Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 2345
Resultaten 41 t/m 48 van 48

Onderwerp: Invoeren Motor uit Nederland - Mijn versie

Registratie
    Jan 2009
    Thanks
    0
    Bij de douane in BE ook geen controle van de motor zelf veronderstel ik. Dus enkel het factuur ter bevestiging van de km stand en factuurbedrag.

2. The Following User Says Thank You to sqizofreniq For This Useful Post:

Schussboelie (15-04-2019)

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    207
    Inderdaad,bij uitvoer uit NL is er geen controle,en bij invoer hier ook niet.
    Zelf heb ik eens een moto ingevoerd waarbij geen km stand op de factuur stond,de douane heeft mij toen gewoon gevraagd hoeveel er op stonden.
    Zo moet de verkoper ook niet liegen,en als uw vriend er wat mee rijdt zal hij snel over de 6000km zitten.
    Ik zou dus ook niet overdrijven met de km stand,als het wat meer dan 6000 is,is het OK.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    May 2016
    Thanks
    0

Invoeren zx6r 2011

Goedendag Heren en Dames,

Whaa ik zie door bomen en nalezen van paar topic's de bomen door het bos niet meer. Hopelijk kunnen en willen jullie mij verder helpen.

Ik ga morgen een tweedehands moto kopen in nederland. Zx6r 2011 94kw 14000km.

Nu zit er op deze motor gewoon een europeestype goedkeuring. Maar nog geen coc papiertje.

Is het dan zo dat ik.
    1 naar de douane ga.
    2 naar de verzekering ga.
    3 bij de div afspraak en dan binnen 3 dagen op de motor rond rij?

Of moet ik dan toch eerst een coc hebben om de homologatie te ontlopen?

Want op de ene plek lees je dat het niet meer nodig is een coc andere wel. Beetje verwarrend eerlijk gezegd.

Alvast bedankt
    Laatst gewijzigd door Hills89; 24-05-2019 om 20:33.

Registratie
    Oct 2016
    Thanks
    0
    De moto moet eerst op de RDW uitgeschreven worden, hier heb je het pasje en overschrijvingsnummer voor nodig.
    Bij oudere motoren kentekenbewijs I en II en het overschrijvingsbewijs. De nummerplaat van de motor moet je dan ook inleveren de vorige eigenaar krijgt dan een vrijwaringsbewijs dat hij nodig heeft om zijn verzekering op te zeggen. Je kan de motor ook zelf uitschrijven maar dan heb je alle papieren nodig + nummerplaat, ik heb dit pas in Stein gedaan.

Van de RDW krijg je een uitvoerbewijs op je naam.

Al deze documenten kan je mailen naar de douane samen met een aanvraagformulier om je vignet 705 te bekomen dit vind je op hun site nl. aanvraagformulier voor particulieren. (aankoopfactuur+papieren motor+rdw formulier, je paspoort)

Als je dit hebt kan je een validatieattest aanvragen bij de dienst homologatie@vlaanderen.be, dit kost je 75 euro. Zij moeten ook al de vorige documenten hebben samen met het 705 document.

Als je dit gekregen hebt kan je naar de DIV om je motor in te schrijven.

Alles gaat online behalve dat je zelf naar de DIV moet gaan om hem in te schrijven omdat het import is en dit kan je verzekeraar niet doen.

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    207
    Als er intussen niets veranderd is,heb je geen COC meer nodig om je moto te kunnen inschrijven.
    Ik heb het eind 2017 in elk geval kunnen doen zonder.
    Wettelijk gezien moet je het nog wel altijd bezitten,maar ik heb nog nooit geweten dat ze er bij een controle achter vragen.
    Je kan het ook altijd nog aanvragen om in orde te zijn,en mogelijk is het ook handiger als je de moto ooit weer wil verkopen.
    En de Kawa invoerder is toch dezelfde voor de Benelux dacht ik,dus die kunnen al niet moeilijk gaan doen omdat het geen moto van hun is.
    BOCHTJES PIKKEN

Registratie
    May 2016
    Thanks
    0
    Een coc bekomen was ook het probleem niet

Ik heb al contqct gehad met kawasaki nederland, voor het geval dat de dealer moeilijk doet of geen ervaring heeft met een coc.

Alleen scheelt het natuurlijk als ik niet hoef te wachten op het coc document, als het niet nodig is voor homologatie en bij de div.

In ieder geval bedankt voor je bericht, nu hop in de wagen en de motor bekijken.

_20190521_140322.jpg

Registratie
    Oct 2015
    Thanks
    47
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hills89 Bekijk Berichten
    Goedendag Heren en Dames,

Whaa ik zie door bomen en nalezen van paar topic's de bomen door het bos niet meer. Hopelijk kunnen en willen jullie mij verder helpen.

Ik ga morgen een tweedehands moto kopen in nederland. Zx6r 2011 94kw 14000km.

Nu zit er op deze motor gewoon een europeestype goedkeuring. Maar nog geen coc papiertje.

Is het dan zo dat ik.
    1 naar de douane ga.
    2 naar de verzekering ga.
    3 bij de div afspraak en dan binnen 3 dagen op de motor rond rij?

Of moet ik dan toch eerst een coc hebben om de homologatie te ontlopen?

Want op de ene plek lees je dat het niet meer nodig is een coc andere wel. Beetje verwarrend eerlijk gezegd.

Alvast bedankt
    Je hebt geen coc nodig, maar dan moet je wel door de validatieprocedure.
    Dus: Douane > Validatie (dienst homologatie) > Verzekering > DIV
    Op 3 dagen krijg je het helaas niet rond. Als je wel een coc kunt bemachtigen, dan zijn die 3 dagen wel weer mogelijk :P Ik had destijds 3 dealers gecontacteerd en de invoerder, maar niemand wou me aan een coc/gelijkvormigheidsattest helpen...

- Nuithari

Registratie
    May 2016
    Thanks
    0
    Toch bedankt maar motor staat al op kenteken alles gelukt✔️

10. The Following User Says Thank You to Hills89 For This Useful Post:

Nuithari (01-07-2019)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten