Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 t/m 15 van 15

Onderwerp: 12/08/2018 - gezocht mensen voor tour ritje

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4577
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
    Als het gaat om gemoedsrust zou ik mezelf altijd liever achteraan zetten in plaats van als 2e. Maar ik weet dat die mening door velen niet gedeeld wordt.
    Welke positie de beste is voor de traagste/minst zekere/ meest onervaren piloot is hangt maar net af van hoe de rest ermee omgaat.
    - Als de voorrijder er rekening mee houdt en zijn tempo (en dus dat van de hele groep) er aan aanpast en slechts een tikje tot matig sneller rijdt dan de betrokkene uit zichzelf zou doen => dan is de tweede positie de beste om te stelen met je ogen, ervaring op toe doen en relatief snel vorderingen te maken.
    - Als er enkel wordt gewacht bij afslagen en de rechte stukken dienen om bij te benen (zoveel zijn er daar ook niet van in een goeie Ardennen-, Lux- of Eifelrit) => laatste, anders ga je de rest van de groep alleen maar ophouden én ga je jezelf, ook al is het niet hun bedoeling, de hele dag opgelaten en opgejaagd voelen door de anderen. Als je niet in de buurt van de voorrijder kan blijven en anderen wel wordt dit op den duur een ronduit onveilige situatie.

2. The Following 4 Users Say Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

E.M. (13-08-2018),GxerMark (13-08-2018),msxx (13-08-2018),SuperDuke08 (10-08-2018)

Registratie
    Dec 2011
    Thanks
    201
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
    Toevoeging 2: Als het gaat om gemoedsrust zou ik mezelf altijd liever achteraan zetten in plaats van als 2e. Maar ik weet dat die mening door velen niet gedeeld wordt.
    Ze zeggen dat de achterste altijd meer bij moet gassen. Persoonlijk ervaar ik dat niet altijd zo.
    Mijn bedenking is dan dat je niemand meer achter u hebt rijden als je iets tegenkomt.
    Langs de andere kant kan dat ook een meevaller zijn.
    Je hebt niemand meer achter u rijden... als je valt.
    In die weinige keren dat ik voorrijder ben geweest pols ik meestal eens bij de achterrijders wat ze vinden van het tempo, hun positie en laat ik het aan ieder op zich om aan te geven of ze ergens anders willen rijden.

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    515
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ECHELON Bekijk Berichten
    Ze zeggen dat de achterste altijd meer bij moet gassen. Persoonlijk ervaar ik dat niet altijd zo.
    Mijn bedenking is dan dat je niemand meer achter u hebt rijden als je iets tegenkomt.
    Langs de andere kant kan dat ook een meevaller zijn.
    Je hebt niemand meer achter u rijden... als je valt.
    In die weinige keren dat ik voorrijder ben geweest pols ik meestal eens bij de achterrijders wat ze vinden van het tempo, hun positie en laat ik het aan ieder op zich om aan te geven of ze ergens anders willen rijden.
    Als voorrijder heb ik vooral zicht op de andere groepen en achterste rijders bij een Eifelweekend en dergelijke. En het valt me heel vaak op... dat de nummer vier of vijf in de groep er dan bijvoorbeeld twee in zijn nek heeft hijgen. En dat mag je vrij letterlijk nemen.
    Ik denk dan altijd maar, ga achteraan bungelen, pakken veiliger!
    Vooral bij sportief zie je dat. Daar is het onderlinge verschil in rijstijl namelijk erg groot. (Bochtensnelheid versus rechte lijn). Bij zeer sportief speelt dat veel minder een rol

Registratie
    Mar 2015
    Thanks
    116
    Ik vind dat dat ritje van gisteren heel goed meegevallen is. Om nog maar even zijn rijbewijs te hebben deed hij dat heel goed. ((maar er waren natuurlijk ook goede voorrijders en 'tussenrijders' om de zaak samen te houden he))

Registratie
    Jul 2018
    Thanks
    0

Thx

Nog is nen dikke mercie aan de groep voor het geduld 😉
    Twas een toffe bende om te leren kennen!
    Tempo lag me net iets te hoog,maar de manier waarop er werd mee omgegaan .vind ik wel leuk 😄
    Heb veel bijgeleerd op deze rit 👀

7. The Following 2 Users Say Thank You to Maarten beckers For This Useful Post:

Cowboy (16-08-2018),wImV (18-08-2018)

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Rusty Tour 2018
    Door Cowboy in forum GPS Routes
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 25-08-2018, 18:28
  2. Reacties: 2
    Laatste bericht: 22-05-2017, 17:36
  3. zotten gezocht voor klein ritje
    Door Valmo 23 in forum Meet en Greet
    Reacties: 136