Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 16

Onderwerp: Husqvarna 701 SM 55kw(A rijbewijs) afstellen naar 35kw (a2 rijbewijs)

Registratie
    Jun 2018
    Thanks
    0

Husqvarna 701 SM 55kw(A rijbewijs) afstellen naar 35kw (a2 rijbewijs)

Beste forum leden,

Ik vraag me af of het mogelijk is een Husqvarna 701 SM die 55Kw heeft af te stellen naar 35Kw op die papieren..? Zodat ik er mee kan rijden met een geldig rijbewijs.
    Het eenigste wat ik gevonden heb op het internet is dat je wel degelijk een moto mag begrenzen naar 35kw als die van origine niet meer dan 70kw heeft. Wat bij de 701SM het geval is maar daar staat dan niet bij hoe je het voor elkaar krijgt op de papieren..
    Husqvarna heeft het model 701 SM uitgebracht in 35kw en de full power versie dus op zich is het afstellen gewoon elektronisch via de mapping.. maar dan dat kentekenbewijs he!
    Is er iemand die meer weet en mij kan helpen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Registratie
    Jul 2016
    Thanks
    47
    Bespaar uzelf het geld en alle zever en koop u gewoon iets wat al op 35Kw staat?
    En indien dat geen optie is gewoon contact opnemen met een goeie Husqvarna verdeler.
    Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

3. The Following User Says Thank You to Space For This Useful Post:

Schussboelie (25-06-2018)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    5158
    Voor zover ik weet kan dat in België niet.
    Je zal daarvoor naar het buitenland moeten en dus de moto moeten uitvoeren, daar laten herkwalificeren en dan weer invoeren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dylangrimaud Bekijk Berichten
    Husqvarna heeft het model 701 SM uitgebracht in 35kw en de full power versie dus op zich is het afstellen gewoon elektronisch via de mapping.
    Ik weet niet op welke basis je het ene van het andere afleidt maar het zou best kunnen dat er meer nodig is dan enkel een andere mapping hoor.

Registratie
    Jun 2018
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Je zal daarvoor naar het buitenland moeten en dus de moto moeten uitvoeren, daar laten herkwalificeren en dan weer invoeren.

Ik weet niet op welke basis je het ene van het andere afleidt maar het zou best kunnen dat er meer nodig is dan enkel een andere mapping hoor.
    “Met de specifieke A2-motor-map die het vermogen beperkt tot 30 kW, is de 701 SUPERMOTO geschikt voor berijders met een A2-rijbewijs”

Registratie
    Aug 2012
    Thanks
    137
    “Met de specifieke A2-motor-map die het vermogen beperkt tot 30 kW, is de 701 SUPERMOTO geschikt voor berijders met een A2-rijbewijs”
    Dat kan zo zijn maar zolang de papieren niet op 35kw staan, mag je er met een A2 rijbewijs niet mee rijden.
    Voor : CB250RS '83, CB500 (25kw) '99, Yzf600r thundercat '04, Tiger 1050 '07

Nu : FZ1 '08 (For Sale)

Registratie
    Dec 2007
    Thanks
    320
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Als het zo al kan,moet er in elk geval ook een COC met het verlaagde vermogen bij zijn.
    Ik heb al 2 keer een Duitse moto ingevoerd die daar omgezet was naar 35 kW,dus met TUV keuringsattest en kentekenbewijs op 35 kW.
    Maar met op het originele COC nog altijd het volle vermogen,en die is beide keren door de DIV op vol vermogen ingeschreven in Belgie.
    De DIV aanvaard geen enkel ander attest dan het COC van de fabrikant!

De Husqvarna dealer/invoerder is dus de enige die daar kan voor zorgen.
    BOCHTENPIKKER

Registratie
    Jun 2018
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Als het zo al kan,moet er in elk geval ook een COC met het verlaagde vermogen bij zijn.
    Ik heb al 2 keer een Duitse moto ingevoerd die daar omgezet was naar 35 kW,dus met TUV keuringsattest en kentekenbewijs op 35 kW.
    Maar met op het originele COC nog altijd het volle vermogen,en die is beide keren door de DIV op vol vermogen ingeschreven in Belgie.
    De DIV aanvaard geen enkel ander attest dan het COC van de fabrikant!

De Husqvarna dealer/invoerder is dus de enige die daar kan voor zorgen.
    Vandaag is mijn verzekering persoonlijk naar de DIV gegaan om daar te gaan navragen en dit is wat ze hem zeiden:
    dealer moet de motor afstellen, homologeren en de nodige administratieve documenten bezorgen voor de inschrijving aan 35kw. met al deze documenten zoude ze hem dan inschrijven op kentekenbewijs op vermogen 35kw.
    Heb alsook net gebeld naar Departement mobiliteit en Openbare werken, t.a.v Cel Homologatie en ze zeiden mij exact hetzelfde. dus het is precies wel mogelijk! Vandaag is de Husqy dealer gesloten dus info zal voor morgen zijn..

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    5158
    Ok mooi.
    Maar dat is heel wat meer info dan dat je eerder schreef hè.
    Ga er dus maar niet voetstoots vanuit dat als een motor in meerdere vermogens leverbaar een andere mapping altijd volstaat.

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    5158
    Vandaag is mijn verzekering persoonlijk naar de DIV gegaan om daar te gaan navragen en dit is wat ze hem zeiden:
    dealer moet de motor afstellen, homologeren en de nodige administratieve documenten bezorgen voor de inschrijving aan 35kw. met al deze documenten zoude ze hem dan inschrijven op kentekenbewijs op vermogen 35kw.
    Heb alsook net gebeld naar Departement mobiliteit en Openbare werken, t.a.v Cel Homologatie en ze zeiden mij exact hetzelfde. dus het is precies wel mogelijk! Vandaag is de Husqy dealer gesloten dus info zal voor morgen zijn..
    Ben benieuwd wat ze bij KTM/Husqvarna België gaan zeggen.
    Succes!

Registratie
    Sep 2016
    Thanks
    16
    Het is vrij simpel, ik weet hoe het in zijn werk gaat.
    Motor moet op het COC 35kW hebben, hoe dit bekomen?
    De fabriekant heeft bij de homologatie van een motorfiets al dan niet een twee homologaties lopen.
    Dus bv één op vol vermogen stel nu 55kW en ene op 35kW.
    Dus je koopt een motor met op COC 35kW, eens navragen bij husqvarna of ze die hebben.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. rijbewijs
    Door old_scool in forum Leren Rijden en Heropstappen
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 15-07-2016, 08:52
  2. Op zoek naar Suzuki GSX R 600 (25kw/35kw)
    Door Bora Khan in forum Te koop: Motoren
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 22-07-2014, 19:17
  3. Vraagje over 25kw rijbewijs naar volledig rijbewijs
    Door Klalera in forum Leren Rijden en Heropstappen
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 27-09-2011, 20:45
  4. Voorlopig rijbewijs laten vervallen - rijbewijs info
    Door Denis in forum Leren Rijden en Heropstappen
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 13-05-2009, 07:34
  5. L-rijbewijs