Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 3456
Resultaten 51 t/m 58 van 58

Onderwerp: Invoeren Motor uit Nederland - Mijn versie

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    221
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Becks Bekijk Berichten
    @nuithari

Ik ben dankzij jouw post op dit forum terecht gekomen (waarvoor dank)

Heb zonet een Ducati van 2001 ingevoerd uit NL welke ook geen GVA heeft. Net zoals jij kreeg ik dezelfde melding:
    "323. Gelieve het Europees gelijkvormigheidsattest voor te leggen
    470. Validatie of identificatieprocedure (buitenlands kentekenbewijs zonder vermelding van het Europees goedkeuringsnummer)"

Zoals beschreven in jouw post heb ik de dienst homologatie gecontacteerd en hen alle documenten opgestuurd.

Dit is ondertussen een week geleden en ik wacht nog op antwoord. Ik was benieuwd hoe lang de totale procedure bij jou geduurd heeft?
    Krijg je dan droogweg een validatie via mail of een officieel document?

Bedankt allen voor de info!
    Ik heb dat ook ooit gedaan,wel langer geleden dan bij nuithari.
    Dat duurde toen ook wel even,eerst kreeg ik een betaalopdracht en daarna pas het validatieattest.
    Het validatieattest is een papier dat het GVA vervangt,en dat je dus moet bijhouden.
    Alles bij mekaar toch zeker 4 weken dacht ik.
    Dus na een week wachten zou ik zeggen:nog even geduld.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Aug 2019
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Ik heb dat ook ooit gedaan,wel langer geleden dan bij nuithari.
    Dat duurde toen ook wel even,eerst kreeg ik een betaalopdracht en daarna pas het validatieattest.
    Het validatieattest is een papier dat het GVA vervangt,en dat je dus moet bijhouden.
    Alles bij mekaar toch zeker 4 weken dacht ik.
    Dus na een week wachten zou ik zeggen:nog even geduld.
    Hoi, ben van nature ongeduldig zeker met dit mooi weer
    Was eigenlijk vooral om het verschil te weten tussen wachttijd GVA en wachttijd validatieprocedure.

Ondertussen wel reeds mailtje gekregen met de vraag de documenten te bezorgen. Dit is gebeurd dus ik wacht nu op betaalopdracht.

Ter info voor andere gebruikers: ik heb gisteren ook Ducati gecontacteerd. Een GVA aanvragen bij verlies van papieren kost €85.
    Een GVA aanvragen bij invoer van motor die voorheen niet over GVA beschikte kost €285.
    Duurtijd van deze procedure 4 tot 6 weken.

Ik heb dus gegokt op de validatieprocedure. Fingers crossed dat dit vlot verloopt.

Dank allen voor deze nuttige info!

Registratie
    Aug 2019
    Thanks
    0
    Update Ter info: vorige week geen enkele reactie ontvangen via mail, ook niet na reminder tot ik plots betaalaanvraag in de bus vond voor opstart homologatieprocedure.
    Betaling meteen gedaan. Wacht nu op verder nieuws. De communicatie is wel beperkt tot het absolute minimum merk ik 🙂

Registratie
    Aug 2019
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Becks Bekijk Berichten
    Update Ter info: vorige week geen enkele reactie ontvangen via mail, ook niet na reminder tot ik plots betaalaanvraag in de bus vond voor opstart homologatieprocedure.
    Betaling meteen gedaan. Wacht nu op verder nieuws. De communicatie is wel beperkt tot het absolute minimum merk ik 🙂
    Ongelooflijk...

Alles verloopt vlot, ik ontvang het validatie document via de post een week geleden.
    Ik breng maandag alle documenten samen persoonlijk naar DIV.
    Vandaag envelop in de bus van DIV waar al mijn documenten inzitten BEHALVE validatie attest met vermelding in BIC op document:
    ''Validatie attest aanvragen via Vlaams Gewest of GVA aanvragen via Ducati.''
    Welk document ontbreekt in de envelope? Validatie attest!

Ik heb alle documenten gefotografeerd vooraleer de documenten af te geven bij DIV dus ik heb verlof genomen om het morgen zelf te gaan uitleggen.

Wat een k*t service.
    Volgens verzekeraar zou het moeten lukken met foto, maar dat origineel document van €75 ben ik wel voorgoed terug kwijt...

Registratie
    Oct 2016
    Thanks
    0
    Normaal moet je het validatie attest niet afgeven. Ze maken er een kopie van op de DIV. Zo is het laatst bij mij gegaan in alken.
    Misschien kan je een 2 de exemplaar bekomen als je een mailtje stuurt naar de dienst homologatie.

Registratie
    Aug 2019
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frankm Bekijk Berichten
    Normaal moet je het validatie attest niet afgeven. Ze maken er een kopie van op de DIV. Zo is het laatst bij mij gegaan in alken.
    Misschien kan je een 2 de exemplaar bekomen als je een mailtje stuurt naar de dienst homologatie.
    Voor wie het nog zou interesseren bij deze mijn verdere en hopelijk laatste relaas:
    DIV deze ochtend bezocht. Werd eerst nogal onbeleefd de deur gewezen omdat ik geen afspraak had.
    Ben toen toch blijven zitten tot er een gaatje was tussen enkele afspraken door.
    De man in kwestie die me weg had gestuurd was plots heel vriendelijk en riep me naar voor.
    Zijn collega was hem net iets komen influisteren.
    Ze hadden zonet mijn validatie attest terug gevonden (drie werkdagen later) en gingen me nog mailen om dit te melden.
    Na 1 minuut waren alle documenten rond en was de man aan de balie een schim van zijn eerdere zelf.
    Eind goed al goed? Bedankt allen voor de raad!

7. The Following 2 Users Say Thank You to Becks For This Useful Post:

dirjax (29-08-2019),Schussboelie (29-08-2019)

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    221
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frankm Bekijk Berichten
    Normaal moet je het validatie attest niet afgeven.

Inderdaad,dus hopelijk heb je het terug gekregen nu ze het terug gevonden hebben.
    Als je een GVA of COC hebt hebben ze daar ook alleen een copie van nodig,het is de bedoeling dat je het originele zelf hebt.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    Oct 2016
    Thanks
    0
    Heeft iemand ervaring met de pre-registratie?
    Kan iemand hier een korte beschrijving van de werkwijze hoe dit werkt geven.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten