Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 3456
Resultaten 51 t/m 60 van 60

Onderwerp: Welke motor voor woon-werkverkeer?

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NielsNH Bekijk Berichten
    Ik heb een bedrijfswagen, dus fietsvergoeding lukt niet volgens mij, maar dat kon je natuurlijk niet weten.

Ik weet wel ergens een XSR700 staan van 2017 voor € 6999, misschien dat ik daar nog wel wat afkrijg. Het enige verschil met de 2018 versie is volgens mij de beschikbare kleuren. Wat zithouding betreft, ik heb op de rijschool met een 700GS gereden, dus ook vrij relax. Die 3 cm extra zal wel lukken, met een binnenbeenlengte van 85 cm.

Ik heb wel de indruk dat dit een motor is die niet zoveel wordt verkocht.

Is er tegenwoordig niet iets nieuws voor mensen met een bedrijfswagen, die ook willen fietsen? Ik krijg geen bedrijfswagen dus heb het niet zo gevolgd, maar hoorde er toch wat van voorbij komen.

Soit, het gaat hier over motoren.

De XSR zit hoger dan een F700GS op originele hoogte met origineel zadel, maar dat terzijde.
    Met een BBL van 85cm moet je je idd geen zorgen maken. Ik heb een BBL van 82cm en ik zit nog wat hoger.

De XSR werd/wordt idd niet zoveel verkocht, niet iedereen is voor de retro look en/of wil enkel en alleen voor die look 1000€ meerprijs betalen.

Maar zoals altijd, er zijn altijd zaakjes te doen als er motoren wat langer in de showroom blijven staan.

Registratie
    Jul 2009
    Thanks
    38
    Je zal het misschien zelf ook al wel gezien hebben, maar Zack van MC commute heeft altijd wel leuke fimpjes.
    Waaronder ook een review van de XSR700.

https://www.youtube.com/watch?v=YpWOMhPwA-k

Misschien wordt je hier iets wijzer uit.
    In de garage: Tuono V4 1100 RR
    Gaan met die !!

Registratie
    May 2018
    Thanks
    1
    Yep, al gezien, maar toch bedankt voor de tip! In het algemeen kan ik wel stellen dat iedereen in reviews zeer enthousiast is over deze motor. Natuurlijk wel altijd wat minpuntjes, maar dat is bij alles zo.

Registratie
    Sep 2014
    Thanks
    260
    Hallo Niels,
    Ik doe zo'n 2 a 3 keer per week het traject Hasselt-Vilvoorde (75 km) dus ietsje meer dan jij, en doe dit momenteel met een Tiger 800, maar heb dit ook 2 jaar gedaan met een naked (Street Triple), minder comfortabel, maar bakken fun!
    Het enige verschil is dat ik met de Tiger in de winter ook al eens wat makkelijker met de motor ga, wat bij de Street Triple niet zo vaak gebeurde. Waarmee ik wil zeggen, dat je gewoon moet kopen waarmee je het liefst rijdt, want je kan wel zeggen dat het enkel voor het woon-werkverkeer is, maar als je bent zoals de meesten hier, zal je toch snel door het virus gebeten zijn, en ook voor plezierritten en reisjes de motor gebruiken. En dan vrees ik dat je met de beperkte cilinderinhoud snel uitgekeken bent.
    Moest ik momenteel in jouw situatie zitten, zou ik voor een tweedehands versys 650 of V-strom of iets dergelijks gaan (comfortabel, fun, zuinig, goedkoop, goed verkeersoverzicht, polyvalent gebruik...), en als je na een tijdje beslist dat dit echt je ding is, kan je hem nog steeds inruilen voor iets nieuwers, zwaarders,...

Registratie
    May 2018
    Thanks
    1
    Een bijkomende vraag. Ik heb een nieuwe XSR700 zien staan die mij wel aanspreekt en waar dus ook wel wat extra korting op zit, omdat hij bouwjaar 2016 heeft. Mijn vraag is nu, zou dit een probleem kunnen zijn dat, hoewel die motor nieuw is, hij toch al twee jaar stilstaat, waarschijnlijk wel in de showroom. Is dit nefast voor bijvoorbeeld vering, roulementen, enz. Qua vloeistoffen zal er waarschijnlijk geen probleem zijn, want er zal nog niks zijn bijgevuld. Of moet ik me hier helemaal geen zorgen over maken?

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    551
    Geen zorgen maken.

Registratie
    May 2018
    Thanks
    1
    Dan denk ik dat we er stilaan zullen zijn. Het enige 'probleem' dat zich nu nog stelt, is dat de dealer waar de motor staat, waarschijnlijk niet de dealer zal zijn waar ik wil gaan voor het onderhoud, wegens net te ver. Maar ik weet niet of diegene die dichtbij is het zo fijn vindt om een motor te onderhouden die niet bij hem werd gekocht. Ik ken die mens ook niet, dus ik weet niet hoe hij daar tegenover staat.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4567
    Ook geen zorgen maken.
    Tenzij de dealer kortbij er ook één staan heeft natuurlijk, en dan nog...

Registratie
    May 2018
    Thanks
    1
    De dealer dichtbij heeft niks in stock staan en zal de volle pot (met een kleine korting) rekenen. Dus het is zeker niet zo dat hij daardoor benadeeld zou worden.

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    238
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NielsNH Bekijk Berichten
    Maar ik weet niet of diegene die dichtbij is het zo fijn vindt om een motor te onderhouden die niet bij hem werd gekocht. Ik ken die mens ook niet, dus ik weet niet hoe hij daar tegenover staat.
    Je kan het hem gewoon op voorhand vragen....
    BOCHTJES PIKKEN

11. The Following User Says Thank You to Lucasfalt For This Useful Post:

Schussboelie (26-08-2018)

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 3456

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten