Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 17

Onderwerp: niet starten na winterstop

Registratie
    Mar 2018
    Thanks
    4

niet starten na winterstop

Hey allemaal,

ik heb de afgelopen 2 weken geprobeerd om mijn motorfiets te starten na 3 maand te hebben stil gestaan, echter wil hij niet starten en ik vroeg me af of iemand hier me kon helpen alvorens ik naar de garage moet.

Wat ik zelf al heb gedaan:

Kheb een nieuwe bougie gestoken omdat de vorige gewoon weg zwart zag. Nagekeken of de bougie vonkt en ja da doet ze. ( steekt een nieuw opgeladen batterij in). Kheb de Carbu laten leeglopen en dan geprobeerd of hij start, maar helaas niets. Oh en ja de noodschakelaar ( of hoe die ook noemt ) staat goed dus daar ligt het ook niet aan.
    Ik dacht eerst dat de motor verzopen was maar de bougie staat niet nat. Bij het proberen starten maakt hij ( naast het geluid van de starter ) aan de uitlaat een doef doef doef geluid en dit zolang ik op de starter blijf duwen ( kan ook enkel elektrisch starten, geen kickstarter )

iemand nog een idee? oh ja, kheb geprobeerd om hem in gang te lopen maar dit zonder resultaat ( misschien doe ik dit verkeerd )

alvast bedankt voor de hulp.

Registratie
    Jan 2011
    Thanks
    46
    waarschijnlijk de vlotter blijven hangen .als ge remreiniger bij de hand hebt spuit dan langs de luchtfilter een beetje in .start hij dan krijg je geen benzine en zal de vlotter waarschijnlijk de dader zijn.

3. The Following User Says Thank You to smolders luc For This Useful Post:

Croozer (14-03-2018)

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    Carbu kuisen

5. The Following User Says Thank You to janbros For This Useful Post:

Croozer (14-03-2018)

Registratie
    Mar 2018
    Thanks
    4
    bedankt al voor de reactie's. ik zal dit weekend eens kijken of ik de carbu openkrijg en wat ik daar mee kan doen

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    dat klinkt alsof je dat nog nooit gedaan hebt ?

het gaat hem dus niet alleen over het vuil in de vlotterkamer, maar hoofdzakelijk dat in de sproeiers en kanaaltjes.

Registratie
    Mar 2018
    Thanks
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janbros Bekijk Berichten
    dat klinkt alsof je dat nog nooit gedaan hebt ?

het gaat hem dus niet alleen over het vuil in de vlotterkamer, maar hoofdzakelijk dat in de sproeiers en kanaaltjes.
    in een heel ver verleden heb ik dit ooit wel eens gedaan. In het slechtste geval koop ik me een nieuwe, kost maar €50.
    Maar dan vrees ik dat ik hem ga moeten binnen steken om af te stellen.

Registratie
    Mar 2018
    Thanks
    4
    Hey hey,

Even kleine update. Heb dit weekend dus de carbu kunnen uitkuisen en dan tot de vaststelling gekomen dat de benzine filter vol kleine zwarte korreltjes zat. Heb dan ineens een nieuwe filter besteld en ga nu wachten tot deze binnen is.

Nog snel een kleine vraag. Is het normaal dat het schuim van mijn luchtfilter ( gesloten box onder mijn zadel ) nat is van de benzine?

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    185
    Luchtfilters uit schuim zijn meestal ingesmeerd met olie en die is natuurlijk ook nat.
    BOCHTENPIKKERS.BE

Registratie
    Mar 2018
    Thanks
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Luchtfilters uit schuim zijn meestal ingesmeerd met olie en die is natuurlijk ook nat.
    Ja dat die nat zijn van de olie kan ik begrijpen maar, nat van benzine? Hij ruikt echt enorm naar de benzine en is als het ware doordrongen.

Registratie
    Mar 2018
    Thanks
    4
    Is het normaal dat er een bezine nevel uit de luchtinlaat van de carbu komt bij het starten?

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten