Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 t/m 20 van 22

Onderwerp: Yamaha yzf r125 klep vervangen

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    buitencirclipstang er in steken, zodat je langs binnen kan "grijpen" en trekken.
    en als dat niet lukt : gewoon vast pakken met een tang en trekken. Waar heb je schrik voor ? Wat "beschadigingskes" ? op het eind maken die niets uit : de tuimelaar draait daar niet op rond, de as zelf ook niet en alle "ruwhheden" die je veroorzaakt hebt vijl je er gewoon af.

Registratie
    Nov 2018
    Thanks
    0
    Gelukt !😀
    Andere klep gestoken ; nu kijken hoe ik die veer en halve maantjes er terug kan opduwen.
    Daar zal ik toch even een speciale tang moeten voor aanschaffen denk ik ?
    Ik heb eens een dop als hulpstuk proberen gebruiken, maar dat was een onmogelijk gepruts.
    Tenzij Janbros of Hunterguy alweer een briljant idee hebben ?

Registratie
    Feb 2009
    Thanks
    9

Suzuki M1800R - no rules great fun

Registratie
    Nov 2018
    Thanks
    0
    Chic gevonden HunterGuy ! Hoedanook, de klep is er terug op. Alles terug aangesloten en kijken of de motor zou willen starten ; maar... niks ! Het dashboarddisplay gaat aan, maar de startmotor is een paar keer rondgegaan tot die er ook mee stopte. Er is steeds een oranje klikkerlichtje dat een motorprobleem aangeeft, maar wŕt dat dan is...
    De thermostaat bleek ook niet meer in topconditie, kan die een probleem doorgeven ? Doordat de waterpomp een paar keer is gedemonteerd is er ook nog geen koelvloeistof bijgevuld, zou dat een startweigering kunnen geven ? Bedoeling was om eerst eens te kijken of de motor wel degelijk aanslaat vooraleer volledig aan te vullen.
    Nog een voorval : bij het sukkelen om de klep te vervangen is het nokkenasje ons eens ontglipt. Is er een kans dat we die verkeerd hebben teruggeplaatst ? En zo ja, geeft dat dan een storing aan op het display ?

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans1971 Bekijk Berichten
    Nog een voorval : bij het sukkelen om de klep te vervangen is het nokkenasje ons eens ontglipt. Is er een kans dat we die verkeerd hebben teruggeplaatst ? En zo ja, geeft dat dan een storing aan op het display ?

was dit de eerste keer dat je een distributie hebt los gehad ? ooit een boek over techniek gelezen ? service manual ? RTFM !
    De nokkenas moet in 1 welbepaalde positie tov de krukas staan. staat ie maar en klein beetje verkeerd start hij misschien nog maar draait hij belabbert. staat hij compleet verkeerd is je nieuwe klepje alweer oud ijzer geworden ...

6. The Following User Says Thank You to janbros For This Useful Post:

black-bandit (09-12-2018)

Registratie
    Nov 2018
    Thanks
    0
    Beste Janbros, op dit forum zijn ongetwijfeld heel wat leden met hopen technische ervaring. Ik vind het dan ook super dat die een deel van hun vrije tijd willen spenderen om op vragen van minder ervaren leden te willen antwoorden. Alvorens mij als een idioot te willen wegzetten eerst even dit : de distributie is losgemaakt volgens de stand opgegeven in het handboek, en ook op die manier teruggeplaatst. Zuiger in HDP en klepmechanisme teruggeplaatst met alle kleppen gesloten. Na montage voorzichtig manueel de krukas met de hand verdraaid om zeker te zijn dat geen klep met de zuiger in contact komt.
    Overigens meegeven dat het om een scooter gaat die we gratis in handen hebben gekregen. De vorige eigenaar was een automechanicien (!) die het niet zag zitten om de klep te vervangen...
    Samen met een kameraad is dit een hobbyprojectje geworden. Wordt het niks, so be it ! Krijgen we het ding aan de praat, zoveel te beter. Dit om de achtergrond te schetsen. We zijn niet bang om fouten te maken en die ook toe te geven, op het gevaar af om als nitwits weggezet te worden.

8. The Following 6 Users Say Thank You to Hans1971 For This Useful Post:

E.M. (09-12-2018),ECHELON (09-12-2018),Hunter Guy (09-12-2018),Jakkel (17-12-2018),JelleL (09-12-2018),Tam-Ara (09-12-2018)

Registratie
    Feb 2007
    Thanks
    0
    ik geef enkel commentaar op wat ik lees, dat wat geschreven is onvoldoende duidelijk is, daar kan ik niets aan doen.

* waarom zou een nokkenas die je "even ontglipt" ervoor kunnen zorgen dat de kleppen verkeerd staan ?
    * BDP en gesloten kleppen is niet voldoende, de merktekens moeten juist staan. ook na de krukas 2 toeren verdraaid te hebben.
    * sinds wanneer is een YZF125R een scooter ?

10. The Following User Says Thank You to janbros For This Useful Post:

Hunter Guy (09-12-2018)

Registratie
    Nov 2018
    Thanks
    0
    Yamaha 125 city ! Dezelfde motor zoals het sportieve model. Van het scootermodel is inderdaad zeer weinig terug te vinden. Wat ik ook zoek, steeds kom ik terecht bij yzf r125...

Registratie
    Feb 2009
    Thanks
    9
    Laatst gewijzigd door Hunter Guy; 10-12-2018 om 22:27.
    Suzuki M1800R - no rules great fun

Registratie
    Nov 2018
    Thanks
    0
    Dit is eerder de algemene handleiding, die was reeds bij de scooter meegeleverd. Maar zeker ook een interessante link, waarvoor dank !👍

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten