Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 t/m 20 van 20

Onderwerp: Auto trein Frankrijk - ervaringen

Registratie
    Jul 2005
    Thanks
    1152
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
    Veel meer ' reisgevoel' en die paar uur karakterkweken op de autostrade zal dan ook wel lukken
    Goh, dat hangt toch van de motor af ook, op de cb zou ik het alleszinds niet doen, op de K had ik niet getwijfeld, dan geraakt het midden van de band ook opgebruikt

Registratie
    Aug 2009
    Thanks
    439
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dirjax Bekijk Berichten
    Goh, dat hangt toch van de motor af ook, op de cb zou ik het alleszinds niet doen, op de K had ik niet getwijfeld, dan geraakt het midden van de band ook opgebruikt
    Ik zeg ook niet dat het ideaal is he Liever niet zelfs, maar als het minder dan 1000km enkele reis bespaard dan wordt het de autostrade.

Registratie
    Feb 2017
    Thanks
    457
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucasfalt Bekijk Berichten
    Ik heb dat nog zo nooit gedaan,maar als ik de prijs en alle rompslomp zie,zou ik de auto + aanhangwagen nemen.
    Alleen zou ik toch al niet gaan,dus kunnen benzine en peage kosten nog door 2 gedeeld worden.
    Feitelijk wel onbegrijpelijk dat je zelf niet op dezelfde trein mee kan,vroeger was dat toch zo dacht ik?

Dit jaar naar Firenze gereden met wagen,
    Weliswaar zonder motoren : reden MotoGP Mugello even kijken
    1300km op een dagje, 2 personen, afwisselend rijden, rusten en wat zeveren. We zijn ook maar op gemakje naar daar gereden.
    Dus met aanhangwagen zou niet veel trager zijn.
    Stopt wanneer je wil, bent niet afhankelijk v openbaar vervoer..
    Was wel tof.
    Ieder heeft daar zijn mening over natuurlijk..
    Life's a Journey not a Destination..

Registratie
    Feb 2015
    Thanks
    462
    Met de vlieger ben je in mijn ogen, niet veel sneller dan met de auto-remorque. De vlucht op zich wel, maar je moet (zou moeten) reeds 2 hr op voorhand in de luchthaven zijn, ook het naar de vlieghaven rijden 1 hr, dan duurt het gemiddeld 1 hr eer je op de vlieger zit, het vliegen is afhankelijk de afstand, laten we zeggen 1600 km bijna 2 hr, dan uit de vlieger en wachten op de koffers, ik denk eer je de luchthaven uit bent zeker 1 hr, dan nog de vrachtwagen de moto uitladen, ik schat met de natte vinger tussen de 7/8 hr dat je nodig hebt voor de vlucht, ik ben met de remorque dan ook reeds 7/8 hr (weliswaar tegen 80/90 km/h) op de weg.
    4 cilinders zijn teveel voor de moto en te weinig voor de auto.

Registratie
    Feb 2017
    Thanks
    457
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B Bekijk Berichten
    Met de vlieger ben je in mijn ogen, niet veel sneller dan met de auto-remorque. De vlucht op zich wel, maar je moet (zou moeten) reeds 2 hr op voorhand in de luchthaven zijn, ook het naar de vlieghaven rijden 1 hr, dan duurt het gemiddeld 1 hr eer je op de vlieger zit, het vliegen is afhankelijk de afstand, laten we zeggen 1600 km bijna 2 hr, dan uit de vlieger en wachten op de koffers, ik denk eer je de luchthaven uit bent zeker 1 hr, dan nog de vrachtwagen de moto uitladen, ik schat met de natte vinger tussen de 7/8 hr dat je nodig hebt voor de vlucht, ik ben met de remorque dan ook reeds 7/8 hr (weliswaar tegen 80/90 km/h) op de weg.

Verstuurd vanaf mijn SM-J330F met Tapatalk

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3038
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B Bekijk Berichten
    Euh, uw berekening klopt niet. Tegen 90 zit je op 8 uur nog maar 720km ver zonder stops...
    Je zal iets van een 20 uur nodig hebben voor 1600km.
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

.

Registratie
    Feb 2017
    Thanks
    457
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Euh, uw berekening klopt niet. Tegen 90 zit je op 8 uur nog maar 720km ver zonder stops...
    Daar was nog geen motor transport bijgerekend denk..

Verstuurd vanaf mijn SM-J330F met Tapatalk

Registratie
    Apr 2004
    Thanks
    4374
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door E.M. Bekijk Berichten
    Hij zegt volgens mij gewoon dat hij, tegen dat je met de vlieger ergens bent, toch ook al 7 à 8 uur aan het bollen is.
    Niet dat hij even ver geraakt op die tijd.

Hij moet dan wel de moeite niet meer doen om op voorhand en achteraf de motor ergens af te moeten zetten en op te halen.

9. The Following 3 Users Say Thank You to Schussboelie For This Useful Post:

B (31-10-2018),E.M. (31-10-2018),snelle snip (31-10-2018)

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    460
    Heb die auto-trein ook al eens bekeken, en echt veel aanbod is er niet meer.

Qua prijs vind ik het ook een tegenvaller... dan liever een dagske op karakter over de snelweg zoals msxx ook al zei.
    Ik heb dit jaar ook eens om half elf ergens op een terrasje in Briancon beslist om in één stuk naar huis te rijden. De dag om 22u afgesloten met een stuk over de 1000km op de teller..

Als je met twee motoren + 2 personen zo'n trein + overnachtingen moet betalen kom je volgens mij altijd duurder uit dan zelf te rijden.

Motor op de vrachtwagen zoals Tamara zegt en zelf met de vlieger lijkt mij in sommige gevallen wel interessant. Dit gaan we in de toekomst zeker nog eens bekijken.
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3038
    <moderator>
    We hebben grote kuis op deze thread gedaan en alle off topic eruit gehaald vanaf het missen van motorreisavontuur door gewoon met de motor naar ginder te rijden. Een punt dat niets met de essentie van het topic te maken hadden, en de nodige reactie veroorzaakte.

Je mag gerust verder praten over andere snelle manieren van snel transport naar je bestemming.
    Je mag ook gerust een ruimere thread openen met de pro's en con's van elke manier om op je bestemming te geraken, etc ...
    Maar deze thread blijft on topic.
    </moderator>
    2011 Kawasaki Z1000SX (black)

Braaaaaaaap braaaaaaap

.

12. The Following 7 Users Say Thank You to E.M. For This Useful Post:

adventurer (08-11-2018),Cowboy (08-11-2018),denWINNE (08-11-2018),dirjax (07-11-2018),ECHELON (08-11-2018),Koeno (07-11-2018),Tam-Ara (07-11-2018)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten