Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chr-Re-ie Bekijk Berichten
met te lage druk zou misschien kunnen, ik reed achteraan idd meestal 2,1
dat je veel sneller aan de 100 bent dan ik met mijn R1 is op papier misschien wel zo
tja je hebt me zien rijden met mijn XR als ik je zeg dat mijn rijstijl nu VEEL rustiger en kalmer is dan destijds met mijn R1 hoef ik je ook niet te vertellen hoe die toen was
moest ik met het tempo dat ik nu rijd de S21 of S22 opleggen zou ik misschien ook tevreden zijn, maar dat ga ik waarschijnlijk nooit te weten komen, of ze moesten me een gratis setje opsturen
Dat je sneller bent weet ik, maar zelfs dan nog zou ik het nut van 2.1 bar betwijfelen.
Ik heb dit weekend gemerkt wat 2.3 met een band met zacht karkas doet, en dat was niet eens op hoog tempo, en dat leek hard op wat jij beschrijft kwa bandgedrag. De band was op temperatuur denk ik, het zachte stuk was toch wel wat gesmolten en ik reed met een ei in mijn broek wegens een slippende voorband.

Ik dacht dat met de bandendruk spelen vooral van toepassing was bij banden met een zacht karkas. Ik dacht dat ik dat gezien heb op een video van Dave Moss tuning. (suspension guru met eigen Youtube kanaal).

Nu de helft zit in't kopke, en met een slecht voorgevoel zou ik ook niet meer aan een band beginnen. (mede waarom er bij mij geen Michelin meer op komt, vertrouw het voor de balle op't einde).

Mijn PP RS na te rijden op 2.3 bar