Resultaten 1 t/m 9 van 9

Onderwerp: Kawasaki z650sr

Registratie
    Jan 2011
    Thanks
    46

Kawasaki z650sr

Ik heb verleden week een Kawasaki z650sr gekocht waarvan de motor door lang stilstaan vast zit . Ik zoek nu middeltjes en goede raad om hem terug los te krijgen zonder te demonteren .op YouTube heb ik gezien dat er veel manieren bestaan.ik heb daar gezien dat sommige een mengeling van 50% atf olie en 50% aceton gebruiken en dit heb ik ook gedaan .ook staat er een verwarming canon op om te proberen met warmte uitzetting olie tussen de zuiger veren en de cylinder wand te krijgen . Alle goede raad is welkom

Registratie
    Feb 2009
    Thanks
    8
    persoonlijk zou ik er wd40 voor gebruik hebben minstens zo goed is het om diesel door de bougiegaten de cilinders in te gieten.
    en op welke manier zal je de motor rond krijgen lees los ?

door deze in versnelling te zeten en vooruit en achter uit wat beweging proberen te krijgen
    Suzuki M1800R - no rules great fun

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    wie zegt dat hij vast steekt van alleen lang stilstaan ? hoe weet je dat er geen roest zit op vitale onderdelen ? enz ...
    redenen genoeg om hem zo niet te gebruiken ook al krijg je hem los. ik zou hem uiteen halen.

Registratie
    Jan 2011
    Thanks
    46
    @janbros het is niet de bedoeling om er mee te gaan rijden zodra hij loskomt.maar om hem gemakkelijker te kunnen demonteren als hij loszit.ik zou het gedoe met houten blokken om op de zuigers te slaan willen vermijden .dit zou het laatste zijn van mijn pogingen .nu staat hij in versnelling met een spanband om het achterste wiel en aan het frame bevestigd om een constante druk op de zuigers te houden .ik giet er elke morgen atf vermengd met aceton op en dan krijgen hij 2x per dag een hitte behandeling van 1 uur .indien ik na een paar maanden geen verbetering zie dan bouw ik hem uit het frame en zal de demontage op harde wijze moeten gebeuren

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    owkeej

Registratie
    Jan 2011
    Thanks
    46
    gisteren heb ik er wat beweging in de motor gekregen het was al laat en dus gaan we vandaag verder doen .ik heb de cylinderkop verwijderd en een plaat gemaakt die word vastgezet met de draad stangen van de culasse .boven elke piston heb ik een gat in die plaat geboord en een moer opgelast dan een plaatje op de zuiger gelegd en dan door middel van een draadstang druk op de zuigers gezet .ik moet wel voorzichtig te werk gaan en niet over de 35nm gaan anders zou ik de draadstangen uit het blok kunnen trekken het aanhaal moment van de culasse is 41nm dus denk ik dat ik nog in een veilige marge zit .door mijn tweetalige opvoeding haal ik soms de franse en nederlandse benamingen door elkaar .mijn excuses daar voor

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    Je kan zr gesrust meer dan 41 Nm op zetten, omdat de kracht die je uitoefent op de ziiger over veel meer draadstangen verdeeld wordt

Registratie
    Jan 2011
    Thanks
    46
    hij is los ik heb alles bij alles nog geluk .alleen de zuigerveren van zuiger 4 waren aan de cylinder wand vast geroest .ik had 2 motoren gekocht eentje voor op te maken en eentje voor onderdelen maar ze zijn niet hetzelfde .de blok nummers kz650DE025492 voor de onderdelen en kz650DE026058 voor opmaak daar tussen is het blok van een rollen nokkenas ketting naar een hyvo nokkenas ketting gegaan .nu alles proper maken en alles zorgvuldig opmeten ik weet wat te doen in deze winter

9. The Following 2 Users Say Thank You to smolders luc For This Useful Post:

dirjax (29-11-2018),Lucasfalt (30-11-2018)

Registratie
    Jan 2011
    Thanks
    46
    zuigers opgemeten zitten tussen 61.8 mm en 61.9 mm wear limit 61.8 speling zuigerveer in cylinder 0.50 speling wear limit 0.70 . @ janbros kent gij IMD zuigers gemaakt in engeland en zo ja wat denkt ge daar van .ze staan voor het moment in promotie 171£ voor 4 complete zuigers .dan zou ik de 1ste overmaat nemen en de cylinders laten boren .de glijlagers van de drijfstangen en krukas zou ik ook vernieuwen samen met een nieuwe nokkenas ketting

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten