Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 t/m 40 van 46

Onderwerp: KTM Adventure 790

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4514
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Belgische prijzen

- 12500 €
    - 13500 € voor de 'R'

Lijkt mij te concurreren in eigen huis met de 1090 ADV, die op zijn beurt en om die reden zou gaan verdwijnen las ik elders.

Als de Tenere zoals te verwachten een stuk onder de 10000€ zal blijven, is de meerprijs van de KTM toch behoorlijk te noemen voor amper 20pk extra.
    Daar zit al direct korting op hoor.

Registratie
    Dec 2011
    Thanks
    0
    Ik vind de niet R echt te lelijk voor woorden precies of hij zit vooraan door zijn vorkpoten. De prijs vind ik ook te hoog. Ik denk dat de tenere 700 het beter gaat doen in de markt. Velen staren zich ook blind op specs van de fabrikanten maar dat wil zeker niet altijd iets zeggen.

Registratie
    Jul 2007
    Thanks
    322
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    De mannen van de boekskes kunnen best schrijven dat de Deauville de ideale commuter is, zij gebruiken hem er niet voor.
    De enig die ik ken is NATAS en die doet dat ook alleen maar omdat hij nog een hele selectie andere fietsen heeft om in het weekend uit te kiezen.
    allez, de laatste reply voor weer enkele maanden

ik doe mijn woon-werk met al mijn motoren, tweetakt, 4takt, deauvilles ( jawel dullville's ondertussen )

DE IDEALE zou ik ze NIET noemen, soms noem ik ze zelfs "te gevaarlijk " voor woon-werk ( maar dat is omdat ik dan in mijn ogen teveel tijd nodig heb om iets of iemand voorbijtegaan op een veilige manier, dan is de deauville toch echt wel onderpowered.

true, hij is goedkoop, comfortabel, onverwoestbaar ( trust me on that one ), zuinig, en relatief vlot MEEGAAND met het verkeer.

geef dat ding 100 a 130pk en je hebt wel degelijke de ideale WW motor.

telkens ik dan overstap op de superduke 1290R.... ben ik NIET sneller op het werk, niet vermoeider.....echter wel relaxter, uitgerust als het ware ( en dat heb ik op de deauville niet of minder ) reden hier is weer het gebrek aan power om snel en veilig een situatie te passeren.

om die reden zal je mij tegenkomen op een dolville..... tijdens de winter.

te traag, heel goedkoop, kost geen bal dus laat maar vallen, zoutpekel aanslag...... pfffff who cares.

momenteel, + temp..... staan beide dollen werkloos stil en sleurt de SD mij naar het werk.

just saying, goed...jazeker ( en sportiever mee te rijden dan velen denken, hebben er al ondervonden ook )

maar DE beste.....hangt vooral van je afstand en welk gebruik van wegen af.

voor mijzelf, 77kmper dag ( 77km file ) of 260km ( 259km file )

48360616_10217554203787532_5565651959140057088_o.jpg

Registratie
    Jul 2010
    Thanks
    628
    De eerste indrukken over de KTM 790 Adventure en Adventure R beginnen te vallen.

Bij deze: Bennetts

Typisch gebruik:

of was het dit:

Everybody dies. Not everybody lives.

5. The Following User Says Thank You to Leville For This Useful Post:

Schussboelie (14-03-2019)

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3145
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leville Bekijk Berichten
    Typisch gebruik:

Zo gebruiken de meesten hem, maar dan voornamelijk om rubber van de banden te sparen
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

7. The Following User Says Thank You to Cowboy For This Useful Post:

lukkep (13-03-2019)

Registratie
    Jul 2010
    Thanks
    628
    MaxxMoto heeft veel positiefs te zeggen over de 790 R. Geen allemansvriend. Maar veel pluspunten voor wie op zoek is naar dit soort machine.
    Everybody dies. Not everybody lives.

9. The Following User Says Thank You to Leville For This Useful Post:

adventurer (27-07-2019)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4514
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leville Bekijk Berichten
    MaxxMoto heeft veel positiefs te zeggen over de 790 R. Geen allemansvriend. Maar veel pluspunten voor wie op zoek is naar dit soort machine.
    Precies iets voor mij...
    Nu nog de mooie ingewerkte handvatverwarming zoals op de 1290 en ik ruil de mijne om!

Registratie
    Oct 2013
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Precies iets voor mij...
    Nu nog de mooie ingewerkte handvatverwarming zoals op de 1290 en ik ruil de mijne om!
    Ik heb met de 790 gereden en stuurt echt strak en gewicht laag voel je goed ,heel handelbaar ;alléén motor vond ik wat tegenvallen maar valt mee te leven met alle snelheidslimieten op de wegen

12. The Following User Says Thank You to jezus For This Useful Post:

Schussboelie (30-07-2019)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4514
    Ik ben sinds gisterenavond met de 790 Adventure R onderweg.
    Van bij de dealer meteen de velden ingedoken en man, toch een groot verschil met mijn 1290 SuperAdventure R.

De 790 zit compacter, mijn benen zitten meer geplooid en ik zit veel korter op het stuur en de spiegels.
    De houding is precies wat assertiever en sportiever maar niet ongemakkelijk.
    Op de 1290 zit je echt meer in een zetel, al valt dat gevoel in vergelijking met mijn voormalige R1200RT uiteraard ook helemaal in het niets.
    De krappe beenhoek zou misschien ooit wel een probleem kunnen worden op lange ritten.
    Dat valt wellicht op te lossen met het comfortzadel dat je een 3cm hoger kan plaatsen maar dan verlies ik weer stabiliteit bij stilstand, ik kan nu met het standaardzadel de voeten net niet plat zetten.
    Ik voelde vanochtend op de autosnelweg wel duidelijk dat de benen meer wind vangen dan op de 1290.
    Ook het hoofd zit flink in de wind maar daar valt met het standaardscherm van de 790 Adventure S of een aftermarket product wel een mouw aan te passen.
    Toch is de 1290 op de autosnelweg duidelijk (en niet geheel onverwacht) comfortabeler, bezadigder te rijden.

Rijden doet dat ding als een fiets.
    Hij is echt voelbaar lichter en je merkt ook duidelijk dat het zwaartepunt lager zit.
    Het is geen crosser of enduro, dat heb ik ondervonden toen ik er op een smal paadje aan moest sleuren om omgekeerd te raken.
    Tijdens het rijden geeft de moto me echter meteen veel vertrouwen, op het veld maar ook op de weg.
    Ik ben ervan overtuigd dat ik met deze motorfiets mee plezier kan beleven dan met de 1290, en daar heb ik me nochtans al wreed mee geamuseerd.

De vering is precies wat harder en springeriger, ook in vergelijking met de Yamaha Ténéré 700 waar ik een maand of wat geleden mee op pad mocht.
    Raar genoeg had ik daar vooral op de weg last van, op drempels waar ik met de 1290 zo overvlieg.
    Off-road vond ik de fiets zeer stabiel en zelfs comfortabel.
    't Zal aan mij liggen.

De remmen zijn, naar mijn ervaring volledig volgens KTM gewoonte, in één woord subliem.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jezus Bekijk Berichten
    Ik heb met de 790 gereden en stuurt echt strak en gewicht laag voel je goed ,heel handelbaar ;alléén motor vond ik wat tegenvallen maar valt mee te leven met alle snelheidslimieten op de wegen
    Ik vond de motor eigenlijk meer dan bekwaam.
    Je moet wel wat meer schakelen en je hebt niet het koppel van een dikke twin (ben nogal dikwijls stilgevallen) maar voor de rest ging dat ding zo snel als ik wou.
    Ook vanochtend op de autosnelweg geen last van gehad.
    In de plaats van 180 zit je dan in een mum aan 150km/u (in Duitsland uiteraard ) maar ik heb tot nog toe nog nergens het gevoel gehad een gebrek aan vermogen ter beschikking te hebben.
    Daar zal het, voor mijn part in alle geval, niet aan liggen.
    Klinkt ook best leuk, met de standaard uitlaat.

Weet je wat ik het meeste mis? Stomme dingen.
    • Automatisch uitgaande pinkers.
    • Bandendruksensoren (op te lossen met Garmin).
    • Geïntegreerde bediening van de handvatverwarming ipv met een aparte knop op het stuur.

De Rally stand in de elektronica is wél heel geestig, daarmee kan je zelf de gevoeligheid van gasrespons, ABS, tractiecontrole en motorslip instellen.

Ik ben er nog niet helemaal uit.
    Ik heb mijn vorige, relatief sportieve wagen weg gedaan voor een comfortabelere bompakar omwille van de vele uren en kilometers die ik er in doorbreng op mijn dagelijkse traject tussen Lommel en de Antwerpse haven (80km enkel, nogal wat autosnelweg).
    Nu overweeg ik het omgekeerde voor de motor.
    De 790 is meer fun, zeker offroad, en een tweede motor zit er niet in.
    Wil ik het (autosnelweg-)comfort ervoor laten schieten?

Vanavond in het naar huis nog eens wat dingen proberen...

14. The Following 3 Users Say Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

Cowboy (27-08-2019),E.M. (27-08-2019),Leville (27-08-2019)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4514
    Ok, ik mis nog iets.
    De brandstofaanduiding is een staafje waar bovenaan 1/2 staat.
    Ik weet nog niet goed wat ik er van moet maken.
    Betekent dit dat je pas iets weet als de bak halfleeg is?

In ieder geval, tot gisterenavond zo'n 250km gereden toen dat pas begon te zakken.
    Een 3-tal km later was ik thuis en stond dat halfweg.
    Toen ik vanochtend terug startte gaf die ineens in het rood Low Fuel aan!
    Ben dan maar meteen gaan tanken en heb er 16l in gekregen, het volume van de tank zou 20l zijn.
    Dat zit dus nog niet helemaal goed.
    Ik mis dus ook de actieradius aanduiding van de 1290...

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten