Resultaten 1 t/m 7 van 7

Onderwerp: The Dutch 1000

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    29

The Dutch 1000

The Dutch 1000, hier al van gehoord?
    Zoals de naam al half verklapt: rit van 1000 km doorheen NL. Bedoeling is om dat af te malen in 24 uur, via een aantal checkpoints.

Zou normaal dit jaar voor het eerst doorgaan, maar was organisatorisch toch wat meer werk dan eerst gedacht, dus dit jaar werd er een "generale repetitie" gedaan. 500 km, zo weinig mogelijk autostrade.
    En ik was erbij

Verslag vind je op https://jeanlemotard.wordpress.com/2...0-editie-2018/

De datum voor volgend jaar - dan écht 1000 km - is ook al bekend: weekend van 15 juni.
    Link naar Facebook-event: https://www.facebook.com/events/335639343675853/
    Gratis Jean Le Motard sticker? Hier aanvragen

Bezoek mijn motorblog: Jean Le Motard
    Like Jean Le Motard op Facebook

2. The Following 2 Users Say Thank You to janl For This Useful Post:

dirjax (14-09-2018),McDaddy (14-09-2018)

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    80
    Spijtig dat ze hun rit gelijk leggen met de 1000bochten rit...
    anders had ik deze ook wel gedaan...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    2906
    Eerste wat ik merk is dat de routes per GPS-gebruiker al niet dezelfde zijn dus dat lijkt me alvast een "klein werkpuntje" voor de echte editie

Wat de route zelf betreft (ik kan enkel uitgaan van de door jou beschreven versie) kan ik alvast stellen dat 1000km van DAT soort banen onbegonnen werk is. Enerzijds (ik neem mezelf even als "slecht voorbeeld" of referentie) heb je een gemiddelde nodig van meer dan 40km/hr over de 24 uur. Wanneer IK een leuke rit op kleinere wegen aan het rijden ben (dus niet door de Eifel aan het vlammen maar door , bijvoorbeeld, de Noorderkempen) dan moet ik alvast redelijk "vlot" rijden om een gemiddelde te houden van 50km/hr.
    Anderzijds dien je daar ook nog "gewoon" de tankstops bij te rekenen en je hebt haast geen tijd meer om te eten (tenzij je hem uitrijdt op RedBull en chips natuurlijk ), stoppen wanneer de natuur roept etc.
    Dat is waarschijnlijk "leuk" voor een tijdje maar zeker niet voor 24 uur aan één stuk.

Ik ken er een paar die een Iron Butt gedaan hebben door stukken van Europa (voornamelijk snelwegen want anders lukt dat helemààl niet ) en die melden me allemaal dat de zwaarste vijand de vermoeidheid is.
    Tenzij je dus ongelukken zoekt zijn "kleinere banen" vermoedelijk geen optie .

Vergelijkbaar is er bijvoorbeeld jaarlijks de "Big 5". Dat zijn "maar 555km". Vertrek tussen 0700hr 's morgens en 0800hr 's morgens. Aankomen vóór 2400hr. Die heb ik al wél een keer gereden en ook daar zijn ze "verplicht" (ze kunnen dus eigenlijk niet anders, niks moet natuurlijk) om er saaie lange stukken rechtdoor in te steken omdat er een pak deelnemers anders ,ofwel een hele tijd buiten tijd, ofwel gewoon NIET aan zou komen.

Dat mensen deelnemen aan de Hard Alpi Tour lijkt mij bijvoorbeeld gewoon dikke fun
    Daar ga je ook lichaam en geest "uitputten" maar de afstand is (uiteraard, want grootste deel offroad) een stuk minder maar het rijplezier is wel dik OK .

Ik wens die organisatoren succes toe met hun rit, maar mij gaan ze er alvast nooit zien.
    Mogelijk willen sommigen één en andere bewijzen (aan zichzelf of aan anderen) maar "plezierig" kàn dat volgens mij gewoon nooit zijn
    Bike history: GSX-F 750, RF-900, R1, V-Max, CBR 1100xx, ZZR 1400, Tiger Explorer, SMT, Tiger 800XCx.
    Present
    : Tiger Explorer XCa & Bonneville T-120

Cowboy is my middle name.........
    Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Mar 2013
    Thanks
    29
    Klopt inderdaad, 1000 km over het soort wegen van de 2018-editie (en aan de gemiddelde snelheid van de 2018-editie) is niet te doen. De organisatie zegt ook dat het de bedoeling is voor 2019 een 1000 km-route uit te stippelen over vlottere wegen.
    De gemiddelde snelheid zou voor mij alleszins een stuk hoger moeten liggen, want aan 50 gemiddeld (inclusief stops gerekend), dan ben je al 20 uur onderweg. En 20 uur is eigenlijk teveel van het goeie hè. Vermoeidheid waardoor het gevaarlijk gaat worden ...
    Dus hoe ze dat gaat doen, moet ik ook nog zien.

Bedankt voor de Big 5 tip, had ik nog nooit van gehoord. Interesting
    Gratis Jean Le Motard sticker? Hier aanvragen

Bezoek mijn motorblog: Jean Le Motard
    Like Jean Le Motard op Facebook

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    2906
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janl Bekijk Berichten
    Bedankt voor de Big 5 tip, had ik nog nooit van gehoord. Interesting
    Is in het motorwereldje vooral gekend bij "veelrijders" en Harley-Davidson-rijders.
    Wordt ook door een HD-club georganiseerd.
    De routes zelf vond ik persoonlijk maar niks. Eerste 150km en laatste 150km waren saaie N-wegen
    De overige 250km zijn meestal ergens in de Ardennen al verschilt elke editie van regio.
    Elk jaar wel pakweg 750 deelnemrs of meer en als je omstreeks 0800hr vertrekt ben je "laat". Zelfs aanmelden om 0700hr is al "laat"
    De kostprijs is "redelijk hoog" in vergelijking met andere motortreffens, maar de organisatie van de stops is absoluut top dat wel
    ALS je hem rijdt zou ik alvast een comfortabele motor aanraden (zoals voor deze editie die je gereden hebt )
    Bike history: GSX-F 750, RF-900, R1, V-Max, CBR 1100xx, ZZR 1400, Tiger Explorer, SMT, Tiger 800XCx.
    Present
    : Tiger Explorer XCa & Bonneville T-120

Cowboy is my middle name.........
    Lifetime member of the "National SARCASM Society"

7. The Following User Says Thank You to Cowboy For This Useful Post:

janl (15-09-2018)

Registratie
    Feb 2013
    Thanks
    47
    Een 1000km rit met de chrono in een land zo plat als een pannekoek en waar je beboet wordt vanaf 1 km/u limietoverschrijding
    No thanks...
    Previously known as Flip848

Registratie
    Feb 2017
    Thanks
    409
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CBR_dude Bekijk Berichten
    Een 1000km rit met de chrono in een land zo plat als een pannekoek en waar je beboet wordt vanaf 1 km/u limietoverschrijding
    No thanks...

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    Life's a Journey not a Destination..

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten