Pagina 1 van 15 123411 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 143

Onderwerp: EM's mega mini roadtripje okt. 2018

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3080

EM's mega mini roadtripje okt. 2018

Ben stilletjesaan finaal de knoop aan't doorhakken om toch nog een moto tourke te doen naar Moraira, juist zoals 5 jaar terug met de Mega Road Trip, maar dan in mini versie (2 weken, enkel Frankrijk en Spanje, wel terug (dezelfde) bday party in Moraira - 3 dagen ginder).

DE ROUTE IN GROTE LIJNEN
    Vertrek vrijdag 12 oktober naar Parijs, vandaar de moto trein naar Avignon waar ik zaterdag de moto kan oppikken om 9:30.
    Van daaruit eerst zo snel mogelijk de saaiheid doorkruisen zodat ik eindelijk de volle ronding van de band in bochtig gebied kan benutten.
    Cevennen --> Haut Languedoc --> Pyreneën (vooral 't stuk in de Catharen - de lage Franse kant tussen Marcassone & Perpignan) --> snel de echte Pyreneën over naar Spanje om vanaf daar het walhalla van Spaans bochtplezier volop te benutten via de kustgebergtes tot Moraira (onder Valencia) ... in't weekend blijf ik 3 dagen in Moraira maffen bij een maat, en vertrek nadien door dezelfde gebieden (maar via ander parcours) terug.
    Zaterdag 27 oktober rond 18:30 moet de moto terug de trein op en zondag ochtend van Parijs naar huis.
    In't totaal een 4500 à 5000 bochtige km's. + Parijs Brussel x2

HET CONCEPT
    Nieks vastleggen van hotels, laagseizoen + solo ...
    Elke dag een route maken die wel de ruwe lijnen volgt, maar vooral proberen regen te vermijden door creatief de route te veranderen indien nodig. Niet te veel hooggebergte (tbh Pyreneën zijn me toen wat tegengevallen vs de kwaliteit van het bochtplezier in de onbekende laaggebergtes), enkel bochtige wegen, van dubbel rijvak tot fietspadbaantjes (en vooral veel van de kleinere baantjes), geen snelweg, en enkel stukken rechte wegen als het niet anders kan.

In feite hetzelfde concept als vorige keer, maar korter, meer focus op de Spaanse asfalt, en hopelijk minder "zonder naft vallen" (al steekt het weer tegen in de leukste gebieden de naftpomp te vinden.), en ook minder bandenwissels.

Soit, dit wordt weer een threadje om wat antwoorden te krijgen op route planning vragen, alsook het plan wat te documenteren zodat de medemotard misschien wat inspiratie kan opdoen.

En hoogst waarschijnlijk zal ik weer dagelijks een dagboek verslagje neerpennen om de gemiddelde 2fast'er wat te ambeteren tijdens hun regenachtige herfstdagen.

Gebieden legende:

Laatst gewijzigd door E.M.; 26-09-2018 om 22:23.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

.

2. The Following 15 Users Say Thank You to E.M. For This Useful Post:

Antropos (27-09-2018),BCM (15-10-2018),Cowboy (26-09-2018),De makke (26-09-2018),dirjax (26-09-2018),Drummer (26-09-2018),GxerMark (27-09-2018),Kraaknagel (26-09-2018),Leville (26-09-2018),Mister_Ace (28-09-2018),scarver (26-09-2018),smurfke666 (26-09-2018),SuperDuke08 (26-09-2018),Triumph06 (28-09-2018),WhiteLeather (26-09-2018)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3080
    S 1 - DE CEVENNEN

(click for large image )

Kreeg er vorige keer vanaf de eerste km al een ferme smile van onder de helm.
    Zalige kronkelende baantjes zonder einde, zeker de kleinere.
    Vaak goede asfalt, soms ook niet (maar nog dik te doen).
    Bekend voor de Gorges du Tarn (ook zalig baantje voor de moto), maar zeer zeker evenveel fun op de andere baantjes naast de rivieren.
    Ook de bergwegjes moesten niet onderdoen.

Soit dit jaar hoop ik er 2x meer tijd in vertoeven.
    Enige nadeel vorige keer waren de kastanjes, die soms met hopen een papje op de weg vormden, soms mooi verstopt achter een bocht.
    Wel bijna geen kat op de baan buiten het seizoen

Doel, een paar van de bochtenklasiekers meepakken (nee niet de welbekende "Corniche des Cevennes" die ter vergelijking met de rest er niet goed uitkomt), maar ook de kleinere fietspadwegjes die hopelijk nog in goede staat zijn (duimen op Google Streetview accuraatheid).

Grote moeilijkheid ... tankstations vinden, lange afstanden tussen de dorpen als je de kleinste wegjes neemt, en ik schat dat er 4x zo weinig tankstations zijn als in de Eifel. Heb zelfs al een paar keer ferm het routeplan moeten aanpassen om er tussen 80 & 160km een tankstation tussen te krijgen.
    Laatst gewijzigd door E.M.; 26-09-2018 om 22:22.

Braaaaaaaap braaaaaaap

.

4. The Following 2 Users Say Thank You to E.M. For This Useful Post:

Claus (26-09-2018),Mister_Ace (26-09-2018)

Registratie
    May 2008
    Thanks
    22
    Zeer benieuwd. Deze volg ik

Sent from my iPhone using Tapatalk
    carpe diem!
    insanus sanus est..

SUZUKI GSX-R 1000 K4 (circuitbeest)
    VIRUS (straatripper)

6. The Following 2 Users Say Thank You to Cisse For This Useful Post:

E.M. (26-09-2018),Smiley (26-09-2018)

Registratie
    Dec 2011
    Thanks
    183
    Aan de rechterkant van Avignon liggen nochtans ook schoon wegen ze.
    https://www.routeyou.com/en-fr/route...st-mitre-sault

Gewoon rijden tussen Lourmarin, Menerbes, L Isle-sur-la-Sorgue, Gordes, Roussillon en Rustrel.
    Velen van die steden staan in de lijst van "Les plus beaux villages"

Die Rustrel was prachtig om te zien ik wist zelfs niet dat zoiets bestond in Frankrijk:
    Google Street Viewke

8. The Following User Says Thank You to ECHELON For This Useful Post:

E.M. (26-09-2018)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3080
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ECHELON Bekijk Berichten
    Aan de rechterkant van Avignon liggen nochtans ook schoon wegen ze.
    https://www.routeyou.com/en-fr/route...st-mitre-sault

Gewoon rijden tussen Lourmarin, Menerbes, L Isle-sur-la-Sorgue, Gordes, Roussillon en Rustrel.
    Velen van die steden staan in de lijst van "Les plus beaux villages"

Die Rustrel was prachtig om te zien ik wist zelfs niet dat zoiets bestond in Frankrijk:
    Google Street Viewke
    Geloof ik best, en op de mega trip heb ik daar dan ook 4 dagen vertoefd (rechts van Avignon).
    Maar het wordt nu al wringen om niet +500km per dag te doen. Dus het zal steeds richting einddoel zijn met lusjes ertussen. Zo heb ik nog steeds flex voor op een regendag een gebied in minder detail te doen (vooral liefst geen 15km fietspad door een bos op een regendag, op dat moment vind ik de leukste wegjes het minst leuk met het gevaar van natte bladeren over heel de weg (het is mid + eind oktober dan).

Ik bouw flexibiliteit in mijn routeplanning door 1 traject te maken vol bochten recht naar doel van bv 1500 km, en smijt er dan extra lusjes rond met kleinere moeilijkere speelwegen om op 3500 à 4000km te komen.
    Regendag = short route, sneller naar doel.
    Droge dag = speelroute in volle glorie.

Soit dat is het plan, niet steeds zo evident om in de praktijk te maken.

Braaaaaaaap braaaaaaap

.

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    439
    Ziet er goed uit!

Benieuwd hoeveel kilometers het deel is tot de kruising van wegen rondom Barcelona. Dat ziet er uit als een weekprogramma, zou mij beter passen dan twee weken. Dus bij goede referentie zeer benieuwd naar de routes

11. The Following User Says Thank You to msxx For This Useful Post:

E.M. (26-09-2018)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3080
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
    Ziet er goed uit!

Benieuwd hoeveel kilometers het deel is tot de kruising van wegen rondom Barcelona. Dat ziet er uit als een weekprogramma, zou mij beter passen dan twee weken. Dus bij goede referentie zeer benieuwd naar de routes
    Je hebt ook veel meer trein opties als je niet op het einde van het seizoen gaat. En hebt dus veel meer flexibiliteit om een gebiet te kiezen of hoe diep je erin gaat. In mijn geval kon ik als eindtrein er nog maar 2 (dacht ik) kiezen. In vol seizoen zijn er al deze opties.

Ik zal nadien meegeven hoeveel km het was tot Barcelona. Ik zal zelfs gewoon alle routes en voorbereiding delen in gpx. Momenteel, het enige stuk dat voor 70% gedetailleerd is (elke baan gecheckt en specifiek gekozen), van Avignon tot de grens met Spanje = 987km.

Al ga ik een dezer hier achter wat specifieke info vragen wat de leukste oversteek is van FR naar ES aan de Oostkust kant. Zoals eerder al vermeld cruise ik momenteel liever in de Catharen en het stuk tussen Barcelona en de Pyreneeën (laaggebergte met belachelijk veel bochten) dan de Pyreneeën zelf (die vorige keer in vergelijking met de rest wat tegenvielen) . Rond Barcelona zelf is het ook vet en zeer bochtig, maar het was er vorige keer eind Oktober echt wel stoffig... onvoorspelbare grip.

Braaaaaaaap braaaaaaap

.

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3003
    Ziet er veelbelovend uit

Veel succes met plannen en veel plezier met de uitvoering
    Bike history: GSX-F 750, RF-900, R1, V-Max, CBR 1100xx, ZZR 1400, Tiger Explorer, SMT, Tiger 800XCx.
    Present
    : Tiger Explorer XCa & Bonneville T-120

Cowboy is my middle name.........
    Lifetime member of the "National SARCASM Society"

14. The Following User Says Thank You to Cowboy For This Useful Post:

E.M. (26-09-2018)

Registratie
    Feb 2017
    Thanks
    92
    Ziet er zalig uit

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    439
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Je hebt ook veel meer trein opties als je niet op het einde van het seizoen gaat. En hebt dus veel meer flexibiliteit om een gebiet te kiezen of hoe diep je erin gaat. In mijn geval kon ik als eindtrein er nog maar 2 (dacht ik) kiezen. In vol seizoen zijn er al deze opties.

Ik zal nadien meegeven hoeveel km het was tot Barcelona. Ik zal zelfs gewoon alle routes en voorbereiding delen in gpx. Momenteel, het enige stuk dat voor 70% gedetailleerd is (elke baan gecheckt en specifiek gekozen), van Avignon tot de grens met Spanje = 987km.

Al ga ik een dezer hier achter wat specifieke info vragen wat de leukste oversteek is van FR naar ES aan de Oostkust kant. Zoals eerder al vermeld cruise ik momenteel liever in de Catharen en het stuk tussen Barcelona en de Pyreneeën (laaggebergte met belachelijk veel bochten) dan de Pyreneeën zelf (die vorige keer in vergelijking met de rest wat tegenvielen) . Rond Barcelona zelf is het ook vet en zeer bochtig, maar het was er vorige keer eind Oktober echt wel stoffig... onvoorspelbare grip.
    De trein neem ik liever niet. Maar is nog te overwegen. Liever gewoon autostrade en anders op de aanhangwagen. Maar een trip naar de Cevennes en Spanje zie ik zeker wel zitten, vandaar dat ik het op de voet wil volgen

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten