Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 t/m 30 van 42

Onderwerp: Invoeren Motor uit Nederland - Mijn versie

Registratie
    Feb 2015
    Thanks
    468
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chr-Re-ie Bekijk Berichten
    ik heb 3 auto's in Duitsland gehaald mijn broer 2 en telkens de platen incl verzekering er gratis bij gekregen.
    Platen kosten afhankelijk het aantal dagen geldigheid/verzekering, meestal 2 weken voor ongeveer 190.00€, kan zijn dat de handelaar deze in de prijs van verkoop heeft gerekend.
    4 cilinders zijn teveel voor de moto en te weinig voor de auto.

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    172
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B Bekijk Berichten
    Platen kosten afhankelijk het aantal dagen geldigheid/verzekering, meestal 2 weken voor ongeveer 190.00€, kan zijn dat de handelaar deze in de prijs van verkoop heeft gerekend.

of dat ge zo goed kunt klappen dat ie ze er gratis bijdoet
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Feb 2015
    Thanks
    468
    Is een gedachte die kan kloppen
    4 cilinders zijn teveel voor de moto en te weinig voor de auto.

Registratie
    Jun 2015
    Thanks
    0
    Ondertussen nog iets verder gekeken hiernaar en alvast twee dingen gevonden die de goedkopere prijzen in Dtsl wat temperen:
    .als de motor minder dan 6 maanden ingeschreven is geweest of indien hij minder dan 6000 km heeft dan wordt hij als nieuw beschouwd. Dat wil zeggen dat je dan geen buitelandse BTW moet betalen maar wel belgische BTW. In Duitsland is de BTW 19%, in België is het 21%. Dus de motor wordt bijna 2% duurder hierdoor.
    .in België moet je dan ook nog BIV betalen en kennen we het fenomeen dat een motor op verlaagd vermogen kan gekocht worden.
    In Duitsland kennen ze geen verlaagd vermogen en zijn dus bijna alle verkocht motoren vol vermogen.
    Ik kijk zelf naar een BMW K1600GT en die heeft een normaal vermogen van 118kw en een verlaagd vermogen van 79kw.
    Voor een motor die tussen 1 en 2 jaar oud is, betaal je dan 111 euro BIV met verlaagd vermogen en 1.115 euro op vol vermogen.
    Is de motor tussen 2 en 3 jaar oud dan zakt dit maar beperkt naar 98 euro BIV met verlaagd vermogen en 991 euro op vol vermogen.

Op een motor van 20.000 euro scheelt dat dus een goede 1.350 euro in totaal.
    Prijsverschil tussen BE en DE is echter op dit type motor meestal een goede 3.000 euro. Dus nog steeds voordeliger om er eentje te zoeken in Duitsland.
    Enigste nadeel dat ik nog zie is uiteraard als je de garantie nodig hebt. Dan kun je toch best niet te ver weg gekocht hebben want zelf met een europese garantie weet ik niet hoe een belgische dealer daar zou mee omgaan.

Registratie
    Dec 2018
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Ik heb zelf geen ervaring met import van buiten EU,maar dat moet zeker mogelijk zijn.
    Je vermeld hier niet of het om een nieuwe of gebruikte gaat,maar om te beginnen moet je langs de douane met alle papieren.
    Hij zal wel gekeurd moeten worden en dus aan alle wettelijke eisen moeten voldoen. (mogelijk E-keur in verlichting,milieunormen enz.)
    Bepaalde (auto)keuringsstations zijn daarvoor bevoegd,die keuren bvb. ook ingevoerde Amerikaanse auto's,ze gaan je daar dus wel kunnen vertellen wat de eisen juist zijn.
    En vertel ons hier ook eens hoe het afgelopen is als je wil.
    Beste lucasfalt

Heb de laatse weken alles inorde gemaakt 705 had ik alles keurklaar gemaakt qua e keur
    Gisteren papieren opgestuurd dienst homolagatie , krijg doodleuk het antwoord dat ik deze niet kan inschrijven omwille dat ik geen document kan voorleggen kenteken land van herkomst (inschrijving).
    zonder dit document geen toelating !
    Bij deze ben ik genoodzaakt om naar nederland te gaan .

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    194
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ape100 Bekijk Berichten
    Beste lucasfalt

Heb de laatse weken alles inorde gemaakt 705 had ik alles keurklaar gemaakt qua e keur
    Gisteren papieren opgestuurd dienst homolagatie , krijg doodleuk het antwoord dat ik deze niet kan inschrijven omwille dat ik geen document kan voorleggen kenteken land van herkomst (inschrijving).
    zonder dit document geen toelating !
    Bij deze ben ik genoodzaakt om naar nederland te gaan .
    Ik ben benieuwd wat je in NL gaat doen.
    Jij kan hem daar als Belg niet inschrijven,op iemand anders zijn naam zal het waarschijnlijk wel gaan.
    Maar ook daar moet hij zeker gekeurd worden,ik vermoed dus dat het alleen duurder zal worden.
    Hopelijk voor jou lukt het zo.
    BOCHTENPIKKERS.BE

Registratie
    Dec 2018
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Ik ben benieuwd wat je in NL gaat doen.
    Jij kan hem daar als Belg niet inschrijven,op iemand anders zijn naam zal het waarschijnlijk wel gaan.
    Maar ook daar moet hij zeker gekeurd worden,ik vermoed dus dat het alleen duurder zal worden.
    Hopelijk voor jou lukt het zo.

Idd een duur grapje 1000 tot 1500 euro via de fourstrokebarn is dit geen probleem . Een Europa maar toch zo verschillend qua reglementering ! arm belgie he.

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    194
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ape100 Bekijk Berichten
    Idd een duur grapje 1000 tot 1500 euro via de fourstrokebarn is dit geen probleem . Een Europa maar toch zo verschillend qua reglementering ! arm belgie he.
    Tja,één Europa gaat over invoer binnen EU,dat wil niet zeggen dat alle wetten hetzelfde zijn.
    Ik vind dat je zelf ook een deel schuld hebt door je niet eerst goed te informeren voor je zoiets koopt.
    En de verkoper heeft een nog grotere schuld,die voert moto's in zonder papieren en laat de koper met alles zitten,behalve als die er nog eens dik voor betaalt.

Ergens is het wel te begrijpen dat ze weigeren die in te schrijven.
    In meerdere landen worden papieren van voertuigen vernietigd na zware schade,om fraude met bvb. gestolen voertuigen of oplappen van gevaarlijke wrakken te voorkomen.
    Die zijn dus alleen nog te gebruiken voor onderdelen of als circuitmoto.
    Ik kom dat regelmatig tegen in bvb. de UK,en dan weet ik dus dat ik die onmogelijk nog kan inschrijven in Belgie.
    BOCHTENPIKKERS.BE

Registratie
    Feb 2019
    Thanks
    1

van beperkt naar vol vermogen

Hallo,

Ik zou een Honda VF 1000 uit 1986 willen invoeren uit Duitsland.
    De procedure is me intussen wel duidelijk.

Maar wat ik me wel afvraag:
    - de motor is op dit moment beperkt tot 73 kw, terwijl het volle vermogen 91 kw is. Kan je altijd het oorspronkelijke vermogen herstellen, en zo ja, is dat een ingewikkelde en/of dure onderneming?
    - verder meldt de verkoper dat een van de vlotters vast zit. Kan je in zo'n geval toch nog een eind rijden (op drie cylinders dan)?

Gert.

Registratie
    Nov 2017
    Thanks
    14
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GertDC Bekijk Berichten
    Hallo,

Maar wat ik me wel afvraag:
    - de motor is op dit moment beperkt tot 73 kw, terwijl het volle vermogen 91 kw is. Kan je altijd het oorspronkelijke vermogen herstellen, en zo ja, is dat een ingewikkelde en/of dure onderneming?

Gert.
    Dit kunnen 2 situaties zijn :
    1ste : op papier staat die op 73kw voor goedkopere verzekering / inschrijvings kosten maar de motor staat wel vol op vermogen.
    2de : De motor heeft degelijk minder vermogen dan kan een dealer dit "ontdoen" .

In het 2de geval weet ik via een kennis dat die dat heeft laten doen met zijn Z800 die op A2 stond voor terug naar vol vermogen te zetten en dat had hem 100 euro gekost .
    Wat ik wel niet weet of gevraagd had of er dan een soort van nieuwe keuring voor de officiele papieren moet gebeuren .
    2015 Kawasaki Zx10R in't groen met wit en een spikkeltje rood & geel met ne grote idioot er boven op.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten