Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 15

Onderwerp: 12/08/2018 - gezocht mensen voor tour ritje

Registratie
    Jul 2018
    Thanks
    0

12/08/2018 - gezocht mensen voor tour ritje

Iemand zin om zondag mee te gaan toeren ?

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3208
    Ik hoop uiteraard dat je een paar mensen vindt die mee willen gaan, maar ik zou je willen aanraden om iets "concreter" te zijn in je voorstel, en dat ook in de titel mee te nemen van je topic

Bijvoorbeeld:
    Zondag 12/08/18 ga ik een ritje rijden door de Kempen. Ik vertrek omstreeks 10.00hr aan het tankstation in Ranst (richting Hasselt) op de E313. Tempo "vlot" maar er wordt uiteraard gewacht aan de kruispunten en we passen ons aan indien nodig. We proberen om rond 1700hr aan het eindpunt te zijn aan het rond punt in Wommelgem
    Op die manier geef je makkelijker aan wat mensen mogen verwachten van een ritje.
    Wil je het veel sportiever aanpakken, of wil je een rit van 750km richting Eifel of Luxemburg maken ga je andere kandidaten vinden dan ergens op zondagmiddag een ijsje gaan eten in Averbode aan de Lekdreef .
    Als je een route hebt gemaakt op GPS kan je die op voorhand zelfs overmaken aan de andere deelnemers zodat zij die route ook kunnen in hun GPS laden.

Succes en alvast veel plezier gewenst
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

3. The Following 3 Users Say Thank You to Cowboy For This Useful Post:

Drummer (10-08-2018),E.M. (10-08-2018),ECHELON (10-08-2018)

Registratie
    Jul 2018
    Thanks
    0
    Ok dank je

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3208
    Ik las elders ook dat je recent je rijbewijs hebt gehaald maar dat hoeft geen probleem te zijn natuurlijk

Ik zag dat je gereageerd hebt op een topic van Mr Ace voor een sportief ritje.
    Veel plezier gewenst

Nog wat raad van "een ouwe op 2 wielen" voor dat ritje (en eigenlijk ALLE ritten die je met om het even wie zou mee rijden):

*Als je in een groep mee rijdt en niet zeker bent qua tempo dan kan je best achter de voorrijder rijden zodat je het minste last hebt van het "harmonica-effect" tijdens het rijden in groep.

*Laat je nooit (NOOIT DUS, nu niet en later ook niet ) verleiden tot het tempo van iemand anders waar jij zelf (nog) niet klaar voor bent.
    Doe de rit aan jouw eigen tempo binnen jouw limieten. Ze zullen aan de volgende afslag wel even op je wachten dus geen nood dat je de groep kwijt zal geraken. Beter even wachten dan een hoop andere problemen ten gevolge van een incident.

*Als je in groep achter een rijder met ervaring kunt mee rijden dan kan je onderweg ook ervaring opdoen qua rijlijnen, plaats op de rijweg en dergelijke. Rijden in groep hoeft dus zeker niet "eng" te zijn, wel leerzaam

*extra tips over rijden in groep kan je ook hier vinden: http://www.luiemotorfiets.nl/tips/groepsrijden/

*eigenlijk is de rest van deze website ook wel nuttig leesvoer trouwens http://www.luiemotorfiets.nl/

*Belangrijkste van om het even welke rit is dat je er plezier aan hebt dus vergeet onderweg vooral niet om te GENIETEN van het motorrijden
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

6. The Following 6 Users Say Thank You to Cowboy For This Useful Post:

@Bart (13-08-2018),denWINNE (10-08-2018),Drummer (10-08-2018),laagvlieger (13-08-2018),msxx (10-08-2018),SuperDuke08 (10-08-2018)

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    163
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    *Belangrijkste van om het even welke rit is dat je er plezier aan hebt dus vergeet onderweg vooral niet om te GENIETEN van het motorrijden
    Wat???
    Genieten van het motorrijden?
    Neen, dat is dus niet de bedoeling, afzien, vloeken en sakkeren.
    Wenen en roepen en tieren...

ofwel die ik het al jaren verkeerd, en moet ik dringend bijles krijgen
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    4006
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk Berichten
    Neen, dat is dus niet de bedoeling, afzien, vloeken en sakkeren.
    Wenen en roepen en tieren...
    Is dat dan niet de definitie van “genieten”?

Of heb ik vroeger nie goed opgelet in de klas?
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

8 maart 2020: 2fast4u Zeelandrit: wie komt af?

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    163
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    Of heb ik vroeger nie goed opgelet in de klas?
    Wat???
    Opletten in de klas?

Mensenlief, waar ben ik hier terechtgekomen...
    Duidelijk Fake news!
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

10. The Following 2 Users Say Thank You to Koeno For This Useful Post:

Schussboelie (10-08-2018),Tam-Ara (10-08-2018)

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    515
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Ik las elders ook dat je recent je rijbewijs hebt gehaald maar dat hoeft geen probleem te zijn natuurlijk

Ik zag dat je gereageerd hebt op een topic van Mr Ace voor een sportief ritje.
    Veel plezier gewenst

Nog wat raad van "een ouwe op 2 wielen" voor dat ritje (en eigenlijk ALLE ritten die je met om het even wie zou mee rijden):

*Als je in een groep mee rijdt en niet zeker bent qua tempo dan kan je best achter de voorrijder rijden zodat je het minste last hebt van het "harmonica-effect" tijdens het rijden in groep.

*Laat je nooit (NOOIT DUS, nu niet en later ook niet ) verleiden tot het tempo van iemand anders waar jij zelf (nog) niet klaar voor bent.
    Doe de rit aan jouw eigen tempo binnen jouw limieten. Ze zullen aan de volgende afslag wel even op je wachten dus geen nood dat je de groep kwijt zal geraken. Beter even wachten dan een hoop andere problemen ten gevolge van een incident.

*Als je in groep achter een rijder met ervaring kunt mee rijden dan kan je onderweg ook ervaring opdoen qua rijlijnen, plaats op de rijweg en dergelijke. Rijden in groep hoeft dus zeker niet "eng" te zijn, wel leerzaam

*extra tips over rijden in groep kan je ook hier vinden: http://www.luiemotorfiets.nl/tips/groepsrijden/

*eigenlijk is de rest van deze website ook wel nuttig leesvoer trouwens http://www.luiemotorfiets.nl/

Eens.

Met kleine toevoeging dat het 'gewaagd is' (Lees = onverstandig) om als eerste forumrit in Lux, met drie maanden rijbewijs, je achter CrazyBen te zetten.
    Toevoeging 2: Als het gaat om gemoedsrust zou ik mezelf altijd liever achteraan zetten in plaats van als 2e. Maar ik weet dat die mening door velen niet gedeeld wordt.

12. The Following User Says Thank You to msxx For This Useful Post:

Gokke (13-08-2018)

Registratie
    Jan 2007
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
    Eens.

Met kleine toevoeging dat het 'gewaagd is' (Lees = onverstandig) om als eerste forumrit in Lux, met drie maanden rijbewijs, je achter CrazyBen te zetten.
    Toevoeging 2: Als het gaat om gemoedsrust zou ik mezelf altijd liever achteraan zetten in plaats van als 2e. Maar ik weet dat die mening door velen niet gedeeld wordt.
    Als je in uw hoofd kan houden dat je niet mee moet (niet boven uwe grens gaat) en er op de rechte stukken tijd gelaten wordt om bij te benen zie ik ook geen probleem met achteraan rijden. Voor beiden valt wat te zeggen.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    163
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
    Eens.

Eens behalve met toevoeging 2;

Als ik onzeker ben en route op GPS heb, dan zou ik mij achteraan zetten.
    Als ik onzeker ben en geen gps heb, dan zet ik mij liever als 2de...
    puur persoonlijk, maar maakt verschil voor mij

maar achter Crazy ben rijden zie ik mij nu nog altijd niet doen, kheb al langer mijn rijbewijs maar niet de kunde van de snellere mannen...
    Ik zou de periode dat iemand zijn rijbewijs heeft niet als maatstaf nemen voor zijn kunnen.
    maar veiligheidshalve zou ik toch een andere soort kennismaking zoeken
    zeker als ik ergens anders lees dat sportief zou kunnen betekene: rap rechtdoor en rustig den bocht in...
    das bij sportief beetje foutief gezien, die mannen gaan soms rap rechtdoor, maar altijd rap den bocht in

15. The Following 2 Users Say Thank You to Koeno For This Useful Post:

Mister_Ace (11-08-2018),msxx (10-08-2018)

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Gelijkaardige Onderwerpen

1. Rusty Tour 2018
    Door Cowboy in forum GPS Routes
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 25-08-2018, 18:28
  2. Reacties: 2
    Laatste bericht: 22-05-2017, 17:36
  3. zotten gezocht voor klein ritje
    Door Valmo 23 in forum Meet en Greet
    Reacties: 136
    Laatste bericht: 07-11-2014, 15:42