Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 t/m 12 van 12

Onderwerp: Oldtimer, welk onderhoud?

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    221
    Loodvervangers worden volgens mij meer gebruikt als bescherming voor de klepzittingen.
    Daarom worden bij oldtimers bij een revisie vaak klepzittingen uit een ander materiaal geplaatst,dan moet je geen loodvervanger meer gebruiken.
    Of dat bij uw type ook zo is weet ik niet.
    Ik zou op zoek gaan naar een specifiek forum/club over merk/type,dan ga je makkelijker veel info vinden.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Mar 2015
    Thanks
    114
    Ik heb onlangs ook een oude motor opgemaakt. Ik heb de cilinders laten boren en honen, de originele klepzittingen laten slijpen en nieuwe kleppen met nieuwe veren geplaatst.

Zoal Luc zegt, is de loodvrij benzine 'schadelijker' voor de klepzittingen die gemaakt zijn voor loodhoudende benzine.
    De loodvrij E10 bevat stoffen die schadelijk kunnen zijn voor rubber leidingen en dichtingen en kunnen ook bepaalde metalen zoals aluminium aantasten. Ook is deze benzine niet lang houdbaar wat voor problemen kan zorgen bij een motor die niet veel gebruikt wordt.

Daarom raad men voor oldtimers / motoren die meer stil staan dan rijden loodvrij 98 aan. En om de verbranding iets 'zachter' te maken en zo de oude (zachtere) klepzittingen te sparen wordt er loodvervanger toegevoegd. (juiste dosering aanhouden) (en best in de tank doen vóór het tanken, zodat dit goed gemengd wordt)

3. The Following User Says Thank You to laagvlieger For This Useful Post:

Rob350 (29-04-2018)

Labels voor dit Bericht

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten