Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 42

Onderwerp: Invoeren Motor uit Nederland - Mijn versie

Registratie
    May 2018
    Blog Entries
    1
    Thanks
    7

Ingevoerde motor uit NL....

Heb in mei dit jaar ook motorfiets ingevoerd uit Nederland..
    Maar door omstandigheden nog niet ingeschreven in België. Ik zou die nu graag terug willen verkopen.
    Ik heb alle nodige papieren behalve COC.
    Roze papier met vignet 705 staat op mijn naam maar is dus nog niet naar DIV gestuurd.
    Hoe moet dit nu voor verkoop.
    Heb een mooi bod gehad en en wil dat correct afhandelen met de koper,wat staat mij en hem te doen.
    Mvg Gunther

Registratie
    Dec 2018
    Thanks
    0

Honda ape 100cc ingevoerd van japan

Dag 2fast4u leden .

Heeft er iemand al ooit een motor vanuit japan ingevoerd zonder kenteken land van herkomst ?
    Heb een maand of twee een honda ape 100cc gekocht via fourstrokebarn nu wel zonder kenteken
    in nederland zou dit geen probleem moeten zijn om een kenteken te bemachtigen .
    maar hoe zit dit in belgie ?
    Is het echt niet mogelijk om hem te kunnen invoeren !
    wie heeft er hier ervaringen mee
    Zie door de bomen het bos niet meer

Vriendelijke groeten ,
    Kevin

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    194
    Ik heb zelf geen ervaring met import van buiten EU,maar dat moet zeker mogelijk zijn.
    Je vermeld hier niet of het om een nieuwe of gebruikte gaat,maar om te beginnen moet je langs de douane met alle papieren.
    Hij zal wel gekeurd moeten worden en dus aan alle wettelijke eisen moeten voldoen. (mogelijk E-keur in verlichting,milieunormen enz.)
    Bepaalde (auto)keuringsstations zijn daarvoor bevoegd,die keuren bvb. ook ingevoerde Amerikaanse auto's,ze gaan je daar dus wel kunnen vertellen wat de eisen juist zijn.
    En vertel ons hier ook eens hoe het afgelopen is als je wil.
    BOCHTENPIKKERS.BE

4. The Following User Says Thank You to Lucasfalt For This Useful Post:

Schussboelie (20-12-2018)

Registratie
    Sep 2016
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Bij een nieuwe moto moet je de BTW in Belgie betalen,niet in de UK.
    Zelf heb ik daar geen ervaring mee,ik zou eens informeren bij de douane hoe je dat best regelt.
    Een COC kun je dan bij de dealer vragen waar je hem koopt,ze gebruiken het er normaal niet,maar de Engelse invoerder kan dat wel leveren.
    De rest is net hetzelfde als een tweedehands moto.
    Ik heb dit gedaan met een nieuwe motor. Je moet bij aankoop vermelden aan de dealer dat je deze exporteert en dus geen BTW dient te betalen. Hier hebben ze geen probleem van gemaakt en dus gewoon gekocht zonder BTW. Moesten ze dit niet willen doen kun je het altijd achteraf terug vorderen, wat ik niet kan aanraden wegens een hoop extra werk. Dan gewoon met originele aankoop factuur en COC naar de douane en daar moet je de 21% btw betalen op de aankoopsom van het factuur (direct!).
    Ieder voertuig met minder dan 6000 km of minder dan 6 maanden ingeschreven wordt beschouwd als nieuw.

Registratie
    Jun 2015
    Thanks
    0
    Heeft er iemand al eens een tweedehands motor uit Duitsland ingevoerd die dit wil toelichten ?
    Moest er per toeval ook kunnen toegelicht worden hoe je aan een nummerplaat geraakt om hem zelf naar België te rijden dan zou dit ook interessant zijn.
    Ben aan het kijken om een BMW motor van een locale dealer te importeren. Veel meer keuze in Duitsland blijkbaar en ook de prijzen zijn toch wel een 2000 à 3000 euro beter dan in BE.
    Laatst gewijzigd door PatrickVn; 02-02-2019 om 16:15. Reden: email waarschuwing

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    172
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PatrickVn Bekijk Berichten
    Heeft er iemand al eens een tweedehands motor uit Duitsland ingevoerd die dit wil toelichten ?
    Moest er per toeval ook kunnen toegelicht worden hoe je aan een nummerplaat geraakt om hem zelf naar België te rijden dan zou dit ook interessant zijn.
    Ben aan het kijken om een BMW motor van een locale dealer te importeren. Veel meer keuze in Duitsland blijkbaar en ook de prijzen zijn toch wel een 2000 à 3000 euro beter dan in BE.
    of het voor de motor ook is weet ik niet maar voor de wagen hebben ze in Duitsland platen die 14d geldig zijn en waar je mee over de grens kan..
    best aan de duitse dealer vragen, meestal zorgt die daarvoor
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    194
    Invoeren uit Duitsland is hetzelfde als vanuit NL,en vanuit ieder EU land trouwens.
    Er bestaan inderdaad transitplaten,vermoedelijk ook voor moto's,maar daar heb ik geen ervaring mee.
    Ik vermoed trouwens dat het goedkoper en simpeler is om een aanhangwagen of bestelwagen te lenen/huren.
    BOCHTENPIKKERS.BE

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    172
    Invoeren uit Duitsland is hetzelfde als vanuit NL,en vanuit ieder EU land trouwens.
    Er bestaan inderdaad transitplaten,vermoedelijk ook voor moto's,maar daar heb ik geen ervaring mee.
    Ik vermoed trouwens dat het goedkoper en simpeler is om een aanhangwagen of bestelwagen te lenen/huren.
    Waarom zou dat goedkoper zijn?
    Bij de platen in Duitsland zit een verzekering bij..
    Dus kosten 0,0

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    194
    Krijg je die transitplaten zomaar gratis?
    Dan heb ik toch al wat anders gehoord,maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
    BOCHTENPIKKERS.BE

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    172
    Krijg je die transitplaten zomaar gratis?
    Dan heb ik toch al wat anders gehoord,maar ik heb er zelf geen ervaring mee.
    ik heb 3 auto's in Duitsland gehaald mijn broer 2 en telkens de platen incl verzekering er gratis bij gekregen.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten