Resultaten 1 t/m 7 van 7

Onderwerp: Honda PCX 125 banden

Registratie
    Apr 2018
    Thanks
    1

Honda PCX 125 banden

Ik ben nieuw hier en daarom HALLO allemaal . Ik rij al enige tijd met een Honda PCX 125 ,een goeie skooter, maar wat me van het hart moet is dat de bandjes te smal zijn en de originele bandjes miserabel zijn. Ondertussen zijn de bandjes vervangen door Michelin City grip , die veel beter zijn ,maar het blijft opletten Wat ik me afvraag of het mogelijk zou zijn om dikkere bandjes te monteren op dezelfde wielen?

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    533
    Waarom denk je dat "dikkere bandjes" beter zijn?

Gewoon de originele breedte behouden, die is er voor een reden.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Apr 2018
    Thanks
    1

Honda pcx banden

Volgens mij zijn de banden zo smal gehouden om de rolweerstand zo laag mogelijk te houden en zo ook het verbruik. Ik zou bredere banden verkiezen omdat bij het voorbijsteken op een tweevaks betonbaan de banden dikwijls de neiging hebben de groef in het midden te volgen,met alle mogelijke gevolgen

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3337
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jod Bekijk Berichten
    Ik ben nieuw hier en daarom HALLO allemaal . Ik rij al enige tijd met een Honda PCX 125 ,een goeie skooter, maar wat me van het hart moet is dat de bandjes te smal zijn en de originele bandjes miserabel zijn. Ondertussen zijn de bandjes vervangen door Michelin City grip , die veel beter zijn ,maar het blijft opletten Wat ik me afvraag of het mogelijk zou zijn om dikkere bandjes te monteren op dezelfde wielen?
    Best eens zoeken op specifieke fora.
    Lijkt me alvast een gegronde vraag, de moto merken kiezen niet steeds de beste bandenmaat, vaak uit kosten perspectief of om een meer generale doelgroep aan te spreken ipv een specifieke rijstijl die de jouwe is.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

za 24 augustus: 2fast4u Clubavond

5. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

Jod (09-04-2018)

Registratie
    Oct 2006
    Thanks
    101
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jod Bekijk Berichten
    Volgens mij zijn de banden zo smal gehouden om de rolweerstand zo laag mogelijk te houden en zo ook het verbruik. Ik zou bredere banden verkiezen omdat bij het voorbijsteken op een tweevaks betonbaan de banden dikwijls de neiging hebben de groef in het midden te volgen,met alle mogelijke gevolgen
    Of je nu brede of smalle banden hebt dat maakt daar niet voor uit. Uw draagvlak blijft net hetzelfde

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    nou nee niet echt.

denk in oneindigen en je zal het verschil wel zien. Anders ging de bandbreedte ook niet omhoog met de pk's

Registratie
    Jun 2018
    Thanks
    0
    Ik heb ook een Honda PCX125 gehad en idd de standaard IRC bandjes zijn een drama in de regen.
    Ik heb ze eerst opgereden en daarna Michelin Citygrips gemonteerd in de standmaat voor 90/90R14 en achter 100/90R14
    Voor een setje betaalde ik rond de 100 euro met montage op losse velg.
    De standaard IRC achterband was al bij 8000 kilometer versleten en de Michelin Citygrip ging zo'n 12000 kilometer mee.
    De Michelin Citygrip was top en gaf veel vertrouwen, ook in de regen.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten