Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 t/m 16 van 16

Onderwerp: Husqvarna 701 SM 55kw(A rijbewijs) afstellen naar 35kw (a2 rijbewijs)

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    320
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moto-karel Bekijk Berichten
    Het is vrij simpel, ik weet hoe het in zijn werk gaat.
    Motor moet op het COC 35kW hebben, hoe dit bekomen?
    De fabriekant heeft bij de homologatie van een motorfiets al dan niet een twee homologaties lopen.
    Dus bv één op vol vermogen stel nu 55kW en ene op 35kW.
    Dus je koopt een motor met op COC 35kW, eens navragen bij husqvarna of ze die hebben.
    Volgens mij wil TS een tweedehands met 55kW kopen en die op 35 kW laten zetten.
    Als hij een nieuwe wil kopen zou hij die vragen niet stellen veronderstel ik.
    BOCHTENPIKKER

2. The Following User Says Thank You to Lucasfalt For This Useful Post:

Schussboelie (27-06-2018)

Registratie
    Sep 2016
    Thanks
    16
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Volgens mij wil TS een tweedehands met 55kW kopen en die op 35 kW laten zetten.
    Als hij een nieuwe wil kopen zou hij die vragen niet stellen veronderstel ik.
    Dat is met belgische motoren niet simpel, ze moeten dan een ander COC willen afgeven en ander identificatieplaatje. Want de 55kW versie heeft een andere goedkeuring (WVTA) dan de 35kW variant. En is enkel mogelijk wanneer het desbetreffend model ook verkrijgbaar is af fabriek met lager vermogen en de constructeur dit zelfs nog maar wil toelaten.
    Buitenlandse moto's is een ander verhaal, heb zelf ene geïmporteerd met COC die beide goedkeuringen heeft staan op papier en de moto.

Registratie
    Jun 2018
    Thanks
    0
    De moto heeft 2 typegoedkeuringen, 1 voor 55 kw alsook 1 voor A2(31kw). dit stickertje staat zelf op het frame van de moto..
    de dealer zegt dat husqvarna geen wijzigingen doet omdat de belgische wet zegt ééns een motor ingevoerd is het vermogen niet meer te wijzigen.. Ik heb naar Fobiac (de federatie van de auto- en tweewielerindustrie in België) gebeld en ze zeiden dat ze bezig zijn aan een wetaanpassing om dat allemaal mogelijk te maken hier in België maar het zou nog even duren tegen de wet eindelijk officieel is aangepast..
    Ik heb ondertussen na lang zoeken en bellen een manier gevonden om het te kunnen laten doen in Nederland waar dit wel mogelijk is.
    Moto invoeren naar NL, Husqy dealer vraagt een ombouwverklaring aan bij Husqvarna Holland voor 31kw (a2), Husqvarna Holland behandeld deze aanvraag dezelfde dag nog en stuurt een nieuw COC attest op met 31kw.. Dan moto weer importeren naar België en rijden maar.. Maar na nader inzien kost het teveel geld.. Je betaald bij invoer een luxetax in nederland (BPM) en dat is al 840 euro voor de moto, dan nog Duane kosten, herkeuring kosten etc etc....... komt gauw op een 1500 euro..
    Beslist dan maar om hem te koop te stellen spijtig genoeg.. Geen A2 husqy's te bespeuren op 2dehands voor het moment..

toch bedankt iedereen om te helpen!

Registratie
    Jun 2018
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moto-karel Bekijk Berichten
    Dat is met belgische motoren niet simpel, ze moeten dan een ander COC willen afgeven en ander identificatieplaatje. Want de 55kW versie heeft een andere goedkeuring (WVTA) dan de 35kW variant. En is enkel mogelijk wanneer het desbetreffend model ook verkrijgbaar is af fabriek met lager vermogen en de constructeur dit zelfs nog maar wil toelaten.
    Buitenlandse moto's is een ander verhaal, heb zelf ene geïmporteerd met COC die beide goedkeuringen heeft staan op papier en de moto.
    De moto heeft 2 typegoedkeuringen, 1 voor 55 kw alsook 1 voor A2(31kw). dit stickertje staat zelf op het frame van de moto..
    de dealer zegt dat husqvarna geen wijzigingen doet omdat de belgische wet zegt ééns een motor ingevoerd is het vermogen niet meer te wijzigen.. Ik heb naar Fobiac (de federatie van de auto- en tweewielerindustrie in België) gebeld en ze zeiden dat ze bezig zijn aan een wetaanpassing om dat allemaal mogelijk te maken hier in België maar het zou nog even duren tegen de wet eindelijk officieel is aangepast..
    Ik heb ondertussen na lang zoeken en bellen een manier gevonden om het te kunnen laten doen in Nederland waar dit wel mogelijk is.
    Moto invoeren naar NL, Husqy dealer vraagt een ombouwverklaring aan bij Husqvarna Holland voor 31kw (a2), Husqvarna Holland behandeld deze aanvraag dezelfde dag nog en stuurt een nieuw COC attest op met 31kw.. Dan moto weer importeren naar België en rijden maar.. Maar na nader inzien kost het teveel geld.. Je betaald bij invoer een luxetax in nederland (BPM) en dat is al 840 euro voor de moto, dan nog Duane kosten, herkeuring kosten etc etc....... komt gauw op een 1500 euro..
    Beslist dan maar om hem te koop te stellen spijtig genoeg.. Geen A2 husqy's te bespeuren op 2dehands voor het moment..

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    5158
    Dus toch zoals hoger aangegeven...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Voor zover ik weet kan dat in België niet.
    Je zal daarvoor naar het buitenland moeten en dus de moto moeten uitvoeren, daar laten herkwalificeren en dan weer invoeren.

In alle geval jammer dat je’m nu moet wegdoen.

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    320
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dylangrimaud Bekijk Berichten

Bij uitvoer uit NL kun je wel een deel BPM terugvorderen,maar zelfs dan blijft het een hoop werk en kosten denk ik.
    Je kan natuurlijk wel eens zien of je in het buitenland geen 31kW uitvoering kan vinden om die in te voeren,dat kost bijna niets.
    Wel opletten dat het dan ook zo op het COC staat,niet alleen op het kentekenbewijs !
    BOCHTENPIKKER

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Gelijkaardige Onderwerpen

1. rijbewijs
    Door old_scool in forum Leren Rijden en Heropstappen
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 15-07-2016, 08:52
  2. Op zoek naar Suzuki GSX R 600 (25kw/35kw)
    Door Bora Khan in forum Te koop: Motoren
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 22-07-2014, 19:17
  3. Vraagje over 25kw rijbewijs naar volledig rijbewijs
    Door Klalera in forum Leren Rijden en Heropstappen
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 27-09-2011, 20:45
  4. Voorlopig rijbewijs laten vervallen - rijbewijs info
    Door Denis in forum Leren Rijden en Heropstappen
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 13-05-2009, 07:34
  5. L-rijbewijs