Resultaten 1 t/m 6 van 6

Onderwerp: Van garmin naar tomtom?

Registratie
    Feb 2017
    Thanks
    80

Van garmin naar tomtom?

Afgelopen vrijdag mijn moto verkocht.Daar ik niet verwacht had dat deze snel verkocht zou zijn en dat ze hem dadelijk zouden meenemen mijn garmin 390 mee verkocht omdat ik anders nog wa werk had voor het electrische gedeelte te demonteren.Ben nu aan het overwegen voor de tomtom 550 aan te schaffen.Het voordeel vd tomtom vind ik als je van punt a naar punt b rijd deze mooiere motowegen geeft dan de garmin.Ook dat je flitsers kunt zien via mobiele netwerk vd gsm.Nog een voordeel als ik deze met de wagen gebruik de files kan vermijden.Zijn er die ook overgeschakeld zijn van garmin naar tomtom en spijt van of niet?Het voordeel vd garmin is dat ik deze nu fatsoenlijk ken en met de tomtom weer van 0 moet beginnen.
    Grtjs

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    307
    Hier ook overgeschakeld van Garmin 590 naar TT450, vooral om van die eeuwige conflicten tussen zumo en TT van de vriendin af te zijn.
    Nog geen moment spijt van, al de voordelen die je zelf al opnoemde en heel erg makkelijk intuitief in gebruik, ook nog makkelijk on the spot routes maken en het gewoon aan de gps over laten met de bochtige wegen, zelden teleurgesteld. Minpuntje : aanraakgevoeligheid scherm, regen bedient de gps. De 450 is in moeilijke situaties (steden, ronde punten met veel afslagen,...bij stevig genomen haarspelden durft hij ook al eens uit de bocht vliegen en moet dan via stippellijn weer naar de weg geraken ) aan de trage kant waardoor je wel eens een afslag mist, maar de 550 zou een stuk sneller zijn. Nadeel/voordeel voor routes is dat de TT offroad zo goed als onbruikbaar is, ik vind het een voordeel
    S1000XR

3. The Following User Says Thank You to Antropos For This Useful Post:

busge (07-08-2018)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    430
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antropos Bekijk Berichten
    Hier ook overgeschakeld van Garmin 590 naar TT450, vooral om van die eeuwige conflicten tussen zumo en TT van de vriendin af te zijn.

Wij gebruiken de TT550 samen met een Zumo 395 en conflicten kan je voorkomen. Dus alleen daarvoor zou ik niet wisselen.

@TS, hoe gebruik(te) je je Zumo? Maakte je meestal zelf je routes/tracks of is de functie om via mooie wegen van A naar B te rijden het belangrijkst?
    Van A naar B laten sturen en tegelijk mooie wegen voor de wielen krijgen is iets waar de TT in uitblinkt tov de Zumo, dus in dat geval is de keuze snel gemaakt.

Persoonlijk maak ik mijn routes liever zelf en ga daar redelijk ver in... en daarom blijf ik mijn Zumo trouw.
    Alleen al de mogelijkheid om zowel routes als tracks in het toestel tegelijk te gebruiken blijft voor mij een groot voordeel van de Zumo. Zeker als je ook nog eens avontuurlijkere wegen kiest.

Mijn vrouw, komende van een antieke Zumo 220, is dan weer heel tevreden van de switch naar de Rider...
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

5. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

busge (07-08-2018)

Registratie
    Feb 2017
    Thanks
    80
    Bedankt voor de feedback.
    Ik gebruik de garmin om routes te rijden die ik van het forum of van het net haal.Als ik alleen rij doe ik meestal van punt a naar punt b via bochtige wegen of met de onroute kaart.Heb nu op you tube de filmpjes gezien van de tt 550.Heeft mij overtuigd om de 550 aan te schaffen daar het spotgemakkelijk is om zelf routes te maken.Het enigste nadeel is dat de mannen waar ik meestal mee samen rij garmin hebben en als we dan van punt a naar punt b rijden ik een andere route zal hebben.Grtjs

7. The Following User Says Thank You to busge For This Useful Post:

Cowboy (07-08-2018)

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    2906
    Fixed that for you

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door busge Bekijk Berichten
    Bedankt voor de feedback.
    Ik gebruik de garmin om routes te rijden die ik van het forum of van het net haal.Als ik alleen rij doe ik meestal van punt a naar punt b via bochtige wegen of met de onroute kaart.Heb nu op you tube de filmpjes gezien van de tt 550.Heeft mij overtuigd om de 550 aan te schaffen daar het spotgemakkelijk is om zelf routes te maken.Het bijkomend voordeel is dat de mannen waar ik meestal mee samen rij garmin hebben en als we dan van punt a naar punt b rijden ik een mooiere route zal hebben.Grtjs
    Bike history: GSX-F 750, RF-900, R1, V-Max, CBR 1100xx, ZZR 1400, Tiger Explorer, SMT, Tiger 800XCx.
    Present
    : Tiger Explorer XCa & Bonneville T-120

Cowboy is my middle name.........
    Lifetime member of the "National SARCASM Society"

9. The Following 2 Users Say Thank You to Cowboy For This Useful Post:

busge (08-08-2018),coohhooc (07-08-2018)

Registratie
    Feb 2017
    Thanks
    80
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Fixed that for you
    Heb ik mij toch miskocht want dan moet ik altijd voorrijder zijn

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten