Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 t/m 19 van 19

Onderwerp: waarom kan je een straat vaak niet doorrijden met bepaalde software?

Registratie
    Sep 2014
    Thanks
    221
    Merci, dit zijn heel wat tips waarmee ik aan de slag kan! Vorige keer hebben we een beetje van dag tot dag gepland, wegens wat impulsief vertrokken (Ik moest in Stockholm zijn, en dacht - terecht - dat het plezant zou zijn om via Bergen te gaan). Onderstaand traject (via Hardangervidda naar Gol) zijn we ook gepasseerd. Inclusief vreemde tunnel die zichzelf in een knoop legde! Zicht was alleszins fenomenaal.

fullsizeoutput_58.jpgfullsizeoutput_59.jpg

We zijn toen in de breedte overgestoken naar Zweden, en deze keer zou ik het wat beter willen plannen, en enkel in Noorwegen willen blijven. Het traject uitzoeken is al een beetje reizen op zich, als de routeplanner niet dwarszit tenminste.
    Overnachten hebben we gedaan in jeugdherbergen, goedkopere hotels en hytte's, alles wat we maar op ons traject tegenkwamen (alleszins makkelijker dan in Schotland!).
    Ik ben heel tevreden over uw tips, en ga ze ze eens naast m'n traject leggen om te zien waar ik ze kan invoegen!
    Nogmaals bedankt!

2. The Following User Says Thank You to Mig1 For This Useful Post:

Cowboy (14-10-2018)

Registratie
    Nov 2017
    Thanks
    8
    Om aan te sluiten op E.M zijn reply :
    Ik heb vorig jaar in november deze exacte route gereden en deze baan sluiten ze enkel af als het ze het te gevaarlijk vinden , bij mij lag er toen niets van sneeuw dus was deze perfect berijdbaar al wes het wel al stikke donker daar om 18u toen ik op trollstigen was.
    '13 -'14 - 2010 Ducati Monster 696
    '14 -'15 - 2012 Honda CB1000ra
    '15 -'17 - 2007 Honda CBR600rr
    '17 -'17 - 2012 Husqvarna TE449
    '17 -'18 - 2017 Ducati Hypermotard 939
    '18 -'18 - 2017 KTM Superadventure 1290s
    '18 - ... - 2015 Kawasaki Zx10r

4. The Following User Says Thank You to Fredjeuh For This Useful Post:

Mig1 (26-10-2018)

Registratie
    Sep 2014
    Thanks
    221
    Vorige week een mailtje naar TomTom supportservice gestuurd met de vraag of ik zulke dingen kan omzeilen. Concreet vroeg ik of er een soort winterblokkade is, en of dat afgezet kan worden zodat ik toch in de winter routes kan plannen om deze in de zomer te rijden. Enkele dagen later een vriendelijk mailtje terug gekregen met de vermelding: "Wij adviseren dat U een alternatieve route neemt"

Registratie
    Jul 2008
    Thanks
    3419
    Ik zou gewoon de route daar stoppen en een nieuwe route beginnen aan de andere kant

Problem solved!
    Straat: BMW S1000R 2017
    Circuit: Honda CBR600F4i 2005 & CBR600rr 2008
    Garage: Cagiva Raptor 650ie 2007 (puzzle edition)

MEDEDELING VAN HET BESTUUR:
    De 2fast4u kalender voor 2019 staat online en de lidkaarten 2019 zijn te koop in de webshop.

Registratie
    Sep 2014
    Thanks
    221
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tam-Ara Bekijk Berichten
    Ik zou gewoon de route daar stoppen en een nieuwe route beginnen aan de andere kant

Problem solved!
    Dat is inderdaad een oplossing, het enige vervelende is dat mijn route door Noorwegen, inmiddels 5 routes geworden zijn!

fullsizeoutput_61.jpg

Dit is er ook zo ééntje, prachtige, perfecte motorweg onderweg naar Geiranger, alleen wil geen enkel GPS-systeem hem accepteren.

Registratie
    Aug 2011
    Thanks
    2906
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mig1 Bekijk Berichten
    Dit is er ook zo ééntje, prachtige, perfecte motorweg onderweg naar Geiranger, alleen wil geen enkel GPS-systeem hem accepteren.
    Gamle Strynefjellsveg is er inderdaad eentje die prachtig is om te rijden
    Maar die is in de winter dus inderdaad ook gesloten dus ik vermoed dat daar het schoentje wringt bij jouw software
    Bike history: GSX-F 750, RF-900, R1, V-Max, CBR 1100xx, ZZR 1400, Tiger Explorer, SMT, Tiger 800XCx.
    Present
    : Tiger Explorer XCa & Bonneville T-120

Cowboy is my middle name.........
    Lifetime member of the "National SARCASM Society"

9. The Following User Says Thank You to Cowboy For This Useful Post:

Mig1 (26-10-2018)

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    2953
    Stuur gewoon later eens door via PM wat je wilt doen en ik maak je route in Basecamp en stuur em door als track.

Antwoord van TomTom is beschamend IMO.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

MEDEDELING VAN HET BESTUUR:
    De 2fast4u kalender voor 2019 staat online en de lidkaarten 2019 zijn te koop in de webshop.

11. The Following User Says Thank You to E.M. For This Useful Post:

Mig1 (26-10-2018)

Registratie
    May 2014
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mig1 Bekijk Berichten
    Enkele dagen later een vriendelijk mailtje terug gekregen met de vermelding: "Wij adviseren dat U een alternatieve route neemt"
    Ja... dat schiet lekker op...

Drie tips:

a. MyDrive
    Als je je route in mydrive plant, en daarbij NIET kiest voor de 'spannende route' dan kun je linksonder het tijdstip van vertrek instellen. Als de oorzaak een winterafsluiting is kun je dat probleem vermijden door een startdatum in bijv juni in te voeren.

b. MyDrive
    Loop je in november tegen het probleem aan kan het goed zijn dat, tegen de tijd dat je route in het voorjaar naar je toestel wilt zetten, het probleem zich vanzelf heeft opgelost.

c. MRA Gold
    Werk je met MRA Gold dan kun je kiezen voor de Here kaart (da's feitelijk de 'Garmin-kaart' maar ook prima voor TT te gebruiken). In Here kun je in de toolkit kiezen voor 'uitschakelen seizoensafsluitingen'.

Nu we de winter ingaan (en de routes voor het voorjaar gaan voorbereiden) zullen beslist meer mensen tegen dit probleem aanlopen. Ik zal eens zien of ik TomTom nog eens kan kietelen niet alleen onzin-antwoorden te geven maar bovendien haar software op basis van dit soort gebruikerservaring bij te stellen

13. The Following User Says Thank You to MrGPS.nl For This Useful Post:

Mig1 (05-11-2018)

Registratie
    Sep 2014
    Thanks
    221
    Bedankt, ik ga die opties zeker eens proberen!

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten