Pagina 2 van 15 EersteEerste 1234512 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 143

Onderwerp: EM's mega mini roadtripje okt. 2018

Registratie
    Dec 2011
    Thanks
    182
    Als je aan de Cevennes nog ergens wilt overnachten...
    Portes Des Cevennes
    Scherp van prijs en het zijn geen app maar degelijke huisjes.
    Ze doen niet moeilijk om moto's aan het huisje te zetten.

Registratie
    Aug 2004
    Thanks
    3
    Top, kunnen we via een dagelijks verslagje en foto/vidéo reportage meegenieten van dit tripje. Amuseer u alvast met de planning. :-)
    Comming soon, new trips
    De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
    ------>>> DOMINO <<<------

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3038
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ECHELON Bekijk Berichten
    Als je aan de Cevennes nog ergens wilt overnachten...
    Portes Des Cevennes
    Scherp van prijs en het zijn geen app maar degelijke huisjes.
    Ze doen niet moeilijk om moto's aan het huisje te zetten.
    Thnx, recommendaties van overnachtingen kan ik zeker en vast gebruiken.
    Dat is niet mijne sterkste kant.
    Ga het wel puur op hotels + B&B's houden.
    Als ik vd moto afstap, is't snel bagage binnen zetten, doesjke, in't resto iets eten met een huiswijntje, dan planning maken aan de bar voor de volgende dag (met wijn, pintje of rum), en s'ochtends vroeg terug vertrekken. Resto dus liefst in hotel of vlakbij de B&B. korte wandelafstand, geen moto meer.

Op de vorige mega trip zijn er maar een paar hotellekes echt toppers gebleken.
    Waaronder dat in de Cevennen, "Le Mas du Seigneur". Dikke aanrader, huislijke sfeer en good food, alles lokaal. (voor de eerste keer genoten van spruiten, go figure). Maar het ligt niet in een gebied waar ik nu zou overnachten.

Het andere in Frankrijk was in het lage stuk vd Pyreneën. "Auberge du Moulin", t'is een resto, maar er vlak over was er een overnachtingsplaats. Daar heb ik nog de beste herinnering aan wegens het overheerlijke eten, de beste huiswijn (met marge) vd hele trip, maar vooral de rumtasting tot een pak na sluitingsuur met de uitbater en een expert/consultant in bepaalde wijntechnieken. Altijd een plezier als ze meerdere soorten Ron Zacapa kunnen aanbieden.
    Voor deze zou ik bijna een omwegske maken, ligt deze keer ook niet echt in overnachtingsgebied.
    Laatst gewijzigd door E.M.; 26-09-2018 om 22:34.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3038
    Het route plan wat aangepast ivm het weer.
    Ik ga niet de flexibiliteit hebben van de vorige reis (Alpen + Dolomieten geskipt wegens 50cm sneeuw om dan maar te gaan spelen in de Jura, Alpes Midi, Verdon & Ardeche).
    Daar is de periode te kort voor, en de afstand te groot.

Dus heb ik het gebied opgedeeld in apparte gebieden per funfactor.

click to see full image

De bedoeling is om bij goed weer langer te vertoeven in de superb gebieden (S1 etc ...)
    Veel opties, fietspadwegjes, lusjes, U-turns om wat meer hairpins op den teller te zetten, plekken waar ik met plezier extra km's kan doen.

De blauwe gebieden zijn gewoon goed. Nog genoeg bochtmateriaal, soms kanjers van baantjes ... maar niet veel opties. (hooggebergte behoort daar dus ook bij). Als het regent hou zal ik de route gewoon volgen. Hier zitten ook de snelle sweeper baantjes tussen. Hier ga ik gewoon 1 a 3 goede trajecten proberen door te maken.

De rode gebieden zijn fucked. ge moet er door of ge geraakt niet naar het volgende stuk, necessary evil. Dorp na dorp, grotere banen, gebrek aan bochten etc ...
    Deze stukken vragen best wat planning om er toch door te geraken zonder geflitst te worden of in slaap te vallen.

Tijdens de eerste reis had ik hoge verwachtingen van de Pyreneën, maar vond ik het maar matig vs de rest.
    Alle zwarte superb gebieden waren onverwacht, had er bijna geen planningswerk ingstoken (dat stak toen bijna allemaal in het hooggebergte).
    - S1 - Cevennen
    - S2 - Haute Languedoc
    - S3 - zal het maar Catharen noemen, bangelijk cruisen, zitten zeer technische stukjes tussen.
    - S4 - fucking hel! zeer vette kleine banen, laaggebergte (leukste 50km vd hele trip lag hier).
    - S5 - rond Barcelona, super bochtig en technisch maar soms echt stoffig
    - S6 - yummie !
    - G4 - sweepers, bangelijk om afstand prettig te overbruggen
    - S7 - OMG, canyon carving tussen roze rotsen (naar Onda), subliem en prachtig gebied
    - S8 - stoffig naar de zeekant, maar zeer bochtige stukjes (doch minst leuke vd zwarte superb gebieden).

Tijdens het hele Spaanse stuk wel het ene prachtdorp na het andere (de G's in Spanje), zeker uit de echte kustgebergtes.
    Ik zal deze keer waarschijnlijk ook tijdens de wijnoogst toekomen, dus opletten voor die wijnkarrekes die op't gemak over de voor de rest lege wegen tuffen.

Braaaaaaaap braaaaaaap

.

5. The Following 3 Users Say Thank You to E.M. For This Useful Post:

coohhooc (26-09-2018),De makke (27-09-2018),SuperDuke08 (26-09-2018)

Registratie
    Nov 2017
    Thanks
    12
    In het stukje S4 ligt Masia la pineda een b&b van nederlanders en de eigenaar is ook een fanatiek motor rijder .
    Je kan er je motor in de garage zetten en ze hebben alle werktuig aanwezig om aan je motor te sleutelen in dien nodig .
    Het eten is er ook dik ok , alleen is het wel een beetje prijzig maar had er zelf geen spijt van vorig jaar.

Het is maar een tip .
    2015 Kawasaki Zx10R in't groen met wit en een spikkeltje rood & geel met ne grote idioot er boven op.

7. The Following User Says Thank You to Fredjeuh For This Useful Post:

E.M. (27-09-2018)

Registratie
    Sep 2018
    Thanks
    0

EM's mega mini roadtripje okt. 2018

Woon zelf in Sw France en rij daar dus vaak tripjes 3-4 dagen.
    Doe graag de n260.
    Die is duimen en vingers aflikken.
    De route die ik hieronder heb staan doe ik regelmatig , in Cadaques is top restaurant eindpunt is waar ik woon.
    Heb die 2 weken geeden op 7 uur gedaan met mijnen Bonnie.
    Heb net gisteren nieuwe ktm 1090 opgepakt , morgen met camionet en moto naar huis. Maandag morgen de Pyrénées in met de nieuwe moest ge richting N260 komen pm maar gaan we samen ergens wijntje drinken

Sent from my iPad using Tapatalk

9. The Following User Says Thank You to Twisty For This Useful Post:

E.M. (28-09-2018)

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    2962
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Twisty Bekijk Berichten
    Voor de Fré wordt dat dus een tripje van pakweg 3 uur
    Bike history: GSX-F 750, RF-900, R1, V-Max, CBR 1100xx, ZZR 1400, Tiger Explorer, SMT, Tiger 800XCx.
    Present
    : Tiger Explorer XCa & Bonneville T-120

Cowboy is my middle name.........
    Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    460
    In de Cevennes zijn wij in B&B Dans les Cevennes verbleven. Spotgoedkoop, rustig gelegen, en als je wat Frans kan … de uitbater is een echte motorrijder met veel verhalen...

Kamers zijn heel basic, de muren dun en de uitbater snurkt... dat dan weer wel.

https://www.booking.com/hotel/fr/b-a...oom=#hotelTmpl
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

12. The Following User Says Thank You to adventurer For This Useful Post:

E.M. (28-09-2018)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3038
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Twisty Bekijk Berichten
    Woon zelf in Sw France en rij daar dus vaak tripjes 3-4 dagen.
    Doe graag de n260.
    Die is duimen en vingers aflikken.
    De route die ik hieronder heb staan doe ik regelmatig , in Cadaques is top restaurant eindpunt is waar ik woon.
    Heb net gisteren nieuwe ktm 1090 opgepakt , morgen met camionet en moto naar huis. Maandag morgen de Pyrénées in met de nieuwe moest ge richting N260 komen pm maar gaan we samen ergens wijntje drinken

Sent from my iPad using Tapatalk
    Wel daar had ik toch een vraag over... aangezien de N260 bij vele kennissen als een favorietje naar boven komt.
    Maar mijn beeld is dat de N260 (Google Maps) toch niet zo bochtig is vs het ander geweld dat er rond ligt.
    Of ik heb een heel andere smaak in wegen (kan best), of de meeste fanaten hebben nog niet veel op de bochtigere kleinere banen gereden?
    T'is een N weg = breder + vrachtwagens (mijn ervaring in Spanje (globaal gezien), tot nu toe waren mijn favorieten die met 4 cijfers die het nodige mapstaar geduld vragen om te vinden Dit zijn naar mijn ervaring ook de enige baantjes waar een plakaatje van 50 of 30 per uur met groot gejuich onthaald worden

Ik had eerder dit voor ogen (Google Maps route) . klein stukje N260 & om vrij snel af te wijken richitng kleinere bochtigere materiaal (en zo de saaiste stukken vd N260 volledig te vermijden).
    Stukje vd brede (maar bochtige) N260 (Streetview), paar km saaie tussenweg GI-400 (Streetview) + cruisen op de BV-4031 (Streetview), dan begint de echte fun op het (in goede staat zijnde?) fietspad binnenwegje (Streetview), om nadien het ferm bochtenbaantje op te gaan richting westen - Gi-402 (Streetview), richting Zuid via onbekend (anderhalven otto breed) baantje (Streetview), en zo via Alpens via de BP-4654 (Streetview)
    't begin van mijn favoriete stukje vd vorige megatrip. (dat ik deze keer toch +2x hoop te doen if time allows me).

Een van mijn "ergernissen" in hooggebergte (reken daar ook al maar Suaerland bij) is dat je steeds in de valleien op grote drukke wegen komt die toch wat slaapwekkend zijn (ook de N260 lijkt me zo te eindigen). Ok voor 5 minuten, maar meestal duurt het toch wat langer.
    Laatst gewijzigd door E.M.; 28-09-2018 om 22:22.

Braaaaaaaap braaaaaaap

.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3038
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten
    Voor de Fré wordt dat dus een tripje van pakweg 3 uur
    3 uur rookpauzes bedoel je ?

Braaaaaaaap braaaaaaap