Pagina 1 van 5 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 49

Onderwerp: BMW R1250GS

Registratie
    Sep 2014
    Thanks
    251

BMW R1250GS

Gisteren live mogen ontdekken op Intermot, en ziet er wel heel goed uit.
    Het prijskaartje is (natuurlijk) weer serieus de hoogte in gegaan, maar met een paar opties die nu standaard zijn, zou het toch een verantwoordde stijging zijn.
    Standaard meer dan voldoende uitgerust om compleet te zijn (op cruise control en handvatverwarming na), maar helaas moet ik de dealer nog tegenkomen waar ik hem standaard "mag" van kopen zonder mij het gevoel te geven dat ik een compleet nutteloze investering gedaan heb, die ik/hij na 4 jaar aan de straatstenen niet meer kwijt kan omdat hij niet uitgerust is met de 180.000 optiepakketten....

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    509
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mig1 Bekijk Berichten
    Het prijskaartje is (natuurlijk) weer serieus de hoogte in gegaan, maar met een paar opties die nu standaard zijn, zou het toch een verantwoordde stijging zijn.
    Standaard meer dan voldoende uitgerust om compleet te zijn (op cruise control en handvatverwarming na), maar helaas moet ik de dealer nog tegenkomen waar ik hem standaard "mag" van kopen zonder mij het gevoel te geven dat ik een compleet nutteloze investering gedaan heb, die ik/hij na 4 jaar aan de straatstenen niet meer kwijt kan omdat hij niet uitgerust is met de 180.000 optiepakketten....
    Ok, en nu concreet

Je maakt me nieuwsgierig naar de motor, de optiepakketten, welke opties er standaard zijn en wat zijn prijs nu is, etc.

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    539
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mig1 Bekijk Berichten
    Eigenlijk is de 1250 goedkoper geworden tov de 1200. Je krijgt immers de LED verlichting en het TFT scherm standaard. Iets wat bij de 1200 samen meer dan 1000€ kostte. Voor mij persoonlijk een tegenvaller, want ik heb geen nood aan die dingen... LED lichten ok, maar niet voor zoveel geld, en dat TFT scherm … dat hoeft voor mij echt niet... geef mij maar gewone klokken, mijn GPS zorgt wel voor connectiviteit...
    Maar voor het gros van de BMW klanten... ja, dan is 'm eigenlijk goedkoper dan de huidige 1200.

En idd... elke BMW verkoper is van hetzelfde bedje ziek
    Ze verkopen het liefst full option, dus elk optiepakket. Maar eerlijk, veel voordeel haal je daar als klant niet uit, ze geven je gewoon de indruk dat je haast niet anders kan dan al die pakketten kiezen.

Als ik er ene koop, en wellicht gaat dat wel eens gebeuren, dan kies ik mijn opties stuk voor stuk, optiepakketten sla ik standaard over.

En dan valt de prijs nog wel mee... De concurrentie is er ook niet goedkoper op geworden. Een Tiger 1200 kost ook al wat.... en de Superten…. tja... die gaat al van 2014 mee en als ze die niet gaan vernieuwen zie ik geen reden om bij Yamaha te blijven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
    Ok, en nu concreet

Je maakt me nieuwsgierig naar de motor, de optiepakketten, welke opties er standaard zijn en wat zijn prijs nu is, etc.

https://configurator.bmw-motorrad.be...,S06AB/COLOURS
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Mar 2005
    Thanks
    2

proefrit met de 1250 gemaakt motor is toch stuk krachtiger geworden en schakelt stuk beter dan mijn 2014 tft scherm is ook wel leuk, hij is al bij al toch weer stuk beter geworden
    BMW R 1200 GS LC

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    539
    Gezien ik waarschijnlijk tot St Juttimus kan gaan wachten als ik een nieuwe Supertene zou willen kopen, en aangezien de Tiger 1200 niet echt m'n ding is gaat de GS wellicht een grote kanshebber zijn voor mij.

De R1250GS ADV zie ik al een tijdje zitten... en gelukkig kan makkelijk nog een jaar of twee verder met mijn Yamaha want den BMW in z'n eerste modeljaar zie ik niet echt zitten eerlijk gezegd.

Moest ik NU een aankoop overwegen, ik zocht nog een verloren 1200 exemplaar ergens in een showroom...

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3162
    Ik vind hem, zeker in die kleuren waar joe mee onderweg is geweest, er erg leuk uitzien

Vriendjes worden met het motorkarakter zal er voor mij helaas nooit inzitten maar ik denk wel dat deze een waardige opvolger is die de normen weer eens zet voor de andere merken voor de komende jaren.
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    539
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cowboy Bekijk Berichten

Vriendjes worden met het motorkarakter zal er voor mij helaas nooit inzitten

Welk is de laatste versie waar je mee gereden hebt? Wie weet valt deze versie wel een keer mee?

Ik ben volledig pro-boxer. Maar zelfs zonder dat motorkarakter is er geen enkele motor die ik zo makkelijk vond sturen dan de GS.
    Toen m'n vrouw een tijd terug op de F750GS reed merkte ze dadelijk op dat BMW op dat vlak toch streepje voor heeft op haar Tiger. (die ze niet zou willen inruilen voor de 750GS, dat dan weer niet)

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    3162
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    Welk is de laatste versie waar je mee gereden hebt? Wie weet valt deze versie wel een keer mee?
    Als ik me goed herinner was dat de eerste LC-versie .
    Maar.......het lijkt me sterk dat ik, na het testen van een aantal verschillende boxermotoren, nu plots, bij de zoveelste versie, "het licht ga zien" dus ik ga het voor de échte liefhebbers laten
    In de garage: TRIUMPH Bonneville T-120 Black

Lifetime member of the "National SARCASM Society"

9. The Following User Says Thank You to Cowboy For This Useful Post:

lukkep (08-11-2018)

Registratie
    Aug 2004
    Thanks
    3
    Zijn er nog motars die de 1250 al getest hebben, zo ja, vertel uw testresultaat 😁😁
    Comming soon, new trips
    De hele dag leuke bochten, de hele dag hetzelfde tempo, das hallucinerend, das psychedelisch
    ------>>> DOMINO <<<------

Registratie
    Mar 2010
    Thanks
    33
    2 weken geleden een korte testrit met de nieuwe gs1250 mogen doen,1ste x met een boxer beviel me wel goed,qua stuur gedrag toch vergelijkbaar met men XR maar qua power onderin is dit wel anders, ik had meer het gevoel met een dikke supermotard op stap te zijn eerlijk gezegd.
    Wat me dan wel heel erg tegenviel was de quickshift van 1ste naar 2de , bij men XR is dit heel erg smooth door elke versnelling zowel laag als hoog in de toeren, bij de GS was het van 1 naar 2de heel erg oncomfortabel maar buiten dat toffe motor zowel looks als het bedienen van het tft scherm en alle instellingen als het rijden en de power van de boxer.

Zou ik men XR inruilen?? Nope nog steeds niet

Grts Whiteman

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    BUrn rubber not your soul

history : 1st suzuki gsxf 600 '97-2nd kawa gpz 600 '85-3rd honda cbr 600 f '95-
    4th suzuki tl1000s fighter-5th yamaha R6 2002-6th yamaha R1 2003-7th Yamaha R1 2004 -8th Yamaha R1 2003 - Yamaha R1 2004 Lorenzo rep. - Bmw S1000XR 2017

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten