Pagina 1 van 7 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 t/m 10 van 65

Onderwerp: action cam / dashcam

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    546

action cam / dashcam

Of ik zoek verkeerd, of het is al een tijd geleden dat er een topic liep over een camera op de motor.

Ik zou voor volgend seizoen ook een camera willen aanschaffen.

Er is één ding dat ik zeker zou willen kunnen doen met dat ding.
    - opname starten vanaf vertrek, een beetje zoals een dashcam dat doet met zo'n loop, maar ik zou graag met één druk op een knop een gedeelte bewaren. Pakweg -20 sec tot +20 sec...

Iemand een idee met welk type camera dit mogelijk is?
    2015 Yamaha XTZ 1200 SuperTénéré - 2018 Tiger 800XRx

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    82
    Ik heb een INNOVV K1. Dat is eigenlijk een dashcam. Dus die overschrijft steeds de nieuwste beelden over de oudste. Echter, als je zijn spanning zou schakelen via een switch op het dashbord, dan kun je zo het tijdstip wanneer je begint op te nemen bepalen (typischer is echter dat die met het kontakt geschakeld wordt, zodat ie begint op te nemen zodra je de motor start). Er is ook een aparte knop bij die ook toelaat om een bepaalde tijd vóór en na het indrukken de opgenomen beelden in een beveiligde folder te bewaren. Heeft een camera voor vóóraan en een camera achteraan.

Ik heb er zo één. Maar er is wel een "maar". Het is Chinese brol. Ik kan het niet anders noemen, want ik heb 'm op m'n K1300S nooit aan de praat gekregen, en op mijn GSX-S1000 doet ie 't weliswaar wat beter, maar zeker niet betrouwbaar genoeg om 'm deftig als dashcam te kunnen gebruiken. Ik steek het op electromagnetische storing waartegen ie niet genoeg bestand is. Want telkens als je 't kontakt aanzet, begint ie wel degelijk op te nemen. Maar van zodra je (K1300S) de motor start, is 't gedaan met zingen, of wanneer je (GSX-S1000) te hoog in de toeren gaat, of teveel van ik weet niet wat, you name it, dan valt ie random uit. Hun support liet me ten tijde van de K1300S al "tsjoks" ("chokes") aankopen, maar zo'n 20 euro verder was 't nog altijd niet opgelost, en op de GSX-S1000 was 't een béétje beter, maar goed is 't zeker niet te noemen.

Ik heb 'm nog altijd, maar wil 'm niet verkopen aan iemand want hij heeft nooit bewezen te doen waarvoor ik 'm kocht. Chinezekes hebben daar precies minder scrupules over, want die hebben mij een 300€ door mijn neus geboord. Als je 'm wil proberen, dan mag je 'm hebben, en als 't lukt, dan kunnen we het over de prijs hebben...
    Ik vervoehe ja en nin. Joak.
    Widder vervoeh'n ja en nin. Jow.
    't È nie moeilik. Nint.
    Verstoa j 't nie ? Nieg ?

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    546
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flupp Bekijk Berichten
    Als je 'm wil proberen, dan mag je 'm hebben, en als 't lukt, dan kunnen we het over de prijs hebben...
    thanks, but no thanks

Ik vrees dat ik niet de geschikte persoon ben om zoiets te proberen.

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    82
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door adventurer Bekijk Berichten
    thanks, but no thanks

Ik vrees dat ik niet de geschikte persoon ben om zoiets te proberen.
    In dat geval raad ik jou alleszins af om dat type dashcam nieuw te proberen, want de kans dat ie niet behoorlijk werkt is redelijk groot (en nieuw ben je méér geld kwijt).
    't È nie moeilik. Nint.

5. The Following User Says Thank You to flupp For This Useful Post:

adventurer (01-11-2018)

Registratie
    Apr 2016
    Thanks
    222

Ik heb deze ook, ondertussen toch al bijna 4jr in gebruik. Eerst op de V Strom, daarna op de Crosstourer.
    Heeft altijd redelijk gewerkt, alhoewel ik mag zeggen dat hij soms ook wel eens uitviel, door storingen o te warm.
    Maar over het algemeen altijd tevreden van geweest.

Ondertussen is er een opvolger op de markt de K2 van Innovv.

grtz Drummer
    Suzuki V Strom DL 1000 (verkocht), Honda Crosstourer VFR1200X Dct ( Total Loss )

Honda Transalp XL650V (Verkocht) Honda Crosstourer VFR1200X Dct (2.0)

denoordkaap2016.blogspot.be

corsica2018.blogspot.be

Registratie
    Nov 2013
    Thanks
    82
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drummer Bekijk Berichten

Ik heb deze ook, ondertussen toch al bijna 4jr in gebruik. Eerst op de V Strom, daarna op de Crosstourer.
    Heeft altijd redelijk gewerkt, alhoewel ik mag zeggen dat hij soms ook wel eens uitviel, door storingen o te warm.
    Maar over het algemeen altijd tevreden van geweest.

Ondertussen is er een opvolger op de markt de K2 van Innovv.

grtz Drummer
    Misschien moet ik 'm eens op m'n VFR800F installeren, daarvoor heb ik nog nooit de moeite gedaan wegens te weinig kans op succes. Op de GSX-S1000 werd ie ook soms warm en viel ie (soms) daardoor uit... om niet meer op te starten totdat ie van de voedingsspanning werd afgehaald (en als 't niét door de warmte was dat ie uitviel, was 't door iets anders).

Bref : onbetrouwbaar. Té onbetrouwbaar om 'm als dashcam te gebruiken, want uiteindelijk wil je dat ie 100% van de tijd opneemt terwijl je aan 't rijden bent, om ingeval van een ongeval bewijs te hebben hoe het één en het ander in zijn werk is gegaan. Als je dat niet met zekerheid ter beschikking hebt, dan kun je 'm uiteindelijk nooit gebruiken waarvoor ie dient.

Ikzelf heb geen enkele reden om te geloven dat versie 2 van brol ... niet opniéuw brol zou zijn... Ik laat de uitdaging en de "eer" om dit uit te vogelen alvast aan iemand anders over. Bedankt. Nooit genen Chinesen brol niemeer voor den dienen ier.
    't È nie moeilik. Nint.

Registratie
    Aug 2004
    Thanks
    174

Chinees maar zeker niet slecht SJCAM SJ6 Legend Wifi 4K ( interpolated) Action Cam

vergelijking met go pro
    http://actioncamerafinder.com/compar...pec-comparison

officiele website met ook dashcams maar die zien er mij niet waterdicht uit , de SJ6 die ik kocht kan ook ingesteld worden als daschcam
    wat de knop indrukken om overschrijven te stoppen weet ik niet of da kan maar ge kunt aan de files via wifi en de APP

https://sjcam.com/product/sj6-series/

waar ik de cam kocht verkopen ze die niet meer er is een opvolger
    https://sjcam.com/product/sj7/
    niet veel duurder maar daar heb ik nog geen reviews van gelezen
    bij bol.com hebben ze beide nog

enige minpunt , voor USB voeding moet het waterdichte kastje uitgefreesd worden om met USB fiche in de cam te geraken
    of andere case kopen met waterdichte doorvoer enz
    V4 for ever and 4 days

Registratie
    Jan 2010
    Thanks
    60
    Is de Sena 10c geen mogelijkheid?
    1X Bmw
    1X Ktm
    4X Suzuki
    1X Kawasaki
    4X Honda

Registratie
    Apr 2005
    Thanks
    546
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer21 Bekijk Berichten
    Is de Sena 10c geen mogelijkheid?
    Los van het feit of deze werkelijk kan wat ik ervan verwacht gaat het deze niet worden, heb al een Sena SRL ingebouwd.

Registratie
    Sep 2012
    Thanks
    3403
    Wat wil je met de beelden doen ?
    Herinneringen hebben aan leuke stukken, of bewijsmateriaal bij accidenten? (aangezien het niet legaal is België kan het ook vaak niet als bewijsmateriaal gebruikt worden ...).

Als het voor fun is of als je goede kwaliteit wilt, hou rekening dat trillingen van de motor veel beeld verneuken.
    IMO voor gemakkelijk het beste resultaat best iets op de helm zetten. Ik neem vaak ook alles constant op met gewoon en Gopro, 3 batterijen en een lader met batterypack in de tanktas. Eens de ene batterij leeg is is die in de lader weer opgeladen. En een batterij switch om het uur. (ik vervang ze voor ze leeg zijn).

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten