Pagina 15 van 15 EersteEerste ... 512131415
Resultaten 141 t/m 143 van 143

Onderwerp: EM's mega mini roadtripje okt. 2018

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    2972
    Iets te vroeg wakker, dus maar snel een klein filmpke vd laatste rijdag online gezwiert.
    Stukje bochtenfun tussen Sant Pere de Terelio & Joanetes, onder de Pyreneën.

Fietspadbaantje, nogal bochtig en zeer gevariëerd, wijt geen hoogte verschil. Van zulke baantjes hou ik echt, bochtig, smal & weinig zicht dus minder gassen voor dezelfde fun.
    Deze keer wel iets te veel kans op shit op de baan. Modder, stront, gravel, koeien, auto's etc ... op dit baantje viel het nu wel dik mee, dat was niet echt het geval op de baantjes voor de stop, en er vlak na (paar keer voorwiel kwijt).

Dit was wel +- het dagtempo op zulke baantjes, die dag toch een +- 300km gedaan van zulke baantjes zonder middenstreep (van de 530km).
    Het lange roadtrip tempo = minder hard gassen en remmen, anders voel je dat op't einde vd dag aan de handen.
    En zoals voordien al aangegeven, 't lijkt niet echt bandenverslindend, maar dat is het dus blijkbaar wel.

't geluid van de nieuwe GoPro's suckt wel fenomenaal
    De stabilisatie is wel cool.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

MEDEDELING VAN HET BESTUUR:
    De 2fast4u kalender voor 2019 staat online en de lidkaarten 2019 zijn te koop in de webshop.

2. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

denWINNE (02-11-2018)

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    67
    (bijna) altijd in dezelfde versnelling ?

En hoe lukte dat om de ketting te smeren met die "vastklipsende hendel" (weet niet goed hoe 't anders te noemen) die jouw achterwiel omhoog tilt ?
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    2972
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flupp Bekijk Berichten
    (bijna) altijd in dezelfde versnelling ?
    Op dit stuk, yep, 2de. (op de meeste van deze wegjes trouwens).
    Alles tussen 45 & 135 ofzo.
    Paar rechte stukken snel naar 3de en terugschakelen naar 2de bij het inremmen, al denk ik hier alvast niet veel geschakeld te hebben. Vaak stop ik gewoon op 130 op zulke wegjes en doe ik de moeite niet om 30-100 meter in 3de te rijden.
    Elke dag werd ik alvast wat meer lazy kwa schakelen en remmen en kwam het er gewoon op neer een goed gemiddelde te halen. Het vuil op de baan valt hier ook minder op, maar het is er wel. De laatste week had ik na 500km ook geen enkel last meer vd vingers (de eerste week wel).
    Op 1:42 bv. 1/3de van het wegdek vol met zeer slipperig stof.
    Modder & stof ontwijken was tbh makkelijker dan dikke stenen. Om een of andere reden lijken die minder intimiderend en had ik vaak focus problemen (aka ik keek en reed er 3x recht op ipv er vlak naast).
    Alle shit op de baan was wel 80% vd tijd pas op de laatste seconden zichtbaar. Vaak wel voorspelbaar (zijweg), maar ook vaak niet (boord op de baan), soms kilometers geen spoor, en opeens de volledige weg vol, soms uren alles droog, en opeens de weg vol kleddernatte modder.
    In de Cevennen op de kleine wegen, het paradijs van de kastanje boom, wel enorm veel meters bomvol natte platgereden kastanjes op de baan. Al heb ik daar nooit een slipper op gehad. Verbazingwekkend veel grip erop in feite

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flupp Bekijk Berichten
    En hoe lukte dat om de ketting te smeren met die "vastklipsende hendel" (weet niet goed hoe 't anders te noemen) die jouw achterwiel omhoog tilt ?
    De Snapjack ?
    Verbazingwekkend goed en snel.
    1x mini probs gehad op een zeer stoffige tankstation parking, daar schoof de poot de eerste 2x mee met de rubber op de ondergrond.
    Voor de rest steeds van de eerste keer het achterwiel omhoog en vrij.
    Belachelijk duur voor wat het is, maar wel belachelijk handig, zeker op solo roadtrips.
    Laatst gewijzigd door E.M.; 05-11-2018 om 00:43.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

MEDEDELING VAN HET BESTUUR:
    De 2fast4u kalender voor 2019 staat online en de lidkaarten 2019 zijn te koop in de webshop.

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten