Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 t/m 30 van 30

Onderwerp: Enquête: Interessepeiling naar Motorvakantie met 2fast4u

Registratie
    Dec 2011
    Thanks
    180
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SuperDuke08 Bekijk Berichten
    Bump
    Is hier eigenlijk iets uit voortgekomen?
    #wattedoeninhetnieuwejaar
    Onofficieel had ik volgende eens laten vallen:

Motovacances Chamauche

Enkele kameraden zijn daar vorig jaar naartoe geweest en waren daar lovend over.

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    68
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Niet met 2fast, maar misschien wel iets onofficieel.
    Gebrek aan tijd in het bestuur. En zeker een eerste keer verder weg vraagt heel wat organisatie met een grotere groep.
    Onofficieel laat makkelijker toe om minder te moeten regelen en om de groep beperkt te houden in aantallen.
    Een mogelijk alternatief, waarschijnlijk zonder veel behoefte aan organisatie, zou kunnen zijn als je één van de gekende motorreizen-reisbureau's aanspreekt, een datum prikt en er één reis uit hun aanbod uitpikt ? Het hoeft zelfs geen groepsreis uit het gecontacteerde reisbureau's aanbod aan groepsreizen te zijn (ik denk zelfs bij voorkeur niet, want die zullen ze allicht liever willen voorbehouden voor individuele reisdeelnemers).

Het bestuur selecteert een reis en prikt een datum, en iedereen die deelneemt laat op de thread van die (geef het kind een naam) "2fast4u selectiereis" weten dat ie is ingeschreven. Op die manier kun je met (denk ik) weinig tijdsverbruik voor het bestuur alsnog tot een mooi groepje komen. Als bonus heb je er de reisroutes van het reisbureau bij (waarom het moeilijk maken als gemakkelijk ook kan), en het reisbureau verzorgt alles voor de reservaties edm... Misschien kom je dan wel uit op iets minder doorwrochte route-opties dan de doorsnee 2fast4u reizen (waar je per dag aan een tankstation samenkomt en er 3 à 4 keer kunt kiezen uit kort, een middellang, of een lang segment), maar als "prijs" voor de bespaarde tijd hebben er een aantal forumleden toch een "reisje tussendoor" voor terug. Just my 5 cents of thoughts.

Ik heb geen enkele band met geen enkel reisbureau, maar bij motortours bijvoorbeeld zie ik zoiets best wel gebeuren, en er zijn er ongetwijfeld ook andere. Wie weet krijg je zelfs een kortinkje links of rechts als je aan een bepaald aantal deelnemers komt...
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

3. The Following 3 Users Say Thank You to flupp For This Useful Post:

GxerMark (11-01-2019),laagvlieger (02-01-2019),Schussboelie (02-01-2019)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4355
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flupp Bekijk Berichten
    Een mogelijk alternatief, waarschijnlijk zonder veel behoefte aan organisatie, zou kunnen zijn als je één van de gekende motorreizen-reisbureau's aanspreekt, een datum prikt en er één reis uit hun aanbod uitpikt ? Het hoeft zelfs geen groepsreis uit het gecontacteerde reisbureau's aanbod aan groepsreizen te zijn (ik denk zelfs bij voorkeur niet, want die zullen ze allicht liever willen voorbehouden voor individuele reisdeelnemers).

Het bestuur selecteert een reis en prikt een datum, en iedereen die deelneemt laat op de thread van die (geef het kind een naam) "2fast4u selectiereis" weten dat ie is ingeschreven. Op die manier kun je met (denk ik) weinig tijdsverbruik voor het bestuur alsnog tot een mooi groepje komen. Als bonus heb je er de reisroutes van het reisbureau bij (waarom het moeilijk maken als gemakkelijk ook kan), en het reisbureau verzorgt alles voor de reservaties edm... Misschien kom je dan wel uit op iets minder doorwrochte route-opties dan de doorsnee 2fast4u reizen (waar je per dag aan een tankstation samenkomt en er 3 à 4 keer kunt kiezen uit kort, een middellang, of een lang segment), maar als "prijs" voor de bespaarde tijd hebben er een aantal forumleden toch een "reisje tussendoor" voor terug. Just my 5 cents of thoughts.

Ik heb geen enkele band met geen enkel reisbureau, maar bij motortours bijvoorbeeld zie ik zoiets best wel gebeuren, en er zijn er ongetwijfeld ook andere. Wie weet krijg je zelfs een kortinkje links of rechts als je aan een bepaald aantal deelnemers komt...
    Dat is op zich een waardevolle suggestie maar volgens mij zijn er toch een paar probleempjes met dat model.

Eerst en vooral vereist dit dat er vanuit de vzw een engagement aangegaan wordt naar het reisbureau met betrekking tot een aantal deelnemers.
    En we weten allemaal hoe dat gaat, als je de vraag stelt is er 25 man geïnteresseerd maar als dan ook effectief ingeschreven moet worden blijven er twee over.
    Daar loopt de vzw dus een risico, zeker en vast naar imago en de toekomstige relatie met een potentiële partner (of sponsor) toe maar mogelijks zelfs financieel.

En wat als het forum de reis niet vol krijgt? Mogen er dan andere deelnemers mee rechtstreeks via de reisorganisatie?
    Vanaf wanneer? Hoeveel? Aan welke voorwaarden?

Idem met betrekking tot de leden en dan vooral de deelnemers.
    Als de reis niet aansluit bij de verwachtingen van 2fast4u.be leden loop je het risico dat er een hele polemiek ontspint en/of dat toekomstige initiatieven gehypothekeerd worden.
    Ik heb de resultaten niet gezien maar ik kan me ook voorstellen dat er behoorlijk uiteenlopende antwoorden binnen gekomen zijn.
    Dat zou kunnen inhouden dat er voor iedere specifieke bestemming of invulling relatief weinig tractie te verwachten valt.

Het is misschien wel de moeite om effectief eens met zo'n organisatie te praten om te zien wat de mogelijkheden zijn maar als het een officiële 2fast4u.be motorreis wordt kan ik me voorstellen dat het de ambitie van het bestuur is om zoveel mogelijk volk mee te krijgen en om de reis zo goed mogelijk te laten beantwoorden aan waar 2fast4u.be voor (bekend) staat.
    Dat betekent uiteraard ook dat men de nodige promotie zo goed mogelijk zal willen organiseren.
    Al bij al toch steeds een boel extra werk waarvan ik me zeer goed kan voorstellen dat het bestuur dit zich nu niet op de nek wil halen, ik vermoed dat er sowieso nog een boel ander werk op hen ligt te wachten.

Ik snap de terughoudendheid en kan het bestuur in deze alleen maar bijtreden.

5. The Following User Says Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

E.M. (02-01-2019)

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    68
    Het was maar een suggestie. Maar ik weet niet of je de manier van aanpakken op dezelfde manier bekijkt als hetgeen ik in gedachten had. Want "financieel risico" voor het bestuur zie ik niet, toch ? Bij dergelijke organisaties schrijft iedereen zich toch (elk apart) bij het reisbureau in ... ? En daar is 't simpel : niet betaald, is niet gereserveerd, is niet vertrekken. Veel werk is daar toch niet aan voor het bestuur, tenzij promotie maken van "hey, mannen, wij gaan naar een motoreisje, wie heeft er ook zin ?", denk ik ?

Qua engagement weet ik ook niet waar het probleem zit. Welk engagement, tenzij : "Beste reisbureau, wij hebben jouw reis XYZ geselecteerd, en we hebben het op ons forum gezet. Iedereen zal individueel reserveren. Weet dat wij ook niet weten hoeveel volk het zal meebrengen, maar we denken aan een 5 à 10, in het beste geval op een 20 man" (iets in dien aard).

De reis "vol" krijgen is niet het probleem van het bestuur, iedereen komt apart naar het feestje, denk ik dan. Niet waagt, niet wint, is dit niet van de eerste keer een succes, dan houdt het daar al op. De voorwaarden zijn : "In het slechtste geval aan de prijs die de reisorganisatie in zijn prijslijst staan heeft".

Polemieken heb je altijd, dus dat is niet anders dan anders. Niet tevreden ? Klagen bij de reisorganisatie indien nodig, zagen bij het bestuur indien gewenst.
    't È nie moeilik. Nint.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    2994
    Ik snap je punt wel flupp, enkel is er zo nog weinig meerwaarde van een 2fast4u reis vs een andere.
    Wat je beschrijft kan perfect via de meet & greet op eigen initiatief, en dat moedigen we graag aan.

Als we met 2fast4u iets organiseren kwa reis proberen we toch een extra factor toe te voegen zoals degelijke routes (of anders zit er ene van zijn tek te maken ) en wat extra's om het groepsgevoel aan te wekken.

Het meeste geregel om verder naar het buitenland te gaan is momenteel het "tot ginder geraken". Hotels zoeken voor een bepaalde grootte van groep is ook niet steeds simpel.
    We geven eerst richtlijnen door voor hotel gebieden, maar moeten nadien vaak nog de routeplanning ferm aanpassen omdat er niets in het gebied te vinden is.

Mijn eigen ervaring met routes van een organisatie zijn niet zo positief. (ik vraag ze steeds uit nieuwschierigheid om te checken, maar rij ze nooit). Maar bon ik ben dan ook niet meteen referentie van de gemiddelde gebruiker vrees ik.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

MEDEDELING VAN HET BESTUUR:
    De 2fast4u kalender voor 2019 staat online

.

8. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

Schussboelie (02-01-2019)

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4355
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Ik snap je punt wel flupp, enkel is er zo nog weinig meerwaarde van een 2fast4u reis vs een andere.
    Dat dus.

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    68
    OK hoor, geen probleem, verre van, mij hoor je niet klagen, hoor. Alleen dacht ik : als 't niet veel tijd mocht kosten aan het bestuur, dan was dit een alternatief (en anderzijds zijn de routes van het reisbureau nu ook niet onmiddellijk verplicht om te rijden, hee). Zo'n formule zou alvast de organisatie (en vooral het bijhouden van de inschrijvingen en betalingen) tot een minimum herleid hebben. Meer dan dat wou ik eigenlijk niet gezegd hebben...

En, wie zal het zeggen, misschien heeft zo'n reis alsnog meer meerwaarde dan een reis die ... niét ... gereisd wordt ... Misschien de perfecte illustratie dat kiezen altijd verliezen is, wòr.
    't È nie moeilik. Nint.

11. The Following User Says Thank You to flupp For This Useful Post:

Tam-Ara (02-01-2019)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    2994
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flupp Bekijk Berichten
    En, wie zal het zeggen, misschien heeft zo'n reis alsnog meer meerwaarde dan een reis die ... niét ... gereisd wordt
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

.

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3459
    Als iemand zich geroepen voelt om dit in gang te steken en contact te leggen met een reisbureau hiervoor: laat maar weten. We ondersteunen waar we kunnen, maar het zelf trekken, dat zie ik dit jaar niet zitten om dat er ook nog bij te nemen
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600F4i 2005 & CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

.

Registratie
    Oct 2007
    Thanks
    34
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ECHELON Bekijk Berichten
    Onofficieel had ik volgende eens laten vallen:
    Motovacances Chamauche
    Dat herinnert me er aan dat er ergens in 't Zuiden, richting Piereneëen, ook een vlaming woont die graag van die reizen organiseert.
    Hier is zijn site.
    https://www.moto-pyrenees.com/nl/
    Mijn madam zijn er helaas nog niet geraakt,hoewel het ene keer niet veel gescheeld heeft !

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten