Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 43

Onderwerp: Luxemburg verft zijn bochten

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    2922
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Witte verf op een klein Dell, het meest linkse deel van een rijstrook.
    Eigenlijk moet je daar zelden zijn, en al zeker niet bij nat weer.
    Ik zie het probleem niet echt.
    Bike history: GSX-F 750, RF-900, R1, V-Max, CBR 1100xx, ZZR 1400, Tiger Explorer, SMT, Tiger 800XCx.
    Present
    : Tiger Explorer XCa & Bonneville T-120

Cowboy is my middle name.........
    Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Jul 2013
    Thanks
    64
    gaan ze ook kegeltjes zetten voor de rijlijnen ?????

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    What goes up must come down.

KTM Super Adventure S 2018

3. The Following User Says Thank You to hieronimus For This Useful Post:

@Bart (13-07-2018)

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    427
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hieronimus Bekijk Berichten
    gaan ze ook kegeltjes zetten voor de rijlijnen ?????
    Lach er maar mee. Tot er eentje tegemoetkomend op jouw vak rijdt...

Ik heb er gisteren gereden en was blij te zien hoe het uitgetekend/uitgevoerd was. Perfect initiatief!!!
    Enige wat ik er op tegen heb: ik vond dat het mijn aandacht iets teveel trok. Je bent daardoor geneigd iets te lang naar het asfalt te kijken in plaats van 'bocht uit'. Mijn lijnen waren daardoor iets rommeliger dan de bedoeling.

Het alternatief zie je op andere plekken. De beruchte snelheidsremmers of borden met 50km/h bij leuke bochten, etc. In Lux zijn ze tenminste oprecht bezig met ongevallen terugdringen en kiezen ze niet voor de gemakkelijkste weg. Echt chapeau!!!

Want hoe je het ook wendt of keert, het gemiddelde niveau van de motorrijder is laag. Denk je ook in dat velen nooit een bocht nemen en dan 'eens een weekendje Lux' gaan rijden.

5. The Following 2 Users Say Thank You to msxx For This Useful Post:

Antropos (09-07-2018),Tam-Ara (02-07-2018)

Registratie
    Jul 2013
    Thanks
    64
    Weet niet of het echt helpt. En ja ik ben van nature sarcastisch ingesteld. Denk dat zowel auto's als moto's zich wel eens mispakken aan een bocht en daardoor over de helft gaan. Het enige wat je kan doen is de bochten zoveel mogelijk proberen te overzien zodat je nog tijd hebt om eventueel uit te wijken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
    Lach er maar mee. Tot er eentje tegemoetkomend op jouw vak rijdt...

Ik heb er gisteren gereden en was blij te zien hoe het uitgetekend/uitgevoerd was. Perfect initiatief!!!
    Enige wat ik er op tegen heb: ik vond dat het mijn aandacht iets teveel trok. Je bent daardoor geneigd iets te lang naar het asfalt te kijken in plaats van 'bocht uit'. Mijn lijnen waren daardoor iets rommeliger dan de bedoeling.

Het alternatief zie je op andere plekken. De beruchte snelheidsremmers of borden met 50km/h bij leuke bochten, etc. In Lux zijn ze tenminste oprecht bezig met ongevallen terugdringen en kiezen ze niet voor de gemakkelijkste weg. Echt chapeau!!!

Want hoe je het ook wendt of keert, het gemiddelde niveau van de motorrijder is laag. Denk je ook in dat velen nooit een bocht nemen en dan 'eens een weekendje Lux' gaan rijden.

Registratie
    Dec 2011
    Thanks
    167
    Ik deel net wat de omgekeerde mening.
    Mooi voorbeeld van hoe politiekgewijs op papier er iets goed uitziet maar in realiteit toch anders uitdraait.
    Die verf ligt onder de schaduw van bomen waar de grond langer nat blijft.
    Dat lijkt me toch op geen enkel moment een goed idee.

Persoonlijk had ik wel de indruk iets meer overzicht in de bocht te hebben maar
    dat woog niet op tegen de bedenking dat die lijnen mij naar een nog vollere witte verflijn deden uitweken waarachter gras en palen lagen...
    Daarnaast helpen deze lijnen helemaal niets aan een veel groter probleem dit weekend zijnde wagens die volop over de middenlijnen rijden.

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    427
    Denk dat zowel auto's als moto's zich wel eens mispakken aan een bocht en daardoor over de helft gaan. Het enige wat je kan doen is de bochten zoveel mogelijk proberen te overzien zodat je nog tijd hebt om eventueel uit te wijken.
    Het gaat niet over een fout maken. Want dat blijven de mensen heus wel doen. Niemand is perfect.

Waar het wel over gaat is het principe dat je het in eigen hand moet hebben en houden, als strikte richtlijn/regel voor jezelf. Bocht naar links = banden aan de rechterzijde. Bocht naar rechts = banden dicht bij de middenstreep. Je hoofd is dan altijd op eigen rijvak. En bij een onverwachte situatie hoef je de motor zelf niet te verplaatsen maar enkel op te richten om plaats te maken. (goud waard!)
    Wat je in de praktijk ziet: Plek op de weg is links van het midden (zo aangeleerd, en goede regel in verkeer en doorgaande wegen) en zo blijven we rijden, ongeacht of er bochten komen en ongeacht welke kant die uit gaan. Dat is onbewust onbekwaam.

Nog erger, en dat zie je ook geregeld. (ook afgelopen Eifelweekend meerdere malen mogen zien) is mensen die denken dat ze niet komen om bochten te rijden, maar komen om de snelste tijd te rijden. En circuitlijnen gaan rijden of (nog erger) hun groep bij proberen te houden door bochten af te snijden. En laten dat nu net de mensen zijn die dus al boven hun natuurlijke snelheid aan het rijden zijn... dus als er zich dan een onverwachte situatie voordoet zijn het net die mensen die niet in staat zijn om de correctie goed en tijdig door te voeren.

Zoals de meesten wel weten rijd ik graag al eens wat sneller in de bochten. Ik zou dat nooit kunnen zonder discipline op dit vlak, dan was ik al ontelbare keren 'het haasje' geweest. Elke correctie die je NIET hoeft door te voeren is een grotere kans op het voorkomen van een valpartij of ongeluk. Bochten neem je dus zoals het hoort, bewust, bekwaam en gedisciplineerd.

Maar goed, tot zover mijn minder vrolijke bijdrage

Disclaimer: die discipline kan ik op vele vlakken niet opbrengen. Dus laat me even blij zijn dat het me op dit vlak wel lukt

9. The Following 3 Users Say Thank You to msxx For This Useful Post:

E.M. (02-07-2018),Schussboelie (02-07-2018),Tam-Ara (02-07-2018)

Registratie
    Jul 2013
    Thanks
    64
    Het gaat niet over een fout maken. Want dat blijven de mensen heus wel doen. Niemand is perfect.

Waar het wel over gaat is het principe dat je het in eigen hand moet hebben en houden, als strikte richtlijn/regel voor jezelf. Bocht naar links = banden aan de rechterzijde. Bocht naar rechts = banden dicht bij de middenstreep. Je hoofd is dan altijd op eigen rijvak. En bij een onverwachte situatie hoef je de motor zelf niet te verplaatsen maar enkel op te richten om plaats te maken. (goud waard!)
    Wat je in de praktijk ziet: Plek op de weg is links van het midden (zo aangeleerd, en goede regel in verkeer en doorgaande wegen) en zo blijven we rijden, ongeacht of er bochten komen en ongeacht welke kant die uit gaan. Dat is onbewust onbekwaam.

Nog erger, en dat zie je ook geregeld. (ook afgelopen Eifelweekend meerdere malen mogen zien) is mensen die denken dat ze niet komen om bochten te rijden, maar komen om de snelste tijd te rijden. En circuitlijnen gaan rijden of (nog erger) hun groep bij proberen te houden door bochten af te snijden. En laten dat nu net de mensen zijn die dus al boven hun natuurlijke snelheid aan het rijden zijn... dus als er zich dan een onverwachte situatie voordoet zijn het net die mensen die niet in staat zijn om de correctie goed en tijdig door te voeren.

Zoals de meesten wel weten rijd ik graag al eens wat sneller in de bochten. Ik zou dat nooit kunnen zonder discipline op dit vlak, dan was ik al ontelbare keren 'het haasje' geweest. Elke correctie die je NIET hoeft door te voeren is een grotere kans op het voorkomen van een valpartij of ongeluk. Bochten neem je dus zoals het hoort, bewust, bekwaam en gedisciplineerd.

Maar goed, tot zover mijn minder vrolijke bijdrage

Disclaimer: die discipline kan ik op vele vlakken niet opbrengen. Dus laat me even blij zijn dat het me op dit vlak wel lukt
    Ik geef je groot gelijk. En inderdaad dat zie je regelmatig in groepen dat er bij zijn die tegen hun kunnen aan rijden. Spijtig genoeg kun je daar weinig tegen doen. Het is de persoon zelf die zijn gezond verstand moet gebruiken. Of lijntjes helpen is de vraag......
    Voor mezelf probeer ik altijd genoeg reserve te hebben moest het onverwacht misgaan. En zelfs dat kan fout lopen. Zie mijn Roemeense bijdrage op FB. En daar waren zelfs geen bochtjes op dat stuk.

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    427
    Ik geef je groot gelijk. En inderdaad dat zie je regelmatig in groepen dat er bij zijn die tegen hun kunnen aan rijden. Spijtig genoeg kun je daar weinig tegen doen. Het is de persoon zelf die zijn gezond verstand moet gebruiken. Of lijntjes helpen is de vraag......
    Voor mezelf probeer ik altijd genoeg reserve te hebben moest het onverwacht misgaan. En zelfs dat kan fout lopen. Zie mijn Roemeense bijdrage op FB. En daar waren zelfs geen bochtjes op dat stuk.
    Dat klopt helaas!

Geen FB hier. Multi plat gereden dan?

Registratie
    Jun 2011
    Thanks
    1081
    Dat klopt helaas!

msxx, gij staat ff achter vrees ik, hieronimus had de multi al ingeruild voor iets oranje
    Als het even niet gaat zoals het moet,dan moet het even zoals het gaat

Nu in de garage: KTM 1290 Super Adventure S

13. The Following 2 Users Say Thank You to Mister_Ace For This Useful Post:

Cowboy (02-07-2018),msxx (02-07-2018)

Registratie
    Jul 2013
    Thanks
    64
    Dat klopt helaas!

Nope was weg. Twas den deze. Splinternieuw. En in mijn recht maar daar ben je vet mee.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten