: 08-08-2010, 17:19
  3. onze 1ste motorvakantie: Noord-Rijn-Westfalen - TIPS
    Door gismo in forum Motorvakantie en Reisverslagen