Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 24

Onderwerp: overzicht bergpassen onverharde wegen

Registratie
    Dec 2014
    Thanks
    46

overzicht bergpassen onverharde wegen

Hoi bikers,
    na een aantal motorreizen met de R1200R ben ik recent overgeschakeld naar een R1200GS. Daar dat ik weinig ervaring heb op het onverhard (buiten een aantal offroad cursussen bij endurofun) ben ik op zoek naar offroad passages door de bergen die geschikt zijn voor beginners. Na wat opzoekwerk heb ik een aantal passages gevonden maar is het mij niet duidelijk wat de moeilijkheidsgraad is. Ik zoek voor de eerste keer passages zoals col de la finistre en monte crostis (foto). Eigenlijk goed berijdbare kiezelpaden waar met baanbanden gereden kan worden maar waar als je als beginner toch het gevoel krijgt om op avontuur te zijn. Uit schrik om plotseling op onverharde stukken te komen die buiten mijn comfortzone zitten en keren niet altijd lukt op smalle paden had ik graag jullie ervaringen aangesproken. Als jullie leuke paden kennen die makkelijk te doen zijn met baanbanden die de moeite waard zijn in Europa,... . Alvast bedankt en ik ben benieuwd naar de reacties.
    Leon

2. The Following User Says Thank You to Leonb For This Useful Post:

Schussboelie (27-07-2018)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3304
    Die zijstraat vanboven aan de stelvio, terug naar zwitserland. Die was vrij ok dacht ik.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

Zondag 4 augustus 2019: 2fast4u Ardennenrit

4. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

Leonb (27-07-2018)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    522
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Die zijstraat vanboven aan de stelvio, terug naar zwitserland. Die was vrij ok dacht ik.
    De Umbrail? Die is al enkele jaren volledig verhard.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

6. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

Schussboelie (27-07-2018)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    522
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leonb Bekijk Berichten
    Hoi bikers,
    na een aantal motorreizen met de R1200R ben ik recent overgeschakeld naar een R1200GS. Daar dat ik weinig ervaring heb op het onverhard (buiten een aantal offroad cursussen bij endurofun) ben ik op zoek naar offroad passages door de bergen die geschikt zijn voor beginners. Na wat opzoekwerk heb ik een aantal passages gevonden maar is het mij niet duidelijk wat de moeilijkheidsgraad is. Ik zoek voor de eerste keer passages zoals col de la finistre en monte crostis Eigenlijk goed berijdbare kiezelpaden waar met baanbanden gereden kan worden maar waar als je als beginner toch het gevoel krijgt om op avontuur te zijn. Uit schrik om plotseling op onverharde stukken te komen die buiten mijn comfortzone zitten en keren niet altijd lukt op smalle paden had ik graag jullie ervaringen aangesproken.
    Eigenlijk net dezelfde tracks die ik ook probeer op te zoeken...

Een paar weken terug heb ik de Finestre nog gedaan, da's eigenlijk een heel makkelijke pas, die had je met de R1200R ook nog kunnen doen. Mooi was 'm wel.
    Ik ga daar nog eens terug heen, want de Assiette heb ik niet kunnen doen omdat ik er op een zaterdag passeerde.

Zelf heb ik ook niet superveel ervaring offroad, maar zo lang het droog is durf ik m'n grenzen toch wel te verleggen. Een beetje spanning kan ook aangenaam zijn natuurlijk. Dat is dit jaar gebleken op de steile kant richting het fort Jafferau.

Dit jaar ben ik naar het Stella Alpina motortreffen geweest, daar vind je een hoop onverharde passen. De één al wat moeilijker dan de ander. Heb spijtig genoeg niet alles kunnen rijden wat ik gepland had, maar ben nu al bezig met het plannen een rerun

Mijn verslagje van dit jaar : https://www.2fast4u.be/threads/44845...a-treffen-2018

Voor volgend jaar zijn volgende passen voorzien.

- Jafferau
    - col du Sommeiler
    - Finestre
    - Assietta
    - tunnel van Parpaillon
    - Cormet d'Aréches
    - Col de tende en de aansluitende Ligurische Kammstrasse
    - etc.

Ook een hele mooie, is de Mali Alen pas in Kroatië, die deden we vorig jaar en is goed te doen voor beginners.

En de smokkelroute die ik dit jaar reed van Andorra naar Spanje is er ook één die hier zeker vermeld mag worden...
    Je rijd hiervoor via Col de la Botella Spanje binnen. Op de grens ga je van asfalt over op gravel.

Dit is wel een topic dat ik ga blijven volgen, hopelijk zien we hier nog mooie aanraders en tips opduiken.

8. The Following 2 Users Say Thank You to adventurer For This Useful Post:

Leonb (27-07-2018),Schussboelie (27-07-2018)

Registratie
    Dec 2014
    Thanks
    46
    Super, dit is de info waar ik op hoopte

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    522
    En dan vergat ik nog een pracht van een offroadrit te vermelden….

Als je ooit richting de Pyreneeën trekt, maak dan een ommetje naar het natuurpark Bardenas Reales. Offroad, wel vlak, maar zo mooi....

meer info: https://www.2fast4u.be/threads/44833...ip-2018-Spanje

Registratie
    May 2014
    Thanks
    2
    En de smokkelroute die ik dit jaar reed van Andorra naar Spanje is er ook één die hier zeker vermeld mag worden...
    Je rijd hiervoor via Col de la Botella Spanje binnen. Op de grens ga je van asfalt over op gravel.

Ik ga in september met nog één andere KTM Adventure moto en 3 enduro's de smokkelroutre van Oost naar West Spanje doen en terug.
    Zo veel mogelijk onverhard, maar wel met alternatieve routes langs de baan als het voor de dikke moto's te moeilijk wordt.
    Niet specifiek naar col's gekeken, maar zo recht mogelijk naar de andere kust( we hebben maar negen dagen met de rit naar ginder inbegrepen)
    Ik ben ook niet al te ervaren, dus moet t voor mij ook niet al te uitdagend worden. Gelukkig zijn we met genoeg voor t geval dat...

Heeft er iemand een adreske waar we de camionet en de auto met trailer op een veilige manier kunnen achterlaten aan de oost-Pyreneeen?
    TDM850; Vstrom100,KTM SMT, Husqvarna Nuda R, Ktm 1190 Adventure R

12. The Following User Says Thank You to roefi For This Useful Post:

Leonb (28-07-2018)

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    21
    col de tende al gereden, is goed te doen, is wel "een beetje niet toegelaten " Tenminste als je hem vanaf Frankrijk omhoog rijdt.
    Je kon toen wel nog tot in het fort rijden met de moto.

14. The Following User Says Thank You to oiram For This Useful Post:

Leonb (28-07-2018)

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    21
    col de tende al gereden, is goed te doen, is wel "een beetje niet toegelaten " Tenminste als je hem vanaf Frankrijk omhoog rijdt.

16. The Following User Says Thank You to oiram For This Useful Post:

Leonb (28-07-2018)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    522
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oiram Bekijk Berichten

Met google streetview kon ik 'm al niet heel zien.. er ligt dan ook een tunnel.

Zou jammer zijn moest deze pas niet meer te rijden zijn, zou 'm idd vanuit Frankrijk willen starten.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten