Resultaten 1 t/m 7 van 7

Onderwerp: Tomtom Rider 400

Registratie
    Nov 2018
    Thanks
    0

Tomtom Rider 400

Gemaakte route in TomTom MyDrive, bij overzetten naar mijn TomTom Rider 400 veranderen een aantal stukjes van route.
    Hoe kan ik dit in de toekomst vermijden?
    Mvg, Erik Riemis

Registratie
    Mar 2017
    Thanks
    208
    Ik veronderstel dat je een route in je tt hebt geladen en niet de track zelf. Als er voor de tracknaam een onderbroken pijltje staat in de tt, dan heb je de track. Indien dit een volle pijl is, dan heb je de route en het pad dat de tt dan volgt is afhankelijk van de routeringsinstellingen in je tt.
    2002 Kawasaki ZZR 1200
    A man who stands for nothing will fall for anything.

Registratie
    Dec 2011
    Thanks
    188
    Hi Erik

Echt 100% garantie dat het perfect dezelfde route blijft denk ik dat er nooit is maar
    onderstaand filmpje kan eventueel wat ophelderen:

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    180
    Vraagje aan de kenners.

Ik maak al mijn routes in MyRoute-app om deze daarna over te zetten naar mijn TomTom400 als track..

Nu mijn vraag, als ik in MyRoute-app een opgeslagen route, die ik zelf gemaakt heb open, kan ik deze dan aanpassen?
    Om specifieker te zijn kan ik bijv tussen routepunt 10 en 11 routepunten bij plaatsen (op bijv een mooier stukje weg, of om de route groter te maken) en deze terug laten aansluiten op de bestaande route (routepunt 11 in dit geval) waarbij het oude route punt 11 nu bijv route punt 15 wordt en alle opvolgende routepunten worden aangepast.
    Of is er een simpelere manier om je route aan te passen met behoud van de route die er reeds is?
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Mar 2017
    Thanks
    208
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chr-Re-ie Bekijk Berichten
    Vraagje aan de kenners.

Ik maak al mijn routes in MyRoute-app om deze daarna over te zetten naar mijn TomTom400 als track..

Nu mijn vraag, als ik in MyRoute-app een opgeslagen route, die ik zelf gemaakt heb open, kan ik deze dan aanpassen?
    Om specifieker te zijn kan ik bijv tussen routepunt 10 en 11 routepunten bij plaatsen (op bijv een mooier stukje weg, of om de route groter te maken) en deze terug laten aansluiten op de bestaande route (routepunt 11 in dit geval) waarbij het oude route punt 11 nu bijv route punt 15 wordt en alle opvolgende routepunten worden aangepast.
    Of is er een simpelere manier om je route aan te passen met behoud van de route die er reeds is?
    Er zijn twee manieren die je kan gebruiken :l
    1) Je neemt de routelijn met je muis vast (links klikken en vasthouden) tussen routepunt 10 en 11 en sleept deze lijn naar gewenste plaats. MRA zal automatisch dit punt dan in uw geval routepunt 11 noemen en uw oorspronkelijk punt 11 zal automatisch aangepast worden in punt 12. Je kan dit slepen blijven doen tot je uw gewenste route hebt.
    2) Je tikt met je muis de verschillende straten aan die je wilt rijden. Mra neemt aan dat dit je laatste routepunten zijn. Maar vaak wil je dit niet. Dan kan je links in je scherm bij "routepunten" deze routepunten met je muis verslepen naar boven tot het op de juiste plaats staat. Bvb in uw voorbeeld heb je bvb 50 routepunten. Je wil een uitbreiding maken na punt 10. Dan klik je met je muis dus op de punten waar je extra naar toe wil. Als je dus met je muis drie plaatsen aanduid dan krijgen ze automatisch de routepunten 51 52 en 53. Dan ga je naar links op het scherm en je sleept punt 51 naar boven tot tussen de oorspronkelijke punten 10 en 11. Wat eerst punt 51 was, is nu punt 11 geworden. Dan sleep je punt 52 tussen routepunten 11 en 12, dan wordt dus 52 routepunt 12. Zo doe je dat ook voor punt 53. Als de punten nog niet allemaal op zijn plaats staan, moet je geen rekening houden met de route. Pas als je alle routepunten op de goede plaats hebt gezet, zal je de goede route zien.
    2002 Kawasaki ZZR 1200

6. The Following User Says Thank You to coohhooc For This Useful Post:

Chr-Re-ie (25-01-2019)

Registratie
    Nov 2008
    Thanks
    180
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coohhooc Bekijk Berichten
    Er zijn twee manieren die je kan gebruiken :l
    1) Je neemt de routelijn met je muis vast (links klikken en vasthouden) tussen routepunt 10 en 11 en sleept deze lijn naar gewenste plaats. MRA zal automatisch dit punt dan in uw geval routepunt 11 noemen en uw oorspronkelijk punt 11 zal automatisch aangepast worden in punt 12. Je kan dit slepen blijven doen tot je uw gewenste route hebt.
    2) Je tikt met je muis de verschillende straten aan die je wilt rijden. Mra neemt aan dat dit je laatste routepunten zijn. Maar vaak wil je dit niet. Dan kan je links in je scherm bij "routepunten" deze routepunten met je muis verslepen naar boven tot het op de juiste plaats staat. Bvb in uw voorbeeld heb je bvb 50 routepunten. Je wil een uitbreiding maken na punt 10. Dan klik je met je muis dus op de punten waar je extra naar toe wil. Als je dus met je muis drie plaatsen aanduid dan krijgen ze automatisch de routepunten 51 52 en 53. Dan ga je naar links op het scherm en je sleept punt 51 naar boven tot tussen de oorspronkelijke punten 10 en 11. Wat eerst punt 51 was, is nu punt 11 geworden. Dan sleep je punt 52 tussen routepunten 11 en 12, dan wordt dus 52 routepunt 12. Zo doe je dat ook voor punt 53. Als de punten nog niet allemaal op zijn plaats staan, moet je geen rekening houden met de route. Pas als je alle routepunten op de goede plaats hebt gezet, zal je de goede route zien.
    de eerste manier kende ik, deze is goed als je maar een klein stukje wil uitbreiden (denk ik) van zodra je je route tussen twee routepunten veel groter wil maken komen volgens mij de routepunten te ver uit elkaar liggen op deze manier.
    correct me if i'm wrong...
    Oude nickname = chris46R1

Hi, my name is DON CORLEONE i kill people for money but you, you are my friend i kill you for nothing!

Registratie
    Mar 2017
    Thanks
    208
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chr-Re-ie Bekijk Berichten
    de eerste manier kende ik, deze is goed als je maar een klein stukje wil uitbreiden (denk ik) van zodra je je route tussen twee routepunten veel groter wil maken komen volgens mij de routepunten te ver uit elkaar liggen op deze manier.
    correct me if i'm wrong...
    Het is inderdaad omslachtig. Als je een groot stuk er bij aan wilt maken, kan je beter een nieuwe route maken en deze dan samenvoegen met de eerste route. Je moet je eerste route dan ook in twee knippen, zodat je de nieuwe route dan tussen punt 10 en 11 kan zetten. Persoonlijk vind ik het niet erg om de routelijn te verschuiven. Dit gaat zeer snel, maar je moet al goed weten waar je heen wil dan. Anders wordt het snel onoverzichtelijk. Bij veel nieuwe punten en als je de omgeving (bvb plaatsen die je aangeraden worden) niet kent , kan je best methode twee gebruiken. Maar misschien dat er nog mogelijkheden zijn, die ik niet ken.
    Methode 2 gebruik ik in het begin voor het grove werk. Methode 1 gebruik ik voor het finetunen met behulp van streetview.

Wat je juist bedoelt met "routepunten te ver uit elkaar liggen" begrijp ik niet zo goed. Je kan toch gemakkelijk routepunten bij plaatsen door de routelijn te slepen en terug op dezelfde plaats te zetten zodat de afstand tussen Routepunten kleiner worden. Dan heb je zoveel routepunten als je zelf wil.

https://www.myrouteapp.com/nl/webinar/register
    Misschien dat je hier iets hebt? Hier worden o.a.verschillende aspecten van bvb routepunten plaatsen uitgelegd.
    2002 Kawasaki ZZR 1200

9. The Following User Says Thank You to coohhooc For This Useful Post:

Chr-Re-ie (25-01-2019)

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten