Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 t/m 29 van 29

Onderwerp: BMW R1250GS

Registratie
    Aug 2004
    Thanks
    3
    Zo'n sportuitlaat is een dure optie
    Comming soon, new trips
    De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
    ------>>> DOMINO <<<------

Registratie
    Jul 2005
    Thanks
    1214
    Minder be-schaaf-de video:

3. The Following 4 Users Say Thank You to dirjax For This Useful Post:

MARJO (20-07-2019),msxx (29-07-2019),Rik vdb (16-07-2019),Schussboelie (16-07-2019)

Registratie
    Aug 2004
    Thanks
    3
    Dirjax, enkele leuke zadels voor uwe GS

http://www.tappezzeriaitalia.it/
    Comming soon, new trips
    De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch

5. The Following User Says Thank You to scarver For This Useful Post:

dirjax (19-07-2019)

Registratie
    Jul 2005
    Thanks
    1214
    Eindelijk 2 dagen iets meer rondgereden op de GS, hij is nu uit rodage en gaat morgen op zijn eerste (welverdiende) onderhoud

Oorspronkelijk ging ik zondag een ardennenritje van het forum opnieuw rijden, Lukkep ging mij met een van zijn maten hierin volgen, maar door het slechte weer bij mij thuis dan maar beslist van er een vlaamse ardennenwending aan te geven om toch maar zo snel mogelijk uit de regen te zijn. Ritje was ongeveer ~420 kilometers lang, rustig gereden, een aantal offroad stukjes er tussen en dan kwamen we aan een gemiddeld verbruik 's avonds van 5,2l/100km. Buiten de buien in de voormiddag om een geslaagde dag, en aangenaam kennismaken met de boxer.

Maandag dan maar het ardennenritje solo gereden met onderstaande resultaat:
    rodagerit_2.jpg

Anyway, rustig vertrokken, en de bmw app mij naar het startpunt van de ardennenrit 2017 laten brengen. Met een hoop veldwegjes, een paar modderwegen maar toch ook een aantal aangename ontdekkingen tussen hier en luik een aangename opwarming gehad voordat het echte werk begon.
    De bmw app bespreek ik later nog wel eens, misschien in een apart topic, is nog veel werk aan.

Ardennenrit 2017 ingeladen, zowel op bmw connected app (import gpx als splinternieuwe functie), als op de zumo 660. Deze gaven perfect dezelfde weg aan, op zich doet de bmw app dat goed, maar er wordt bij kort opeenvolgende bochten te laat informatie doorgegeven.

De motor laat zich gewillig van oor tot oor leggen, trekt in lage toeren aangenaam op, in hoge toeren heb ik hem nog te weinig doorgetrokken om daarop een betere opinie neer te schrijven.
    Hij gaf mij een pak meer vertrouwen dan de cb1000r, en misschien zelfs wel meer dan de k1300s. Sommige meer gekende stukken (stoumont) brachten mij letterlijk aan het lachen hoe leuk deze met de gs zijn. Hoe beschaafd hij kan zijn in 2de aan 28 door de dorpskernen, hoe super deze dan weer door de bochten gaat aan hogere snelheden. (90 was dat in de ardennen, niet?).

Ik moet eerlijk zeggen dat ik genoten heb van mijn "weekend", en toch blij ben dat ik deze keuze gemaakt heb.

Ik wil gerust meer specifiek gaan in zaken, maar ik ben iemand die minder "voeling" heeft met wat er gebeurd op niveau van banden, vering, en dergelijke. Geen van deze zaken heeft mij dit weekend in de steek gelaten (ondanks dat ik na de rit van donderdag een wiek moest steken ).

7. The Following 6 Users Say Thank You to dirjax For This Useful Post:

adventurer (29-07-2019),B (30-07-2019),coohhooc (30-07-2019),Cowboy (30-07-2019),MARJO (30-07-2019),msxx (29-07-2019)

Registratie
    Feb 2010
    Thanks
    151
    Toch een magisch ding he zo'n GS...
    't is niet specifiek de beste in iets, maar zo'n goeie allrounder
    hoe meer ik er mee uit steek, hoe meer ik overtuigd geraak van die motor... (en dat is dan over een 11 jaar oude GS... ik kan mij niet inbeelden wat dat moet zijn met zo'n 1250)
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

9. The Following User Says Thank You to Koeno For This Useful Post:

MARJO (30-07-2019)

Registratie
    Oct 2007
    Thanks
    42
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dirjax Bekijk Berichten
    Eindelijk 2 dagen iets meer rondgereden op de GS,

Sommige meer gekende stukken (stoumont) brachten mij letterlijk aan het lachen hoe leuk deze met de gs zijn. ).
    En dan heb je nog niet eens met een KTM Adventure gereden...

11. The Following User Says Thank You to Muug For This Useful Post:

dirjax (30-07-2019)

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3117
    Hij gaf mij een pak meer vertrouwen dan de cb1000r, en misschien zelfs wel meer dan de k1300s.
    Ik denk dat DIT precies de reden is van het grote succes van deze motorfiets

Nog veel fijne ritten gewenst
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

13. The Following User Says Thank You to Cowboy For This Useful Post:

dirjax (30-07-2019)

Registratie
    Aug 2004
    Thanks
    3
    Hij gaf mij een pak meer vertrouwen dan de cb1000r, en misschien zelfs wel meer dan de k1300s. Sommige meer gekende stukken (stoumont) brachten mij letterlijk aan het lachen hoe leuk deze met de gs zijn.
    Idd een GS rijdt heel fijn, in het begin had ik die smile ook door het van links van rechts bewegen bij het nemen van bochten. Dit is veel meer dan bij een naked. Bij mijn naked (K1800R) had ik wel meer feeling bij het insturen van bochten. Persoonlijk dien ik steeds veel kmters gebold te hebben wil ik het spel kennen waar ik mee bol.
    Nu wat er ook van is, de smile op de GS zal niet verdwijnen. :-)
    Comming soon, new trips

Registratie
    Aug 2004
    Thanks
    149

PROTOTYPE?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scarver Bekijk Berichten
    Idd een GS rijdt heel fijn, in het begin had ik die smile ook door het van links van rechts bewegen bij het nemen van bochten. Dit is veel meer dan bij een naked. Bij mijn naked (K1800R) had ik wel meer feeling bij het insturen van bochten. Persoonlijk dien ik steeds veel kmters gebold te hebben wil ik het spel kennen waar ik mee bol.
    Nu wat er ook van is, de smile op de GS zal niet verdwijnen. :-)
    die wil ik dan wel eens zien 😜👀👍👀
    V4 for ever and 4 days

16. The Following 2 Users Say Thank You to lukkep For This Useful Post:

Cowboy (31-07-2019),E.M. (31-07-2019)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten